AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #1 Skrevet 5 timer siden Har en venninne som jeg har hatt veldig nær. Vi begynte å jobbe sammen for ca. 5 år siden og ble veldig raskt veldig tette. Hun har de siste årene vært en viktig støttespiller og en virkelig god venninne som jeg har verdsatt. Det siste året har det derimot kommet frem en del ting som får det hele til å skurre litt. Vi har ingen felles venner fra tidligere, så vi ble kjent uten at det var noen annen forbindelse. Jeg fant ut at hun har løyet mye til meg om fortiden sin. Det begynte med at jeg begynte å date en fyr som kjente til henne. Han så at vi var gode venner, og vi begynte å prate litt om hvordan de kjente hverandre. Mange av hans fortellinger stemte på en måte ikke helt med den hun har utgitt seg for å være. Jeg lot det gå, og tenkte at folk sikkert forandret seg med årene og at det sikkert bare er to ulike måter å huske fortiden på. Men så begynte det å komme frem flere ting, og noen litt merkelige samtaler og utsagn fra henne. Hun kunne for eksempel si at hun møtte på den ene kollegaen vår på byen i helgen, og at han prøvde seg skikkelig på henne. Jeg ser på snapchat at vedkommende befant seg i utlandet i helgen, og at det ikke er mulig at de har møttes. Hun forteller om ganger folk maser på henne om å bli med på ting, eller at hun blir ringt ned av folk vi kjenner for å bli invitert på det ene og det andre. Dette har jeg alltid syntes har vært litt sårt, da jeg har lurt på hvorfor aldri noen har ringt og invitert meg på noe hvis det er vanlig. Så kommer det frem i en samtale med en av de hun mener har ringt og mast at hun aldri har ringt eller mast, men at hun opplever min venninne som noe ustabil og masete. Grunnen til at dette kom opp var at vedkommende tok meg til side for å spørre meg ut om jeg hadde sagt negative ting om henne og at jeg ikke likte hun, da hun hadde hørt dette fra min venninne over lang tid og hun tenkte nå å konfrontere meg med dette. Jeg har virkelig aldri snakket om vedkommende, jeg kjenner henne såvidt. Da kommer det frem mye mer, hun forteller at de har snakket en del om min venninne fordi det har vært mange hendelser hvor hun har løyet om ting, vært utro mot kjæresten sin foran folk, har løyet om at andre har vært utro, har prøvd seg på andre sin kjæreste, har løyet om andre mennesker videre til andre osv. Dette høres jo ut som skikkelig tenåringsdrama, men vi er over 30 år. Jeg har nå skjønt at flere på arbeidsstedet har hørt flere historier om meg som ikke er sanne fra min venninne. Alt fra ting jeg skal ha sagt eller gjort, til at jeg har snakket stygt eller ikke liker folk på jobb. Etter flere samtaler med flere folk rundt meg om dette, har jeg forstått at løgnene strekker seg langt og har pågått over mange år. Folk har ikke ville bli nærmere kjent med meg fordi de har trodd at jeg har vært skikkelig kjip og frekk bak ryggen deres, etter å ha fått høre ting fra henne. Jeg føler jeg nå har fått ordnet opp med de fleste på arbeidsplassen rundt dette. Min venninne er fortsatt på ferie, men kommer jo tilbake. Jeg kjenner på en oppriktig sorg over å ha blitt sviktet på denne måten av en jeg trodde jeg kunne stole på. Jeg har aldri opplevd lignende, og ser jo nå at alt jeg har trodd vi har bygd ett vennskap på over 5 år har vært basert på løgner. Jeg vet ikke hvordan å håndtere dette, er jo 5 år med tett vennskap som kommer til å gå tapt. Hun har sagt opp stillingen sin, så jeg vet at hun slutter i september, så rent jobbmessig tenker jeg ikke så mye på det, men hvordan komme over dette? Anonymkode: 37957...138 1
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #2 Skrevet 5 timer siden Dette er tøft å innse, men tenk at det var fem år og ikke mer. Du må bare holde ut den siste tiden, og komme deg videre. Slike relasjoner er ikke bra for noen ❤️ Anonymkode: 341d9...188
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #3 Skrevet 5 timer siden Jeg er mann, og har en lignende historie. Ikke like graverende, og vi var en del yngre. Jeg ble kompis med en på VGS som jeg begynte å henge en del med. Jeg tror ikke han sa noe galt om meg, men han var notorisk lystløgner og det ble mer og mer som ikke stemte. Det ironiske opp i det hele var at han var veldig sosialt oppegående og ble godt likt. I dag er han sjef på en fabrikk og har der sikkert som plommen i egget mens han skryter på seg gull og grønne skoger. Etter noen år faset jeg han ut siden jeg ikke orker folk som lyger. Jeg hadde det gøy sammen med ham, så ikke noe tap for meg. Jeg traff også min nåværende kone gjennom noen han kjente så det kom også noe godt utav vennskapet. 🙂 Jeg tror det generelt er best å fase ut ustabile mennesker for å unngå drama. Etterhvert tror jeg de vil finne seg en ny bestevenn og man blir heldigvis glemt. Anonymkode: 77ec1...38b
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #4 Skrevet 4 timer siden Vær sjeleglad for at hun skal slutte. Bare vær høflig de siste ukene for å unngå storkonflikt. Anonymkode: f40f1...bca
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå