Error404 Skrevet 14. august #1 Skrevet 14. august Dere som har samværavtale hvor barna er hos den ene forelderen annenhver helg, hvordan løser dere det med klær og utstyr? Sender dere med skift hvert samvær, eller har den andre foreldren skift hos seg?
AnonymBruker Skrevet 14. august #2 Skrevet 14. august Her laget samværsforelderen et helsikes drama og skulle ha alle klærne hos seg. Det endte med at jeg pakket ned alt, ga det til henne og kjøpte inn ny garderobe her. Etter det har barnet fått på seg og med seg det hun måtte ønske. Anonymkode: 4666c...0e1
AnonymBruker Skrevet 14. august #3 Skrevet 14. august Når det er så lite samvær så skal klær og utstyr sendes med . Anonymkode: 07263...6b7 2
Error404 Skrevet 14. august Forfatter #4 Skrevet 14. august (endret) AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Når det er så lite samvær så skal klær og utstyr sendes med . Anonymkode: 07263...6b7 Forventes det da at samværsforelderen skal informere den andre foreldren om hvordan utstyrs som trengs for hvert samvær, eller forventes det at alt av utstyr skal sendes med hver gang? Tenker da ifht vær og type aktivitet planlagt av samværsforelderen den helgen. Regntøy, gummistøvler, osvosv. Endret 14. august av Error404
Margeritt Skrevet 14. august #5 Skrevet 14. august Sendte med 😊 Da var jeg også sikker på at barna hadde rene klær hver dag. Fikk sjelden alt tilbake igjen, da…
AnonymBruker Skrevet 14. august #6 Skrevet 14. august Error404 skrev (Akkurat nå): Forventes det da at samværsforelderen skal informere den andre foreldren Det er opp til dere. Anonymkode: ed3e7...48d
AnonymBruker Skrevet 14. august #7 Skrevet 14. august Min nå voksne datter var på «helgesamvær» og ferier hos far og stemor ffra 5-6 år til 17-18. Hadde alltid med seg en bag med klær. Hun hadde litt undertøy og «daffeklær» der, men ellers tok hun bare alt med. Fryktelig uøkonomisk om far skulle kjøpt inn klær som brukes max 10-15% av tiden til et barn i vekst. Anonymkode: 44535...ec4
AnonymBruker Skrevet 14. august #8 Skrevet 14. august Jeg tenker det er logisk sende med, og greit sende en liste om en trenger noe spesielt (pentøy/badetøy osv). Klærne hos samværsforelder rekker knapt bli brukt, men samtidig spørs det samarbeidet. Kan vel bli problematisk om klærne ikke kommer tilbake feks. Her sendte mor alltid med feil størrelse, slik at vi måtte kjøpe nytt. I starten fikk de lovt ta det med hjem, men det kom ikke tilbake. Så vi måtte holde leker/klær osv hjemme sia det ble dyrt måtte kjøpe nye ting hver måned. Snakk om små barn som ikke kunne pakke selv. Anonymkode: 429f0...f18
AnonymBruker Skrevet 14. august #9 Skrevet 14. august Her sender jeg med, men far har sokker, litt koseklær, undertøy og nattøy. Jeg pleier å få beskjed om de skal noe spesielt. Greit å vite om jeg bør pakke med en fin kjole eller litt ekstra varme klær til en tur f.eks. Yttertøy tar far med seg fra skolen. Så trengs det regntøy den helgen, så tar han med fra skolen. Han har også sykkel og litt sånt hos seg, dette er ting han har arvet av søskenbarn, så det har vært en grei løsning på det Anonymkode: c9f18...43a
AnonymBruker Skrevet 14. august #10 Skrevet 14. august Error404 skrev (7 timer siden): Forventes det da at samværsforelderen skal informere den andre foreldren om hvordan utstyrs som trengs for hvert samvær, eller forventes det at alt av utstyr skal sendes med hver gang? Tenker da ifht vær og type aktivitet planlagt av samværsforelderen den helgen. Regntøy, gummistøvler, osvosv. Er vel naturlig at man sender det som trengs for en helg , som yttertøy i tilfelle regn osv Anonymkode: 07263...6b7
AnonymBruker Skrevet 14. august #11 Skrevet 14. august Måtte sende med absolutt alt. Spurte far om han ikke kunne kjøpe noen sokker og undertøy å ha hos seg. Skjedde aldri. Anonymkode: 289aa...972
AnonymBruker Skrevet 14. august #12 Skrevet 14. august Jeg var selv skilsmissebarn, og hver gang vi skulle til faren min i helger eller ferier, ble det pakket koffert med alt vi trengte utenom tannbørster. Så akkurat samme pakking som når vi skulle reise bort generelt. Anonymkode: c0699...479
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå