Gå til innhold

Ikke forelsket

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har datet en jente en liten stund nå, og vi har det veldig fint sammen. Hun kan sitte i, og vi kan holde hender. Men jeg er ikke forelsket i henne enda. Kan kjenne på litt gode følelser, og at jeg har veldig lyst til å være med hun, men føler liksom ikke på en forelskelse enda. Kjenner jeg blir litt stresset av det. Hun har sagt at hun heller ikke har utviklet følelser for meg enda. Tror vi begge trenger lang tid på å utvikle følelser. 
men lurer på om det er meningen at det skal bli oss, hadde vi blitt forelsket med en gang da? Har dere erfaringer med å date folk som bruker lang tid på å få følelser?

Anonymkode: d559a...44b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun kan sitte i armkroken min*

Skrevet

Min erfaring er at da kommer de aldri.

Anonymkode: 1cf52...04a

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Altså følelsene kommer aldri.

Skrevet

Definer en liten stund.

Anonymkode: 02ea3...0e1

Skrevet

Definer en liten stund.

2 måneder

Skrevet

2 måneder

Hvorfor har du det så travelt? Hvorfor ikke bare ta det som det kommer?

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Dere trenger begge å bli trygge på hverandre og er usikre og har kanskje dårlige erfaringer. Jeg ville bare gitt det tid og se hvordan det utvikler seg og ikke stresse med denne "forelskelsen". Enten kommer den eller så kommer den ikke. Det er også en fare for at den andre bare sier det samme av redsel for å  "dumme seg ut". Kanskje hun egentlig er kjempeforelsket i deg, men ikke sier det fordi du virker usikker, eller omvendt.

Anonymkode: 11033...348

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Føler i Norge presser man seg bare inn i forhold. Ingenting skjer av seg selv. 

Anonymkode: 169b2...3ac

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror ikke jeg kommer til å ha de samme følelsene for han jeg dater nå som jeg har hatt tidligere rett og slett fordi de jeg har datet tidligere ofte har vært utilgjengelige og diffuse og dermed gitt meg sommerfugler (flaggermus, egentlig) i magen. Man blir jo hele tiden fortalt at sommerfugler er bra, men ofte kommer de av utrygghet, og når man stort sett bare har opplevd dette tror kroppen til slutt at det er det som er forelskelse. Selvfølgelig kan man ha gode sommerfulger også, men jeg tror ikke mine alltid har vært det. Hard to get har vært min ultimate trigger.

Han jeg dater nå er trygg og tilgjengelig, og faren er at kroppen min feiltolker det som kjedelig fordi den er vant til høy puls når jeg dater noen. Jeg synes jo slett ikke han er kjedelig, jeg må bare gi det tid og skru om hodet. Jeg er såpass gammel nå at jeg ikke engang vet om jeg trenger den store forelskelsen, kanskje er det nok å finne en man liker og har det gøy sammen med.

Spørsmålet her er om jeg klarer å være like tilgjengelig tilbake. Jeg er så vant til å klare meg selv at jeg ikke tenker på å tekste dager vi ikke ser hverandre, og jeg tåler fint å ikke treffes på lenge (fordi standarden min har vært 1-2 ganger i mnd., om jeg var heldig). Jeg er vant til at menn trekker seg unna om jeg "maser" så da er jeg tilbakeholden med å foreslå å treffes for ofte.

Jeg vet han har mange planer/ønsker for fremtiden som kanskje forutsetter at han har en selvstendig partner (f.eks. bo på hytta deler av året, golfturer med gutta etc.), så på sikt kan jeg nok være bra for ham, jeg er positiv til slike ting når man endelig har store barn og mer tid. Jeg har mine egne greier jeg ønsker å gjøre, enkelte ting kan vi gjøre sammen, andre ikke (bl.a. pga. ulik mulighet for hjemmekontor).

Anonymkode: 21544...979

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.8.2026 den 11.37):

Jeg har datet en jente en liten stund nå, og vi har det veldig fint sammen. Hun kan sitte i, og vi kan holde hender. Men jeg er ikke forelsket i henne enda. Kan kjenne på litt gode følelser, og at jeg har veldig lyst til å være med hun, men føler liksom ikke på en forelskelse enda. Kjenner jeg blir litt stresset av det. Hun har sagt at hun heller ikke har utviklet følelser for meg enda. Tror vi begge trenger lang tid på å utvikle følelser. 
men lurer på om det er meningen at det skal bli oss, hadde vi blitt forelsket med en gang da? Har dere erfaringer med å date folk som bruker lang tid på å få følelser?

Typen min ble sammen med en han ikke hadde følelser for. Var ikke forelsket. 

De var sammen i veldig mange år og fikk barn sammen. Men han ble aldri forelsket. 

Kjipt for henne å få vite det, må føles som om man har kastet bort tiden sin. 

Føltes tryggere for han å være sammen med en han ikke var følelsesmessig investert i.

Anonymkode: 159e3...92f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.8.2026 den 11.43):

Enig. Jeg merker i hvert fall ganske fort om jeg kan bli forelsket i en person.

Anonymkode: 7223f...221

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...