Gå til innhold

Bryr menn seg om dama tjener mest?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Menn: Hva tenker dere om å være sammen/ date en dame som tjener betydelig mer enn dere, eller som har en mer prestisjefylt karriere? Er dette noe dere bryr dere om? Opplever selv at enkelte plages av dette

Anonymkode: 846c6...c89

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det beste er om damene tjener mest, siden de bruker mest.

Anonymkode: d5256...82a

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Det beste er om damene tjener mest, siden de bruker mest.

Anonymkode: d5256...82a

Haha nei. Skal mye til for å ta igjen forbruket som menn bruker på sportsbiler, tekniske dulpeditter osv... 

Anonymkode: 1df26...1ff

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Haha nei. Skal mye til for å ta igjen forbruket som menn bruker på sportsbiler, tekniske dulpeditter osv... 

Anonymkode: 1df26...1ff

Hvor vanlig er det egentlig at menn bruker hinside summer på sportsbiler? Tror ikke jeg kjenner en eneste en som har sånt.

Anonymkode: 3713c...326

• Liker 14
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Menn: Hva tenker dere om å være sammen/ date en dame som tjener betydelig mer enn dere, eller som har en mer prestisjefylt karriere? Er dette noe dere bryr dere om? Opplever selv at enkelte plages av dette

Jeg kunne ikke brydd meg mindre så lenge hun trives med det hun gjør. Viktigere at hun klarer å ha et liv ved siden av, at hun heller jobber for å leve fremfor det omvendte alternativet.

Anonymkode: 6a726...b0f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer an på om hun er deilig. Hivs hun er det, så er det ingen som bryr seg om hva slags jobb hun har. Eller om hun har jobb i det hele tatt. 

Anonymkode: 2b4eb...d21

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Nei.

jf.png

Anonymkode: 07790...94f

• Nyttig 1
Skrevet

Hm... noen tenker på dette og må gå noen runder andre ikke. Om det er stor forskjell må en vurdere aktivitetene og kostnadsfordelingen kanskje i prosent av inntekt. 

Jeg har ikke tenkt så mye på det, holdt vel hus og bil og hun resten til familien og da var penga brukt opp. Etterhvert kjøpte hun seg bil selv, litt bedre enn jeg kunne bidra med.

Ikke høy inntekt på noen av oss da. 

AnonymBruker
Skrevet

Er i en situasjon der jeg selv har en ganske høy lønn (Ca 1,5), og datet en dame som var i toppledelsen i et selskap og hadde 4 mill ++. Hennes livsstil hadde ikke jeg hatt mulighet til å fulgt med min inntekt og det skremte meg såpass at det som evt var av gnist forsvant...

Anonymkode: 3dc6f...fce

• Liker 4
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Tipper nok det er veldig individuelt. Jeg har en kompis som breia ut hvor mye han tjente etter å ha begynt i det private, og var litt "hoven" rett og slett. Så stilte han meg spørsmål om hvor mye jeg tjente, og han ble regelrett muggen når han fant ut jeg tjener mye mer. Vi er ikke engang i samme yrke. Han er ellers en trivelig og oppegåede person, så jeg ble ganske overrasket. Nå dater jo ikke vi da, men jeg kan vel tenke meg med reaksjonen at han kanskje ikke ville taklet så bra å være i forhold og være den som tjener minst. 

Anonymkode: ea81e...1e6

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

At kona tjener mer en meg er da bare positivt for husholdningen vår totalt sett😊. Riktig nok ikke «vesentlig mer», men mer. «prestisje» er ikke relevant for vår del. Vi begge jobber for å ha råd til fritid. Vi finnes ikke opptatt av «karriere». 

Hvorfor noen plages av dette vet jeg ikke. Ganske så absurd i mine øyne.

Anonymkode: cf442...998

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Nei.

jf.png

Jeg mente ja. Menn kan bli usikre hvis damen tjener mer.  

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg mente ja. Menn kan bli usikre hvis damen tjener mer.  

Se over. En mann som sier det går fint for han.

Jeg føler det sikkert er trender ja, men verden er fylt av individer. 

Anonymkode: 8d5b2...876

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror de færreste menn ser på en dames inntekt som avgjørende, enten det er høy eller lav inntekt. Samme med yrkesstatus / karriere.

Mange menn foretrekker nok damer som ikke er karrierefokuserte riktignok, og det er en ærlig sak. Det betyr ikke at de "føler seg truet" av karrieredamer, kun at de ser etter andre kvaliteter hos en partner.

Mange menn antar at karrieredamer ikke er interessert i menn med mer ordinære jobber. Men om en karrieredame viser interesse sier de neppe nei takk! Så hvis du er kirurg f.eks. og er interessert i en mann som jobber på lager så har du gode sjanser, du må bare ta initiativ 

Anonymkode: 9463d...edb

• Liker 2
Skrevet

Helt greit for meg om hun tjener bedre enn meg.

Men, det kan bli et problem om hun da har en livsstil og et forbruk jeg ikke har råd til å henge med på.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har erfart at menn har følt seg mindreverdige både angående at jeg var bedre utdannet og hadde bedre lønn, men endte også opp med mann som synes det er helt uproblematisk. 

Ja jeg var til og med sammen med en mann som ikke taklet at jeg slo ham i TP. Vi hadde et fint forhold til det skjedde, men det krenket hans mandige stolthet slik at da begynte han å bli ufin, og rakke ned på meg. 

Menn og menn er ulike heldigvis, men tror nok det sliter litt på mange menn å ikke tjene like mye som kvinnen, så er nok ikke bare slik at kvinner søker menn som tjener mest. Er nok en gjensidig dynanikk i dette ofte, som fører til at det blir slik at mannen tjener mest i de fleste forhold. 

Anonymkode: 47ef9...932

AnonymBruker
Skrevet

Jeg (kvinne) har alltid tjent mer enn de mennene jeg har hatt forhold til. Mine partnere har alltid vært stolte av meg og karrieren min. Jeg har sittet i toppledelsen i ulike selskap de siste 10-15 årene. Men dette er også menn som er trygge på seg selv. Dersom mannen ikke er trygg vil det nok by på problemer. 

Anonymkode: 1cac8...e51

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Min kone vil i gjennom det av vårt forthold komme til å tjene betydelig mer enn meg, og det er selvsagt helt greit. Ikke at jeg tjener dårlig, jeg har over gjennomsnittet god lønn, men vil aldri nå hennes nivå og det har jeg ikke ambisjoner om heller.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan bli skeptisk, ikke pga utdannelse, jobb eller penger, men pga en slik person du beskriver ofte har et mye større fokus på karriere enn hva jeg ønsker i en partner. Jeg ønsker ha tid til hverandre, og de som har stort fokus på en prestisjefyllt karriere, de har oftest ikke mye fritid. 

Anonymkode: d28bc...644

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg hadde ikke brydd meg, men de fleste tjener mer enn meg. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...