Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En venninne av meg har fått en narsissistisk nabo som har noen få kyr. Hun driver gård selv, og har jorder og utmark som grenser til denne naboen. Jeg har endret en del på detaljer her så noe av det gir kanskje ikke helt mening med de endringene. Den virkelige historien gir mer mening, men naboen er like gal i begge versjoner.

Hva han har gjort til nå:
- Sluppet kyrne sine inn på jordet hennes flere ganger når det har vært vått, så jordet har fått store sår.
- Latt kyrne strekke seg over gjerdet hans, noe som selvsagt skader gjerdet
- Barna hans har tråkket ned et gjerde
- Barna hans har ødelagt en grind

Dette er det jeg kommer på nå.

Min venninne har satt opp strømgjerde på toppen av sitt eget gjerde, fått kodelås på en grind, og satt opp kamera flere steder på sin egen eiendom for å beskytte seg og sitt (det var slik hun så at naboens unger ødela grinda).

Hun er heller ikke den eneste som har problemer med denne naboen. Nærmeste nabo der har kyrne hans inn på plenen og i oppkjørselen sin hele tiden.
Han forsøpler også den private veien som går forbi alle naboene her (det er ikke så mange).

Det jeg lurer på er, har noen hatt erfaring med en slik nabo? Å snakke til han preller bare av. Han nekter på ting som en 5-åring og endrer ingenting på tross av tilsnakk. Så hva gjør min venninne? Jeg og min venninne har en sterk mistanke om at vedkommende er narsissist og rett og slett ikke fungerer som vanlige mennesker. Det hører også med til historien at ekskona til naboen har besøksforbud, og at moren til naboen må betale alle regninger, for det gjør han ikke selv. Da de deler på kostnadene på den private veien, så frykter min venninne at det ikke blir noen betaling når moren en gang dør. Moren har også jobbet i sosialtjenesten, så vi mistenker at hun har sydd noen puter under armene til sønnen i systemet også, hun vet hvordan ting fungerer.
Min venninne er konfliksky og forsøker å ha en god stemning så alt hun gjør er å krisehåndtere og fikse ting selv. Jeg sier at hun kan anmelde, men hun vil ikke det pga hun er konfliktsky. 

Anonymkode: 051a1...b33

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dette var misvisende overskrift. Hensynsløs, eventuelt god gammel drittsekk er mer presis betegnelse på denne naboen.

Anonymkode: be664...2be

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Dette var misvisende overskrift. Hensynsløs, eventuelt god gammel drittsekk er mer presis betegnelse på denne naboen.

Anonymkode: be664...2be

Jaha, og hvordan vet du det?
Hadde du noe mer matnyttig å komme med enn dette? TS

Anonymkode: 051a1...b33

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...