Kris. Skrevet 15. august #1 Skrevet 15. august Hei folkens, jeg fikk tilbud om rabatt på Hellofresh grunnet flytting gjennom flyttefordel. Å lurer litt på om noen brukere her inne bruker Hellofresh i det siste og om dere syns det er gode varer, oppskrifter og generelt verdt pengene?
AnonymBruker Skrevet 17. august #2 Skrevet 17. august Jeg syntes oppskriftene var veldig gode, og skulle ønske man fikk kjøpt enkelte av sausene/ krydderblandingene i butikk. Minuset for oss var at jeg er gift med en stor, kraftig bygget mann som absolutt ikke blir mett av 100 gram kjøtt, og vy fyller ikke opp med ekstra karbohydrater. Jeg endte med å måtte supplere for ganske store summer innen kjøtt og delvis grønnsaker, så selv om tilbudet var ok, ble det vi brukte på mat mye høyrere. Likte ikke at når det var retter med kjøttdeig så kom det en kjøttdeig blandet av svin og storfe med høyt fettinnhold og lite smak. Hadde jeg hatt større valgmuligheter i ingredienser, kunnet endre litt i pakkene, så kunne jeg vurdert noen dager i uken videre. Anonymkode: 335e2...551
AnonymBruker Skrevet 17. august #3 Skrevet 17. august Jeg har prøvd både HelloFresh, Adams matkasse og Godt levert. Adams matkasse og godt levert har vel lenge vært samme selskapet, og har nå slått seg sammen. Hello Fresh har alltid vært det billigste alternativet, men etter min mening, også den litt kjipere. Det var veldig mye tørrvarer eller bakevarer av hvitt hvetemel (for eksempel pita, ferdige pizzabunner, tortilla, hvitløksbaguetter, pasta osv), og mye av langtidsholdbare ingredienser slik som ferdige majonesdressinger og lignende pakket i tette langtidsholdbareposer, eller rotgrønnsaker. Selv om enkelte ting derfra kan være veldig gode, og de kan ha spennende sunne ting, så synes jeg kanskje at tilbudet totalt sett ikke virker så veldig næringsrikt, friskt, varierende og inspirerende, og det er jo gjerne det som er målet når man kjøper matkasse. Jeg synes også at en del av matrettene de har er veldig like, det vil si at selv om de har kanskje 25 forskjellige oppskrifter, så er det gjerne bare 5 typer tilbehør til 5 litt forskjellige typer kjøtt eller fisk. Jeg har mistet tellingen på hvor mange ganger jeg har kuttet opp den samme tomatsalaten, og tilsatt olivenolje, salt og pepper, for så å klemme ut en ferdig majonesdressing, som tilbehør. Oppskriftene derfra virker å være laget på en litt "safe" måte for å treffe det store flertallet, for dem som kanskje ikke er ute etter å utforske nye ting. Til sammenligning så har Adams Matkasse / Godt levert mye mer variasjon, og en mye større andel av friske, ferske ingredienser, et større spekter av smaker og krydder og nye matretter å prøve. Man får en kasse full av flotte grønnsaker av høy kvalitet og næringsinnhold, fremfor hvite monotone tørrvarer. Men, det koster også en del mer. Med det sagt så er HelloFresh "helt ok", der jeg ville gitt dem 6/10 poeng, hvor adams matkasse får 9/10. Det er jo bare å teste og se om det faller i smak. Alle matkasseleverandørene pleier å komme med tilbud hvis man har hatt abonnement som er sagt opp. Om det kniper økonomisk kan det være strategisk å abonnere på de forskjellige, og ta tilbudene når de kommer. Anonymkode: 42838...a68 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå