Gå til innhold

Pmdd, kronisk sykdom og perimenopause

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer på noe angående pmdd. Dere som har dette, når starter plagene i syklusen? Får dere det omtrent umiddelbart etter eggløsningen er skjedd?

Og er det noen som opplever dette verre når dere fikk kronisk sykdom og eventuelt perimenopause?

Hva hjelper dere for pmdd?

Anonymkode: 3d746...c2d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke fått diagnose, men ja det kommer omtrent når EL har skjedd. Men, jeg glemmer det hver måned så lurer jeg på hvorfor jeg er så sinna og blir påminnet om at jeg er i lutealfasen. Går på ssri som hjelper mot det verste. Er i tidlig perimenopause men har ikke merket noen forskjell. 

Anonymkode: 381fb...911

AnonymBruker
Skrevet

Min pmdd har endret seg litt nå som jeg nærmer meg perimenopause. Eller, den er vel i gang( 42 år). Pleier å blir svært irritabel/sint/nedstemt et par uker før mensen braker løs. Er også så heldig at jeg spotter nesten en uke før mensen også, så bli mye innlegg og tamponger i løpet av en måned. Det som har endret seg er at det «klikker» litt et par dager etter mensen også. Skikkelig personlighetsforstyrrelse🤪 Ingen kronisk sykdom her da, men heller ikke topp helse.

Anonymkode: b4498...364

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Min pmdd har endret seg litt nå som jeg nærmer meg perimenopause. Eller, den er vel i gang( 42 år). Pleier å blir svært irritabel/sint/nedstemt et par uker før mensen braker løs. Er også så heldig at jeg spotter nesten en uke før mensen også, så bli mye innlegg og tamponger i løpet av en måned. Det som har endret seg er at det «klikker» litt et par dager etter mensen også. Skikkelig personlighetsforstyrrelse🤪 Ingen kronisk sykdom her da, men heller ikke topp helse.

Anonymkode: b4498...364

Slitsomt! Bruker du noe hormoner ?

Anonymkode: 3d746...c2d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...