Gå til innhold

Jeg sover for mye

Fremhevede innlegg

Gjest Vårsliten
Skrevet

Jeg har ingen barn så det er ikke grunnen. Jeg har for lite å gjøre. Jeg kan sove i femten timer, men likevel er jeg trett.

Jeg har fått noen allergitabletter av legen, og det står på pakken at man kan bli døsig, men å sove femten timer og ennå være trett???

Jeg spiser sunt, men jeg er arbeidsledig og akkurat nå føler jeg ikke at jeg har overskudd til å søke jobber.

Helt siden januar har jeg følt meg mer eller mindre i dårlig form, uvi, forkjølelser, svak influensa, magevondt...

Trettheten plager meg mest. Jeg har ikke gått ned i vekt, men har ikke økt vekten heller selv om jeg spiser dobbelt så mye som jeg pleier og ikke trener.

Hvis jeg har gått opp i vekt, er det snakk om ett kg.

Dagene er grå, pga at jeg er så trett. Jeg er også plaget med at jeg hoster opp slim men jeg røyker jo, og at jeg har hodepine som kommer og går, muskel og leddsmerter, i det siste er leddsmertene begynt å sette seg i hoftepartiet.

Symptomene er så mange, at det er vanskelig å forklare legen alt, uten å virke som hypokonder. Jeg er arbeidsledig, så jeg har ikke trengt sykemelding, men alt hindrer meg i å søke aktivit på jobber. Jeg søker, men synes ikke jeg har overskuddet til å søke på den måten jeg burde.

Den eneste grunnen til at jeg står opp på morgenen, er at jeg må på toalettet.

Jeg har prøvd gå turer, det hjelper, men f.eks. idag med gråvær har jeg vondt i alle ledd og fryser og er kjempetrett.

Jeg vet at ingen her er leger, men kan det være reumatisme? Flere i slekta har det, men jeg har aldri spurt dem, og de er jo ikke meg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

det er vel ikke tilfeldivis kirstine du bruker? (tror jeg de heter..noe i den duren nåvartfall..)

de ble jeg ikke bare døsig av..jeg var bokstavlig talt nesten neddopa av dem..fungerte ikke i det hele tatt..brukte dem en hel ferie husker halvparten av den ferien..

det betyr at medisinene er for sterke til kroppen din, gå til legen igjen og fortell problemet og spør etter tabletter som er mindre sterke..

Endret av ^me^
Gjest gjest1
Skrevet

Gå til legen og be om å bli sjekket for vitamin og mineralmangler. Det kan f.eks. være at du har lite jern.

Gjest Gjest_trådstarter_*
Skrevet

Jeg fikk atarax og har aldri prøvd det før, men jeg føler at jeg sovner og er trett konstant...

Nå sovnet jeg igjen, våknet av telefonen etter to timer, men tok en ikke for jeg følte meg helt i tåka...

I går la jeg meg halv seks, før barne-tv, og våknet kl. 21, jeg trodde klokka var ni på morgenen og var glad for at jeg endelig hadde sovet ut, men det var kveld...jeg følte meg trett før jeg oppdaget at de var kveld, men jeg hadde jo sovet femten timer natta før også...

Jeg leste par timer og sov til kl. 11 i dag.

Og i går tok jeg bare to allergipiller.

I dag har jeg ikke tatt en. Jeg orker ikke ha det slik. All energi er borte, og det eneste kroppen og hodet vil er å sove.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...