Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Trenger hjelp, starter på universitetet grunnskolelærer 5-10 samlingsbasert 18. August. Hvordan er det studie? Fortell meg alt, er det vanskelig, får man jobbet og reist? Er det mye obligatorisk samlinger i mnd? Er det lange dager på samlinger siden det er samlingsbasert? Osv. Fortell alt. Hjelp!! Gruer meg veldig.

Anonymkode: 559d6...5ee

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hei. Trenger hjelp, starter på universitetet grunnskolelærer 5-10 samlingsbasert 18. August. Hvordan er det studie? Fortell meg alt, er det vanskelig, får man jobbet og reist? Er det mye obligatorisk samlinger i mnd? Er det lange dager på samlinger siden det er samlingsbasert? Osv. Fortell alt. Hjelp!! Gruer meg veldig.

Anonymkode: 559d6...5ee

Alt dette skal stå i semesterplanen til emnene dine som jeg tipper du har fått i Canvas siden du starter i morgen. Sjekk det. Det skal de stå alt om oppmøte krav, hvor mye som er obligatorisk osv. Jeg går barnehagelærer som også er ett lærer studiet. Vi har mye obligatorisk, noe som er veldig vanlig på lærer utdanningene. Går samlingsbasert og første året hadde vi omtrent samling hver tredje, fjerde uke, 2 året hver tredje uke ca og i år(mitt tredje år har vi samlinger hver 2 uke. Samlingsbasert deltid krever også MYE selvstudie for å komme igjennom. Vi har også mye praksis som er 100% oppmøte krav for å få bestått. Tipper att din utdanning også har dette. Men som sagt. Alt dette for du nokk beskjed om di kommende dagene.

Endret av anonym35445
AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på hvor du studerer. Jeg studerer glu5-10 samlingsbasert på nord universitet.  

Samling har vært ca annenhver uke, så man kan jobbe de andre ukene. Ukene vi har samling er det fra 8-15:30 somregel. Men tøft studie, mye arbeid utenom forelesninger med arbeidskrav, lesing, praksis osv. Vær forberedt på mye egeninnsats. 

Har studert litt mer økonomi og ledelse tidligere, og det studiet var barnemat i forhold til lærerutdanning 😅 

Mitt beste tips: form kollokvier tidlig så du har noen å møte på teams for å diskutere og øve med. Studievennene mine har betydd alt for at jeg er kommet meg gjennom dette. Akkurat startet 5.år nå.

Anonymkode: 9180a...395

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...