AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 15:41 #1 Skrevet torsdag kl. 15:41 Hei, jeg har en utdanning med endel emner med innpass. Det står da bare faget og innpasset på vitnemålet. Hvordan er dette når man søker master og karakterer? Anonymkode: 0e3be...61c
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 15:47 #2 Skrevet torsdag kl. 15:47 Karakterene fra de innpassede emnene teller også med for opptak til master, hvis det er det du spør om. Så de må du evt. sende inn dokumentasjon på hvis det ikke er oppgitt på vitnemålet. Men rart at det ikke står? Jeg går en bachelor nå med ganske mange innpassede emner, og alle karakterene står jo i vitnemålsportalen. Anonymkode: 092fe...6c9
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 15:50 #3 Skrevet torsdag kl. 15:50 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Karakterene fra de innpassede emnene teller også med for opptak til master, hvis det er det du spør om. Så de må du evt. sende inn dokumentasjon på hvis det ikke er oppgitt på vitnemålet. Men rart at det ikke står? Jeg går en bachelor nå med ganske mange innpassede emner, og alle karakterene står jo i vitnemålsportalen. Anonymkode: 092fe...6c9 Men hvordan blir det da når man har innpasset et fag på 15stp med tre 7,5 stp fag? Vektes det da? På vitnemålet står det bare innpasset, også tidspunkt og universitet. Anonymkode: 0e3be...61c
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 15:53 #4 Skrevet torsdag kl. 15:53 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men hvordan blir det da når man har innpasset et fag på 15stp med tre 7,5 stp fag? Vektes det da? På vitnemålet står det bare innpasset, også tidspunkt og universitet. Anonymkode: 0e3be...61c Jeg vil jo tro at det beregnes et gjennomsnitt som da teller som 1.5 karakterer, men skal ikke si det sikkert. Det er nok systemer på plass som sikrer en rettferdig beregning. Anonymkode: 092fe...6c9
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 06:57 #5 Skrevet fredag kl. 06:57 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Karakterene fra de innpassede emnene teller også med for opptak til master, hvis det er det du spør om. Anonymkode: 092fe...6c9 Er du sikker på dette? Jeg er bare nysgjerrig, fordi jeg har innpassede emner fra et land (der det benyttes en helt annen karakterskala) i min norske grad. Tenker at slike tilfeller som meg vil skape mye byråkrati for opptaksmedarbeiderne på masterutdanningen. Jeg har alltid antatt at de innpassede emnene ikke teller med. På vitnemålet står jo ikke karakteren i det hele tatt, det står bare «innpasset» Anonymkode: 63770...f02 2
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 07:07 #6 Skrevet fredag kl. 07:07 Tror ikke karakterene i de innpassede emnene teller med. Men hør med studieveileder om du er usikker. Anonymkode: 2380b...1e7
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 10:16 #7 Skrevet fredag kl. 10:16 Om det står innpasset kan man ikke telle med de emnene for konkurransepoeng, for de har jo ikke karakter. Det er de emnene du har karakter i som de bruker som grunnlag for å regne ut poengene dine. Hilsen studieveileder. Anonymkode: 9a3b4...d88 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå