Gå til innhold

Redd for å si nei/sette grenser

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser på meg som en veldig empatisk og «sårbar» person.. og er ganske elendig til å si nei/sette grenser, så har endt opp med mange relasjoner opp igjennom som egentlig bare har tappet meg for energi.. 

En del av meg sier «du kommer ikke til å finne mennesker du virkelig liker å være med, så du kan lik så greit ta det du får». 🙈 innimellom er jeg også usikker på om jeg har for høye krav.. 

Det er veldig vanskelig for meg å stå opp for meg selv, og ta plass i denne verden..

Har noen av dere tips for å overkomme dette? ❤️

Anonymkode: 1493f...5cd

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fordi du er redd for å være alene? Når du forstår at å være alene faktisk kan være fint, setter du grensene uten problem. 

Anonymkode: 5f00e...703

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det finnes kurs om å lære å sette grenser. Kanskje hvis du googler finner du en som passer deg.

Anonymkode: 3f0b2...4ee

AnonymBruker
Skrevet

Øve deg... teste og merke at verden ikke går under selv om du skuffer noen! De kommer over det.

Anonymkode: 61a90...13d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Bli glad i deg selv og begynn å se din egen verdi så vil du ønske å stå opp for deg selv mere. Og det gjør du ved å behandle deg selv som om du har verdi. Vær snill mot deg selv. Og steg 1; kvitt deg med alle som behandler deg dårlig. Du blir alene en stund, men så vil det ordne seg. Fokusere på fremtiden hvor alt har ordet seg. Aldri fokusere på at du er alene nå. Kun se fremover.

Og kutt ut dårlige venner sånn at du lager plass til de gode som vil komme. Slutt å tenke at det aldri vil skje. Kun tenk positivt. Det VIL skje. Bare se for deg alle de gode vennene du vil ha. Tenk på hvilken venn du ønsker å være og hva du selv ønsker deg i en venn.

Og ChatGPT sa noe jeg trengte å høre; Du skal lære kroppen og hjernen en ny regel: Jeg kan si nei, og jeg trenger ikke få den andre til å være fornøyd med nei-et mitt.

Spør forresten ChatGPT. Forklar problemet ditt og spør om hjelp.

Gode venner vil komme hvis du lager plass til de. 😄🙂☺️

Anonymkode: 995b9...885

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis noen ikke tåler at du setter grenser, da er det ikke deg som er problemet. Husk det. Normale, oppegående folk tåler et høflig "beklager, men det har jeg ikke mulighet til dessverre".

Å sette sunne grenser er egentlig en effektiv måte å drive vekk giftige folk på.

Anonymkode: 4730b...2a7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

En del av meg sier «du kommer ikke til å finne mennesker du virkelig liker å være med, så du kan lik så greit ta det du får»

Det er dette du må jobbe med, du må jobbe med å bli glad i deg selv og få respekt for deg selv.

Anonymkode: d2d84...1c0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan du beskrive mer konkret hvordan problemet utarter seg? Er det sånn at du er sammen med folk du ikke vil være sammen med, men tør ikke kutte dem ut? Eller gjør du ting sammen med dem for å være grei, men vil egentlig at dere skal gjøre andre ting?

Anonymkode: 6ab60...4bd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...