Gå til innhold

Universitetet i Stavanger krever at studenter har Smartphone!

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Universitetet i Stavanger krever at alle studenter har Smartphone.

Universitetet har kurs som krever ett viss prosent oppmöte.

Dette blir registert av at studenter logger til appen NOA som registerer at deres mobil er i området 10 minutter för og 15 minutter etter startpunkt på undervisningen.

Har du ikke tilgang til denne Appen, vil du få registrert fravär. Selv om du er der. 

Så...Universitetet i Stavanger, krever at jeg kjöper en Smartphone for å studere der, selv om jeg ikke önsker en Smartphone!

Anonymkode: 87476...24b

• Liker 1
  • Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er diskriminering 

Anonymkode: 20e15...7ae

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det står på UiS sine nettsider at du kan be foreleser sjekke deg inn, så du trenger ikke kjøpe ny mobil.

Anonymkode: bc14b...fe9

• Liker 21
  • Nyttig 14
AnonymBruker
Skrevet

Rimelig sikker på at du kan ta kontakt med foreleser eller resepsjon, så sjekker de deg inn dersom du ikke har smarttelefon fast, eller den ikke virker/er glemt etc. de aller fleste har, dermed er dette noe som fungerer godt for majoriteten. Så finner de løsninger for de andre. 

Anonymkode: 37748...781

• Liker 8
Skrevet

Du må ikke ha smarttelefon, men da må du be foreleser registrere deg. Det er ingen som tvinger deg til å kjøpe smarttelefon. 

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Slik har vi det på HVL også. Har du ikke smarttelefon eller trøbbel med appen er det bare å gi beskjed til foreleser, så registrerer de deg. Hos oss er det en fysisk liste i tillegg for de som ikke bruker appen/har problemer med appen (skjer stadig vekk). 

Anonymkode: c6b6b...59d

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Bare å gi beskjed til foreleser det. Ingen grunn til dramatikk

Anonymkode: 23270...03d

• Liker 3
Skrevet (endret)

Jeg synes det er rimelig å forvente (men ikke kreve) at dagens studenter har smarttelefon.

Det som jeg reagere mer på er at de forlanger en app som kan registrere hvor du befinner deg. Det er totalt brudd på alle mine prinsipper om personlig privatliv og datasikkerhet og burde vært ulovlig.

Endret av senior
  • Liker 11
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Bare å gi beskjed til foreleser det. Ingen grunn til dramatikk

Anonymkode: 23270...03d

Foreleserene har sagt at de kan registrer meg denne uka, men fra mandag er det denne Smartphonen som må registrer meg eller ikke-mödt! Er det rett? Jeg må ha  en Smartphone til å väre en student? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Foreleserene har sagt at de kan registrer meg denne uka, men fra mandag er det denne Smartphonen som må registrer meg eller ikke-mödt! Er det rett? Jeg må ha  en Smartphone til å väre en student? 

Det har du jo allerede fått svar på at du ikke må.

Anonymkode: 08f41...272

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men herregud, det står jo svart på hvitt at det går bra

Anonymkode: 8d709...0b3

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Om du leser der ser du at de har en løsning for studenter som enten reserverer seg eller ikke har smart mobil.

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, men jeg  vil har ikke Smartphone til å registrer meg!
Og jeg vil heller ikke!

Men har du lest hva som står?  Det står :   

• Har du ikke smarttelefon eller reserverer du deg mot å laste ned appen, må du be foreleseren registrere deg manuelt når hen foretar oppmøteregistreringen.

• Liker 4
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det har du jo allerede fått svar på at du ikke må.

Forklar hvordan jeg kan si at jeg er der på forelesningene uten å logge meg inn via Smartphone? Jeg vil gjerne vite!

AnonymBruker
Skrevet

Om du leser der ser du at de har en løsning for studenter som enten reserverer seg eller ikke har smart mobil.

Hjelp! Hvor?

Jeg virkelig önsker hjelp!

AnonymBruker
Skrevet

Forklar hvordan jeg kan si at jeg er der på forelesningene uten å logge meg inn via Smartphone? Jeg vil gjerne vite!

Det står jo skrevet svart på hvitt hva du gjør.

Anonymkode: 9763a...3c0

• Liker 3
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

• Har du ikke smarttelefon eller reserverer du deg mot å laste ned appen, må du be foreleseren registrere deg manuelt når hen foretar oppmøteregistreringen.

• Liker 1
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Hjelp! Hvor?

Jeg virkelig önsker hjelp!

Tuller du? Flere har linket til UiS hjemmeside der det står. Det tok meg ca 10 sek å trykke på linken og lese følgende : 

• Liker 3
  • Nyttig 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...