AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #1 Skrevet 14 timer siden Hei dere! I går hørte jeg om nok en person med hjerteproblemer som også er kjent for å ha et voldsomt temperament. Dette mønsteret har jeg lagt merke til flere ganger gjennom livet: Mennesker jeg kjenner som har opplevd hjerteinfarkt eller akutte brystsmerter, har påfallende ofte hatt store utfordringer med sinnemestring. Dette får meg til å undre om det finnes en direkte medisinsk sammenheng mellom et høyt aggresjonsnivå og risikoen for hjertesykdom. Hva kommer i så fall først? Er det sinnet som ødelegger hjertet, eller er det den underliggende fysiske sårbarheten som skaper den korte lunten? Før i tiden snakket vi mye om sammenhengen mellom jobbstress og hjerteproblemer. I dag ser vi også at toppidrettsutøvere kan rammes hardt av åreforkalkning. Det er åpenbart at stress påvirker kroppen på komplekse måter, men jeg etterlyser mer oppmerksomhet rundt hvordan kronisk sinne og fiendtlighet slår ut på den fysiske helsen vår. Hva er deres erfaring? Anonymkode: 20796...378
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #3 Skrevet 12 timer siden Shshshsh skrev (1 time siden): Kokain Nei, har nok ikke noe med det å gjøre. Anonymkode: 20796...378
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #4 Skrevet 11 timer siden Å være sinna er også et stress for kroppen. Kan si det så enkelt som det. Anonymkode: e2e6f...922
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #5 Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hei dere! I går hørte jeg om nok en person med hjerteproblemer som også er kjent for å ha et voldsomt temperament. Dette mønsteret har jeg lagt merke til flere ganger gjennom livet: Mennesker jeg kjenner som har opplevd hjerteinfarkt eller akutte brystsmerter, har påfallende ofte hatt store utfordringer med sinnemestring. Dette får meg til å undre om det finnes en direkte medisinsk sammenheng mellom et høyt aggresjonsnivå og risikoen for hjertesykdom. Hva kommer i så fall først? Er det sinnet som ødelegger hjertet, eller er det den underliggende fysiske sårbarheten som skaper den korte lunten? Før i tiden snakket vi mye om sammenhengen mellom jobbstress og hjerteproblemer. I dag ser vi også at toppidrettsutøvere kan rammes hardt av åreforkalkning. Det er åpenbart at stress påvirker kroppen på komplekse måter, men jeg etterlyser mer oppmerksomhet rundt hvordan kronisk sinne og fiendtlighet slår ut på den fysiske helsen vår. Hva er deres erfaring? Anonymkode: 20796...378 Jeg har lagt merke til at jeg blir raskere irritert hvis jeg har høyt blodtrykk fra før av en dag. Før trodde jeg at det var motsatt, at irritable folk fikk høyt blodtrykk. Men nå er jeg svært sikker på at det er mer motsatt.... Anonymkode: 530c6...509
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #6 Skrevet 8 timer siden Shshshsh skrev (5 timer siden): Kokain Tull Anonymkode: 530c6...509
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #7 Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har lagt merke til at jeg blir raskere irritert hvis jeg har høyt blodtrykk fra før av en dag. Før trodde jeg at det var motsatt, at irritable folk fikk høyt blodtrykk. Men nå er jeg svært sikker på at det er mer motsatt.... Anonymkode: 530c6...509 Hvos jeg har glemt å ta blodtrykkmedisin en- to dager på rad, så er det den økende irritasjonen som kommer snikende som får meg til å huske på det Anonymkode: 530c6...509
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå