AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #1 Skrevet 2 timer siden Skal ta ultralyd av lever denne uken, gruer meg veldig. Blodprøvene mine har vært lett forhøyet, er så redd. Har du gjort det, og hva var dine funn på ultralyd? Anonymkode: 7e842...eb2
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #2 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Skal ta ultralyd av lever denne uken, gruer meg veldig. Blodprøvene mine har vært lett forhøyet, er så redd. Har du gjort det, og hva var dine funn på ultralyd? Anonymkode: 7e842...eb2 Ingen? Anonymkode: 7e842...eb2
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #3 Skrevet 1 time siden Undersøkelsen er ikke noe å grue seg til. Ligger på en benk, får gel på området som skal undesøkes og så fører helsepersonell håndholdt apparat over området mens den ser på en skjerm, tar av og til skjermbilde av ulike deler av leveren (det betyr ikke at noe er galt, hos meg var de like opptatt av å dokumentere det som var bra). Hos meg fant de lett, begynnende fettlever, som nok kommer av en underliggende tilstand som jeg har som kan påvirke leveren. Ikke noe dramatikk i det. Jeg har ellers også før dette hatt lett forhøyede leververdier i perioder, noe man kan ha uten at det er et større problem som ligger bak. Jeg hadde f.eks. forhøyede leververdier i nesten et par år etter at jeg hadde hatt kyssesyken også, og har hatt forhøyede leververdier ellers også når jeg nettopp har hatt forkjølelse, influensa eller andre infeksjoner i kroppen. Konklusjonen var at jeg hadde en lever som var så frisk at de ikke en gang har fulgt det opp i ettertid, bare generelle råd om sunt kosthold, nok aktivitet og trening og å være forsiktig med alkohol (som jeg gjorde før også, og har fortsatt med etterpå). Nå har jeg stort sett hatt helt normale leververdier i flere år etter dette, tross den kroniske tilstanden jeg også har. Anonymkode: 61ed7...c79
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå