AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 21:47 #1 Skrevet torsdag kl. 21:47 Noen som har erfaring med kiss&fly? Vi skulle kjøpe enkeltbilletter hjem fra Paris og søke på restplass.no. De billigste billettene var fra de så vi bestilte . Bestilling gikk gjennom og ble betalt, men etter det fikk vi en sms at billettprisen har steget og vi må betale 900 innen 3 timer for å beholde bestillingen. Når jeg trykker på linken så kommer til en side, men ikke med noen betaling greier. Ser at de har reservert pengene på kortet, men er det noen mulighet å få stoppet transaksjonen? Anonymkode: fd95e...b5d
Blikket Skrevet torsdag kl. 22:08 #2 Skrevet torsdag kl. 22:08 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Noen som har erfaring med kiss&fly? Vi skulle kjøpe enkeltbilletter hjem fra Paris og søke på restplass.no. De billigste billettene var fra de så vi bestilte . Bestilling gikk gjennom og ble betalt, men etter det fikk vi en sms at billettprisen har steget og vi må betale 900 innen 3 timer for å beholde bestillingen. Når jeg trykker på linken så kommer til en side, men ikke med noen betaling greier. Ser at de har reservert pengene på kortet, men er det noen mulighet å få stoppet transaksjonen? Anonymkode: fd95e...b5d Kjenner ikke til dem men ser at de får STRYK-karakterer på annbefalinger. På tripadvisor er scoren 1,4.
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 22:22 #3 Skrevet torsdag kl. 22:22 Noen ganger lurer jeg på hvorfor nettsvindlere gidder å prøve seg. Så leser jeg tråder fra folk som ikke engang googler det helt ukjente selskapet de bestiller påfallende billige reiser med og gir bort kortdetaljene sine til. At det er mulig. Voksne mennesker. Det er mildt sagt blandede erfaringer, noe et halvt minutt med googling ville vist. For noen går det bra, andre ser aldri pengene sine igjen, og ingen reell kundeservice å finne. Anonymkode: 7f91a...c2c 6
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 22:34 #4 Skrevet torsdag kl. 22:34 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Noen ganger lurer jeg på hvorfor nettsvindlere gidder å prøve seg. Så leser jeg tråder fra folk som ikke engang googler det helt ukjente selskapet de bestiller påfallende billige reiser med og gir bort kortdetaljene sine til. At det er mulig. Voksne mennesker. Det er mildt sagt blandede erfaringer, noe et halvt minutt med googling ville vist. For noen går det bra, andre ser aldri pengene sine igjen, og ingen reell kundeservice å finne. Anonymkode: 7f91a...c2c Jeg er helt enig med deg, men må innrømme at jeg var i en stresset situasjon og at jeg tenkte at restplass.no er en seriøs side. Håper virkelig at de bare kansellerer billettene og ikke trekker reservasjonen av pengene. Anonymkode: fd95e...b5d 1
AnonymBruker Skrevet i går, 07:02 #5 Skrevet i går, 07:02 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg er helt enig med deg, men må innrømme at jeg var i en stresset situasjon og at jeg tenkte at restplass.no er en seriøs side. Håper virkelig at de bare kansellerer billettene og ikke trekker reservasjonen av pengene. Anonymkode: fd95e...b5d Har ingen erfaring med hverken restplass.no eller nevnte selskap (som jeg aldri har hørt om engang). Trodde først tråden dreide seg om drop-off sonen på Gardermoen … 😄 Uansett, og litt på siden: Folk bør være generelt være klar over at det er så mange rare selskaper der ute som også dukker opp på f.eks. Finn sine reisesøk og i en lang rekke andre søkemotorer. Skal du f.eks. fly fra A til B så dukker det (hos Finn) opp en rekke agenter som kan tilby deg ulike priser på samme reise. Her er det MYE rart, og Finn og de øvrige søkemotorene toer sine hender og har (tilsynelatende) ingen kvalitetskontroll. Samme gjelder ved bestilling av leiebil. Skulle ha en leiebil i utlandet denne helgen, og søkte på Momondo. Fikk opp en haug meg SVÆRT billige alternativer på destinasjonen, men da hos mindre selskaper jeg ikke kjenner. Et par kjappe Google-søk viste hva slags erfaring folk hadde med disse. Dette gjorde at jeg gikk for en bil fra en av de store internasjonale kjedene. Var dobbelt så dyrt, men likevel rimelig. Det er en jungel der ute, belagt med miner... Anonymkode: 752c5...3bf 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå