Gå til innhold

Brukt MacBook Air

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har kikket etter brukt MacBook Air til ungdommen til skolebruk. Jeg er ganske overrasket over hvor høyt de er priset. Maskiner fra 2020 ligger til rundt 5000kr og oppover feks. Er det verdt å kjøpe en så gammel maskin til slike priser? Jeg synes det er mye å bruke på en brukt maskin som er 6 år gammel 😳

Anonymkode: a3f40...a73

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har kikket etter brukt MacBook Air til ungdommen til skolebruk. Jeg er ganske overrasket over hvor høyt de er priset. Maskiner fra 2020 ligger til rundt 5000kr og oppover feks. Er det verdt å kjøpe en så gammel maskin til slike priser? Jeg synes det er mye å bruke på en brukt maskin som er 6 år gammel 😳

Anonymkode: a3f40...a73

Kommer an på tilstanden på M1. Og det bør være M1-chip om det er fra høsten 2020. Ellers hadde jeg ikke giddet å kjøpe en Air med Intel-basert chip.

Om M1 med 8 GB RAM og 256 GB lagring er nesten strøken eller meget pen, har mye batterikapasitet igjen, helst 90%, så kunne man gitt 4.500 maks, men mer enn det er jeg enig med det i er for mye.

Merk at en M1 Air med 8 / 256 konfigurasjon er verdt ca 2.100 kr i el-pant, så MacBook er verdt noe penger selv etter 6 år, så lenge man ikke herjet laptopen helt i dass.

Nå er markedet helt tørt og utsolgt for M-chip Air, og selv MacBook Neo er det mangel på. Jeg hadde anbefalt deg heller å kjøpe en Neo til ungdommen din. Du får splitter ny på Apple sin norske seksjon til 7.790 kr når semesteravgift er betalt. Semesteravgift kan hvem som helst betale, selv du. Du må bare registrere deg til et eller annet studium online f eks, som krever betaling av semesteravgift.

Den beste løsningen er at du går for en MacBook Neo, den billigste versjonen, så slipper du problemer med en 6 år gammel laptop som er også utenfor reklamasjonstiden på inntil 5 år.

Anonymkode: 6d86f...0c1

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...