AnonymBruker Skrevet fredag kl. 19:08 #1 Skrevet fredag kl. 19:08 Min samboer har store jobbmuligheter østpå (også jeg, men jeg har god jobb i Bergen også). Vi er begge bergensere født på KK og vokst opp 10min med bil fra sentrum. Elsker byfjellene, Brann og humoren/folket. Hater (mangelen på god og smidig) infrastruktur, en by som drives så dårlig at striler og bygdefolk rundt oss ler hele veien til de nye, flotte idrettsanleggene sine (ett eksempel av mange), og ikke minst: vi utvikler snart svømmehud og gjeller 🌧🌧🌧☂️ Det er ikke kun denne drittsommeren her som gjør at vi vurderer å flykte østover altså...men den gav et solid dytt i østlig retning. Bergensere og andre: hvorfor bør vi - eller ikke - flytte fra Bergen og østover? Det jeg har hørt fra fraflyttede bergensere er at de savner folkene og humoren i Bergen, men de samme folkene elsker det stabile været de kom til... Vi har familie i Ski, synes det var fint der da. Er jo mange fine steder rundt Oslo. Anonymkode: a6c58...098 2
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #2 Skrevet 16 timer siden Har du råd og lyst er det vel bare å flytte? Men jeg hadde kanskje latt det store flyttelasset få vente igjen hjemme, et års tid, så det er mulig med retur uten for store kostnader. Anonymkode: f5b3a...9f1
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #3 Skrevet 15 timer siden Jeg trivdes ikke i Oslo, og flyttet hjem til Bergen igjen etter 3 år. Fint vær og alt det der, men noe med kulturen og folk som ikke var for meg. Det kan sikkert variere fra hva slags miljø man er i i Oslo, men jeg synes det var slitsomt at alle rundt meg var så ambisiøse og skulle «nettverke» hele tiden. Ikke ta en kaffe fordi det var hyggelig liksom. Hva om du søker permisjon fra jobben din et år og tester litt først? Hilsen bergenser som er tilbake i byen 😊 Anonymkode: 1e94a...37b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå