AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #1 Skrevet 6 timer siden Gjelder barn på 8 år. Vi har vært separert i fem år. Han har doktorgrad og tjener nærmere en mill i året, jeg tjener rundt 400k. Både han og jeg har fått flere barn etter endt forhold, han er med partner, jeg er singel. Han flyttet nesten to timer unna. Før hadde vi ordinær samværsavtale, men han synes det ble langt å kjøre så vi skulle prøve ut at han hadde tre helger på rad og jeg resten. Jeg var ikke veldig for det fordi da ligger absolutt all den "kjedelige" hverdags jobben på meg, skole, legetime, aktiviteter osv osv. All oppfølging blir da mitt ansvar og jeg får i tillegg ikke kose meg med han i helgene som jeg synes er ufattelig trist. Han går jo glipp av så mye med søsken her og samtidig det sosiale med venner og klassekamerater her. Jeg må innrømme at jeg synes det er irriterende å få minimalt med barnebidrag I tillegg når det er jeg som gjør absolutt alt arbeidet og ikke får kose meg med barnet, også er det jeg som står for alle regninger knyttet til skole, sfo, aktiviteter og all kjøring, matpakker osv. Grunnen til at han ville ha tre uker var for å ikke ha færre netter, og jeg er ganske sikker på at det handler mest om barnebidraget. Veldig ofte reiser han bort og jeg må ta hans dager. Vi har avtale fra retten at han skal betale når han ikke kan ha han men det gjør han ofte ukesvis I ettertid etter mye mas. Han betaler så lite barnebidrag fordi han skjuler at han tjener mesteparten I utlandet. Hva hadde dere gjort? Vi har jevnlig mekling men der styrer han samtalen, for å få til noe han ikke vil må man vel i retten men det har jeg lite lyst til selv. Er det urimelig å skulle kjøre for han på hverdager? Blir det for lite om han ser faren to helger i måneden? Anonymkode: 8f223...1b3
Brunello Skrevet 5 timer siden #2 Skrevet 5 timer siden Å være borte tre helger i måneden vil ikke fungere i lengden. Det ruinerer barnets sosiale liv. Få gutten til å spille håndball, så er alle helger låst til hjemstedet. Hvordan klarer han å skjule inntekt i utlandet når han er bosatt i Norge? 5
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #3 Skrevet 5 timer siden Brunello skrev (4 minutter siden): Å være borte tre helger i måneden vil ikke fungere i lengden. Det ruinerer barnets sosiale liv. Få gutten til å spille håndball, så er alle helger låst til hjemstedet. Hvordan klarer han å skjule inntekt i utlandet når han er bosatt i Norge? Hen skal begynne på fotball nå, også etter mye mas fra faren så vet ikke hva han egentlig har tenkt ang det... Han tar ut akkurat nok lønn til seg selv og samler opp resten i utlandet.. lønnen ser kjempe lav ut på papir. Ts Anonymkode: 8f223...1b3
Enmanelskeråhate Skrevet 5 timer siden #4 Skrevet 5 timer siden Er jo bare å fa NAV til å sette bidraget, ikke noe hokus pokus eller rettssystem for det 1
Brunello Skrevet 5 timer siden #5 Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Hen skal begynne på fotball nå, også etter mye mas fra faren så vet ikke hva han egentlig har tenkt ang det... Han tar ut akkurat nok lønn til seg selv og samler opp resten i utlandet.. lønnen ser kjempe lav ut på papir. Ts Anonymkode: 8f223...1b3 Og hvordan klarer han det? Inntekten må jo oppgis til beskatning. 4
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #6 Skrevet 5 timer siden Be nav om beregne inntekten hans ved skjønnsfastsette den etter hva han burde tjene. De kan også kreve den inn. Og samvær tre helger i måneden, det kommer ikke til å gå i lengden. Det er på tide at du tar mer kontrollen i de møtene dere har. Anonymkode: ca500...c0f 1
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #7 Skrevet 5 timer siden Brunello skrev (3 minutter siden): Og hvordan klarer han det? Inntekten må jo oppgis til beskatning. Han har vel et firma som tjener penger, så betaler han ut lønn til seg selv? I såfall er det naturligvis lønna som brukes som grunnlag for barnebidrag, ikke firmaets inntekter. Anonymkode: 9493f...daa
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #8 Skrevet 5 timer siden Hvordan er det mulig at dere på den ene siden går så dårlig overens at dere må gå rettens vei for å avgjøre samvær, på den andre siden forteller han deg hva han tjener og at han snyter på skatten? For øvrig hadde jeg tatt initiativ til ny samværsavtale. Den avtalen du nevner med tre helger på rad, er det noe retten bestemte, eller dere er blitt enige om i etterkant? Anonymkode: e8447...112 1
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #9 Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Han tar ut akkurat nok lønn til seg selv og samler opp resten i utlandet.. lønnen ser kjempe lav ut på papir. Ts Anonymkode: 8f223...1b3 du må skille mellom lønn og evt utbytte, men hvis du mistenker at han unndrar penger kan du jo melde fra til skatteetaten.. Anonymkode: d5ea5...a07
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #10 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hen skal begynne på fotball nå, også etter mye mas fra faren så vet ikke hva han egentlig har tenkt ang det... Han tar ut akkurat nok lønn til seg selv og samler opp resten i utlandet.. lønnen ser kjempe lav ut på papir. Ts Anonymkode: 8f223...1b3 Det han tar ut i lønn ER lønnen hans. Det er det han har disponibelt. Det er det som er grunnlaget for bidraget, ikke pengene som evt ligger i hans firma. Det er ikke noe ulovlig - eller urimelig - ved det. Anonymkode: 56425...215 1
Enmanelskeråhate Skrevet 1 time siden #11 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Han har vel et firma som tjener penger, så betaler han ut lønn til seg selv? I såfall er det naturligvis lønna som brukes som grunnlag for barnebidrag, ikke firmaets inntekter. Anonymkode: 9493f...daa Firmaets inntekt er jo ikke hans lønn, er det mulig
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå