AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #1 Skrevet 22 timer siden Drøy overskrift, jeg vet. Men etter å ha blitt kjent med barn i både mitt barns barnehage og nå skole, opplever jeg at de barna som er mest engstelig i starten, som gråter mye og feks ikke vil slippe foreldrene sine, også er ganske kjipe mot andre barn i det de blir trygg? I mitt barns vennegjenger har jeg sett to isolerte tilfeller av dette, og lurer på om dette er en vanlig sammenheng. Begge deler er kanskje tegn på utrygghet? Noen som har opplevd tilsvarende? Når det er sagt så sier jeg ikke at det er en direkte sammenheng. Mange andre barn jeg har møtt som har vært litt forsiktig i starten, er supersnille og inkluderende når de først blir varm i trøyen Anonymkode: 40ff9...724 1
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #2 Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Drøy overskrift, jeg vet. Men etter å ha blitt kjent med barn i både mitt barns barnehage og nå skole, opplever jeg at de barna som er mest engstelig i starten, som gråter mye og feks ikke vil slippe foreldrene sine, også er ganske kjipe mot andre barn i det de blir trygg? I mitt barns vennegjenger har jeg sett to isolerte tilfeller av dette, og lurer på om dette er en vanlig sammenheng. Begge deler er kanskje tegn på utrygghet? Noen som har opplevd tilsvarende? Når det er sagt så sier jeg ikke at det er en direkte sammenheng. Mange andre barn jeg har møtt som har vært litt forsiktig i starten, er supersnille og inkluderende når de først blir varm i trøyen Anonymkode: 40ff9...724 Så to av ganske mange, også konkluderer du med at gruppen på generell basis er slemme? Det høres jo mer ut som du mener de er unntaket? Anonymkode: b1480...23e 1
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #3 Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): opplever jeg at de barna som er mest engstelig i starten, som gråter mye og feks ikke vil slippe foreldrene sine, også er ganske kjipe mot andre barn i det de blir trygg? Anonymkode: 40ff9...724 Eller at de har skjønt at de får det som de vil bare de er vanskelige nok. Anonymkode: 8e0ee...fff
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #4 Skrevet 22 timer siden Forsiktige barn blir mer plaget. Dette vet alle Anonymkode: 71ddb...7a9 2 1
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #5 Skrevet 21 timer siden Overskriften kan stemme, men slik du beskriver det er jeg ikke enig. Å ville klemme mamma før man starter i barnehagen er ikke et tegn på utrygghet. Jeg har to par med tvillinger, og de har forskjellig uttrykk ovenfor nye folk selv om de er like trygge. Det går på personlighet rett og slett. Men prinsippet at slemme barn har som regel noe i bunnen som gjør det slik, for eksempel utrygghet i hjemmet, er jeg veldig enig i. Men utrygghet i hjemmet kan ikke tolkes ut fra at ungen helst vil være med familien fremfor barnehage, det blir veldig søkt. Anonymkode: 5bf66...0d8 2
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #6 Skrevet 21 timer siden Forsiktige barn er nok de som blir mest plaget, for de er enklest å tas og de tar sjeldent igjen. Men selvfølgelig så er det ingen regel uten unntak. Anonymkode: 34158...754 1
Milea8 Skrevet 21 timer siden #7 Skrevet 21 timer siden Jeg er ikke enig- og kanskje feil formulering i overskriften. Jeg kan ikke forstå hvorfor voksne mennesker syntes det er helt OK å si at barn er slemme? Uansett dette er ikke min erfaring, min erfaring er at de barna som er utrygge er de barna som blir hakket på, mobbet og holdt utenfor det sosiale miljøet på skolen/ i barnehagen. Det at du har lagt merke til dette i 2 tilfeller, trenger ikke bety at det er sånn. Det kan rett å slett være tilfeldigheter. Men det er ikke rart at noen blir på utsiden, når man ser på enkelt foreldre og dems holdning til hvordan man skal være mot andre. 2
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #8 Skrevet 21 timer siden Les dette. https://fontene.no/nyheter/psykologspesialist--urolige-elever-er-ofte-utrygge-barn-6.47.651822.f7c6216b30 Anonymkode: e3304...684
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #9 Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Drøy overskrift, jeg vet. Men etter å ha blitt kjent med barn i både mitt barns barnehage og nå skole, opplever jeg at de barna som er mest engstelig i starten, som gråter mye og feks ikke vil slippe foreldrene sine, også er ganske kjipe mot andre barn i det de blir trygg? I mitt barns vennegjenger har jeg sett to isolerte tilfeller av dette, og lurer på om dette er en vanlig sammenheng. Begge deler er kanskje tegn på utrygghet? Noen som har opplevd tilsvarende? Når det er sagt så sier jeg ikke at det er en direkte sammenheng. Mange andre barn jeg har møtt som har vært litt forsiktig i starten, er supersnille og inkluderende når de først blir varm i trøyen Anonymkode: 40ff9...724 Bare tull...! Anonymkode: e67b3...215
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå