Gjest Gjest Skrevet 26. april 2006 #1 Skrevet 26. april 2006 Hei Skal til Barcelona i august og holder på å booke hotell. Står nå mellom to valg, men jeg greier ikke å bestemme meg. Det ene er et ok hostel i en sidegate til Ramblaen, med eget bad og forhåpentligvis balkong som koster ca 3000 for to i en uke. Det andre er dette, Fiesta Caspe som koster drøyt 4000 for en uke. Får ikke bestemt meg om jeg vil ha billig med god beliggenhet, eller litt dyrere, med høyere standard men litt dårligere beliggenhet. Dere som har vært der, hva ville dere valgt?
Gjest baby-E Skrevet 26. april 2006 #2 Skrevet 26. april 2006 jeg hadde valgt det billigste, med best beliggenhet, så sant det ikke er skikkelig shabby. Man er jo ikke så mye på hotellrommet når man er på ferie alikevel..
LilleBille Skrevet 26. april 2006 #3 Skrevet 26. april 2006 Ville opplagt valgt det med best beliggenhet. Selv om standarden er litt dårligere - så er du jo ikke mye på rommet likevel. Så lenge det er rent og akseptabelt - er beliggenheten mye viktigere.
Knurr Skrevet 26. april 2006 #4 Skrevet 26. april 2006 Hva heter det første hotellet? Høres litt ut som et jeg har vært på som var overraskende flott. Ellers ville jeg valgt som baby-E, med mindre det er senga og ikke byen som frister
Gjest Gjest Skrevet 26. april 2006 #5 Skrevet 26. april 2006 Nå har jeg sendt bestilling til det ved Ramblaen Det er dette
Gjest Gjest Skrevet 26. april 2006 #6 Skrevet 26. april 2006 Hva heter det første hotellet? Høres litt ut som et jeg har vært på som var overraskende flott. Hva het det som du har bodd på da?
Latee Skrevet 26. april 2006 #7 Skrevet 26. april 2006 (endret) Du kan jo sjekke tripadvisor.com og høre hva de har å si om hotellene.. Har ikke vært der selv, men hadde nok valgt det med best beliggenhet.. Endret 26. april 2006 av Latee
Gjest -eline- Skrevet 26. april 2006 #8 Skrevet 26. april 2006 Ville og valgt det med best beliggenhet
Gjest Gjesta Skrevet 26. april 2006 #9 Skrevet 26. april 2006 Var nylig i Barcelona og bodde på enstjerners hotell, men det var veldig bra standard, bortsett fra croissanter og sukkersøl til frokost.
Gjest gjest1 Skrevet 27. april 2006 #10 Skrevet 27. april 2006 Da jeg var i Bareclona sist bodde vi på et hotell ca 12-15 minutter fra ramblaen, mye nærmere havet. Ok hotell, gangavstand til gamlebyen og rambaen og nært t-banestasjon. Men, og det vet du sikkert, så er ramblaen og sidegatene på kveldstid utrolig ekle. Mye kriminalitet og tyverier! En i reisefølget mitt ble faktisk overfalt i en sidegate til ramblaen på kveldstid, han ble dyttet overende og dratt avgårde før noen rakk å reagere! Selv om vi ble advart mot ramblaen og sidegatene på kveldstid, så trodde vi at som i en relativt stor gruppe så var vi trygge. Det viste seg å ikke være tilfellet.
Gjest gjest1 Skrevet 27. april 2006 #11 Skrevet 27. april 2006 Bodde nederst i Ramblaen sist jeg var der. Lite, billig hotell, helt OK. Beliggenhet er ALT når man er på storbyferie. Det var et peep-show som nærmeste nabo, og (transe)horer sto rett utenfor hotelldøra, men det bryr ikke meg i det hele tatt, synes bare det er spennende å oppleve ting som er annerledes enn hjemme.
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 28. april 2006 #12 Skrevet 28. april 2006 Men, og det vet du sikkert, så er ramblaen og sidegatene på kveldstid utrolig ekle. Mye kriminalitet og tyverier! En i reisefølget mitt ble faktisk overfalt i en sidegate til ramblaen på kveldstid, han ble dyttet overende og dratt avgårde før noen rakk å reagere! Selv om vi ble advart mot ramblaen og sidegatene på kveldstid, så trodde vi at som i en relativt stor gruppe så var vi trygge. Det viste seg å ikke være tilfellet. Huff da! Leste anbefalingen her og syns det så greit ut. Tror jeg er fornøyd med valget mitt, og siden det var så billig (28 euro pr natt) så blir det mer å shoppe for Vet forresten noen hvordan det er å ta taxi i Barcelona? Er det forholdsvis trygt? Vi er to venninner som skal reise.
Gjest gjest1 Skrevet 28. april 2006 #13 Skrevet 28. april 2006 Huff da! Leste anbefalingen her og syns det så greit ut. Tror jeg er fornøyd med valget mitt, og siden det var så billig (28 euro pr natt) så blir det mer å shoppe for Vet forresten noen hvordan det er å ta taxi i Barcelona? Er det forholdsvis trygt? Vi er to venninner som skal reise. ← Hm, vet ikke helt om jeg tør fortelle hvordan taxituren fra flyplassen til hotellet gikk jeg Jeg og et par til fra gruppa delte en taxi fra flyplassen, gav sjåføren TYDELIG navn på hotellet, Han nikker, smiler og sier "si si".... Og kastet oss av midt på ramblaen... Om han ikke visste hvor hotellet var, eller bare ikke gadd kjøre oss dit må gudene vite. Så der sto vi tre forvirra jenter med en liten haug bagasje, og uten peilig på hvor vi skulle. Klart etter en stund å finne en taxisjåfør som forbarmet seg over oss, så vi kom oss til hotellet tilslutt. Men det var en ganske ekkel opplevelse egentlig.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå