Gå til innhold

Treig mellomromstast


Grooo

Anbefalte innlegg

Har en lekker ny laptop som er super på alle måter, men mellomromstasten er så treig så jeg skriver masse feil.. Omtrent hvert femte mellomrom jeg prøver å skrive blir det ikke noe av, ganske frustrerende!

Noe jeg kan stille inn noe sted?

Eller skal jeg sende den inn og klage?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg regner med at du mener treg som i "tung å trykke ned" - ikke sånn treg som i "trege taster"?

Sitat fra hjelpefilen til Windows: "Trege taster er utformet for personer som har vansker med å holde nede to eller flere taster samtidig. Når en hurtigtast krever en tastekombinasjon, for eksempel CTRL+P, medfører Trege taster at når du trykker en endringstast (CTRL, ALT eller SKIFT) eller Windows-tasten (), forblir den aktiv til en annen tast trykkes."

Hvis det er en sånn "tung å trykke ned"-mellomromstast tror jeg rett og slett jeg ville levert den tilbake til selgeren og bedt om å få det fikset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm.. vet ikke riktig hva som er problemet *ler*

Ble så lei av å skrive på laptopen pga dette at jeg ikke har brukt den på noen dager.

Liksom, jeg merker ikke at jeg ikke får skrevet mellomrom når jeg taster, men ser det jo på skjermen når jeg ser hva jeg har skrevet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen mellomromstaster er dessverre slik at du må trykke ganske nært midten av tasten for at "anslaget" skal gi et mellomrom. Dette til tross for at den faktisk er laget bred nettopp for at man skal kunne trykke på den hvor som helst, og treffe.

Er dette tilfelle (altså at man må trykke på eller nært midten av tasten), ville jeg gått tilbake til forhandleren med laptop'en. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, ok :)

Fattern har nøyaktig samme laptop, bare at han har 15,4" og jeg 17", skal teste hans og se om det er sånn der. Har jo såvidt skrevet litt på den tidligere, og kan ikke huske det var slik da.

Selv om min 17" er en gooood del bredere må det jo være mulig å skrive vanli touch på den for det!

Tusen takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...