Gå til innhold

Forebyggende medisiner mot migrene

Fremhevede innlegg

Skrevet

Etter mitt tredje migreneanfall denne uka (fredag, lørdag og søndag), og tre dager forrige uke, lurer jeg på om tida er inne for å prøve forebyggende medisiner. Har lite kunnskap om det, så håper noen vil dele sine erfaringer? Hvilke typer finnes, hva har fungert for dere? Og ikke minst, hvilke bivirkninger opplever dere? Er det «bra» for kroppen å gå på slike medisiner (regner med det er daglige doser?)? Har det hjulpet dere? 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nesespray under du kjenner at et anfall er på vei harhjulpet mitt barn 

Anonymkode: b4efb...961

Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Nesespray under du kjenner at et anfall er på vei harhjulpet mitt barn 

Anonymkode: b4efb...961

Jeg har anfallsmedisiner, også nesespray. Men jeg tenker på forebyggende medisiner som skal hindre at anfallene i det hele tatt kommer. 

AnonymBruker
Skrevet

Først: begynn å skrive hodedagbok. Vær pinlig nøyaktig. 3 måneder. Du må ha time hos fastlege, ikke vits å gå der før 3 måneders utfylt hodepinedagbok. Jeg har prøvd så ufattelig mye forskjellig (som ikke har virket), men noe av dette måtte gå gjennom nevrologen. Nevrologen vil også ha 3 måneder med hodepinedagbok. Det er bare å begynne å skrive den, om du ikke gjør det allerede. Jeg kan ikke huske navnene på alt jeg har prøvd. Nå prøver jeg ut Aquipta, og det har hjulpet på de verste anfallene, men jeg er fremdeles ikke i veldig funksjonell stand. 

Du kan også prøve akupunktur eller daith-piercing. Da trenger du verken lege eller nevrolog, og så er det jo veldig delte meninger hvorvidt dette er svada eller faktisk reelle hjelpemidler. For meg var det nei. Men jeg har hørt mange som har hatt effekt av det, og syntes det var verdt å forsøke. 

Anonymkode: fb123...6c5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...