Gå til innhold

Uenig om depositum

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva er riktig i denne situasjonen;

Jeg har bodd i enebolig i fire år, gammelt hus hvor vi har hatt masse problemer. Blant annet rotter, mugg, vannskade osv.

Jeg skulle flytte ut i slutten av juni, jeg bestilte folk til å ta utvask (ikke godkjent firma), klippet gresset i hagen, og hadde en søppelsekk stående som ikke kunne hentes av søppelfirma før i midten av juli. I boligen tilhørte det hvitevarer.

Jeg lot det sto igjen to vaskemaskiner som jeg selv hadde erstattet, usikker på om det egentlig var min jobb eller om det var huseier som skulle det, det er iallefall en fungerende maskin der. 

Jeg fikk aldri tak i han rundt utflytt så jeg la nøkler hos naboen siden jeg aldri hørte noe. Over en måned senere skriver han at han har vært på ferie.

Hans klage; ikke bra nok utvask, og det var forsåvidt greit I følge de bildene han sendte, jeg foreslo at jeg kunne komme å vaske der det gladt, men han ville skrive rapport først. Jeg sa også ifra før jeg flyttet at jeg kunne erstatte ene klesskapet da den ene døren var ødelagt. 

Gulvet I andre etasje var allerede ekstremt slitt og vi har hatt tepper overalt I de årene vi har bodd der pga kulde, men han vil legge den skylden på meg.

Også mener han at hagen ikke er tatt vare på, men den har jo så klart grodd igjen på de 5 ukene jeg ikke hørte noe. Eneste er at det er glemt en haug med noe kratt, det kunne jeg også lett bare kommet å hentet for å kaste, samt Hans klage på at det lå igjen søppel.

Hva er neste steg her? Er langt fra rik så trenger virkelig depositumet mitt tilbake også.

Anonymkode: 195ea...236

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her må dere enten bli enige eller tar saken videre, da vil det gå mye lengre tid,

Men jeg tenker at han har en dårlig sak om det tok 5 uker fra du flyttet ut til at han tok en utsjekk, normal slitasje er ikke noe du skal dekke uansett, at hagen har grodd igjen er ikke ditt ansvar, ang utvask så kommer det an på, er det typisk støv o.l som kan samle seg opp på en måned så er ikke det ditt ansvar, men om det var skitt som burde vært vaska med utflytting så må jo det gjøres.

Generelt sett ut ifra det du skriver så tok det for lang tid fra du flyttet til han gikk over boligen, så du har jo en god sak her med tanke på en tvist.

Tok du bilder når du flyttet inn? Tenke da på det gulvet.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...