AnonymBruker Skrevet 11. august #1 Skrevet 11. august Hva er mest riktig å si til barna dersom de møter på en en av foreldrene dater? Si det som det er, dette er en jeg dater, en jeg blir kjent med? Min ex fikk hetta og presenterte daten sin som en kollega som var på besøk😆 Og det skjønte jo barnet var bs. Barna er 11 og 15. Anonymkode: 6967a...0a5 1
AnonymBruker Skrevet 12. august #2 Skrevet 12. august Det er litt avhengig av alder tenker jeg, og barna. Hvordan forholder de seg til foreldrenes brudd? Er det nylig eller er de godt vant i ny tilværelse? Men til tenåringer ville jeg vært ærlig. Og jeg ville fortalt at jeg dater FØR de risikerer møte på noen, men at det ikke betyr at de plutselig må forholde seg til en ny familie, da dette ofte er noe barn bekymrer seg for. Generelt er det dere som kjenner deres barn best og må vurdere hva som er fornuftig. Men det er viktig å ta barna på alvor her. De forstår mer enn man tror, men kan samtidig misforstå og overtenke situasjonen. Tidlig dating bør gjøres på steder/tider hvor man ikke risikerer å møte barna tenker jeg... Anonymkode: 8c7a1...a68 1
AnonymBruker Skrevet 12. august #3 Skrevet 12. august Skjønner ikke at folk har så intenst behov for partner mens da har barn. Tenåringer er noe annet. Da sier man det som det er. Anonymkode: 821a7...4e4 1
AnonymBruker Skrevet 13. august #4 Skrevet 13. august Nå er jeg av den overbeskyttende sorten av forelder, men mine egne regler tilsier minimum 18 måneders bekjentskap og at jeg generelt er veldig sikker på hvilken person dette er, før jeg sier noe som helt til ungene. Så ingen felles trefftidspunkter mellom ungene og ny flamme i denne perioden. Anonymkode: f9c73...f1c 1
AnonymBruker Skrevet 13. august #5 Skrevet 13. august Dater i minimum et år før en eventuell partner presenteres for barna. De trenger ikke vite noe før. Hvis barna er i slutten av tenårene kan man si man dater, men likevel vente med å la dem møte vedkommende Anonymkode: b1d7b...efd 1
Strigiformes Skrevet 13. august #6 Skrevet 13. august AnonymBruker skrev (19 timer siden): Skjønner ikke at folk har så intenst behov for partner mens da har barn. Tenåringer er noe annet. Da sier man det som det er. Anonymkode: 821a7...4e4 Fordi jeg er et menneske, og jeg har lyst til å ha et liv utenom barna mine. 2 3
AnonymBruker Skrevet 13. august #7 Skrevet 13. august Strigiformes skrev (57 minutter siden): Fordi jeg er et menneske, og jeg har lyst til å ha et liv utenom barna mine. Men man kan jo ikke dra datene med seg hjem slik at de møter barna dine! Da blir det jo veldig mye uro.. Hadde aldri utsatt barna for noe sånt.. Anonymkode: 8e699...d1b 2
AnonymBruker Skrevet 13. august #8 Skrevet 13. august Husker en venninne av meg presenterte en date som en venn til sin datter på 13. Hun forsto ikke hvorfor datteren hatet "vennen" hennes. Måtte da forklare henne at datteren ikke var dum og som 13åring selvfølgelig forsto at mannen var en date/kjæreste og at hun mest sannsynligvis reagerte sånn fordi hun ble løyet til. Anonymkode: e8c21...069 5
Snok1 Skrevet 13. august #9 Skrevet 13. august Dersom daten besøker og overnatter mens barna er der sier man selvsagt at det er en kjæreste. Møter man barna tilfeldigvis mens man dater står man mer fritt. Eldre barn forstår mye og tåler stort sett mye.
Strigiformes Skrevet 13. august #10 Skrevet 13. august AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Men man kan jo ikke dra datene med seg hjem slik at de møter barna dine! Da blir det jo veldig mye uro.. Hadde aldri utsatt barna for noe sånt.. Anonymkode: 8e699...d1b Hvor har jeg skrevet dette?
AnonymBruker Skrevet 13. august #11 Skrevet 13. august AnonymBruker skrev (På 12.8.2026 den 1.00): Hva er mest riktig å si til barna dersom de møter på en en av foreldrene dater? Si det som det er, dette er en jeg dater, en jeg blir kjent med? Min ex fikk hetta og presenterte daten sin som en kollega som var på besøk😆 Og det skjønte jo barnet var bs. Barna er 11 og 15. Anonymkode: 6967a...0a5 Synes mange foreldre gjør ting unødvendig komplisert. Barn og tenåringer er selvopptatte av natur. De bryr seg ikke hvorfor foreldrene ikke er hjemme. Det de derimot legger merke til er når foreldre plutselig begynner å oppføre seg annerledes. Når mamma eller pappa plutselig er stivpyntet. Plutselig gjeter telefonen sin. Plutselig har fått en «ny venn» som de aldri før har hørt om, osv. Anonymkode: 44411...38a
Daria Skrevet 13. august #12 Skrevet 13. august Jeg visste at moren min datet (andre ord ble brukt) da jeg var 11, men jeg traff bare ham hun etter hvert ble gift med. Med mindre bruddet mellom foreldrene er veldig ferskt eller veldig sårt, ser jeg ingen grunn til å lyve til så store barn om sånt. De vet også hvordan verden fungerer, og åpenhet og informasjon er som regel mer betryggende enn hemmeligholdelse. 1
Seff Skrevet 13. august #13 Skrevet 13. august Strigiformes skrev (9 timer siden): Fordi jeg er et menneske, og jeg har lyst til å ha et liv utenom barna mine. Det er jo greit, men du trenger jo ikke å dra datene dine hjem når det er fare for at barna kan være der. 3
Strigiformes Skrevet 13. august #14 Skrevet 13. august Seff skrev (11 minutter siden): Det er jo greit, men du trenger jo ikke å dra datene dine hjem når det er fare for at barna kan være der. Hvor har jeg skrevet at jeg gjør dette?
AnonymBruker Skrevet 13. august #15 Skrevet 13. august Seff skrev (3 timer siden): Det er jo greit, men du trenger jo ikke å dra datene dine hjem når det er fare for at barna kan være der. Hvor skal man ellers være da? Vi er hos meg når ungene mine er hos faren. Det kan skje at et av barna kommer innom, men det er sjelden de gjør det. Anonymkode: 6967a...0a5 1
AnonymBruker Skrevet 14. august #16 Skrevet 14. august Jeg har tenåringer og kunne fint si til de at jeg skulle ut på date. Særlig datteren min ville blitt sur om jeg løy og sa jeg skulle treffe venner. Når jeg begynte å treffe han som nå er kjæresten min så sa jeg også at jeg hadde møtt en jeg likte veldig godt og kom til å være mye med han fremover. De fikk vite det de hadde lyst til å vite, hvem og hvor. Så sa jeg det at det ikke var noe press eller forventninger at de skulle treffe han før de selv ønsket det, men om vi skulle treffes tilfeldig så holdt det å si høflig hei om de ikke ville mer. Synes ikke noe om å tvinge dater og nye kjærester på barna. Det må skje på deres premisser. Anonymkode: 1df03...07f 3
AnonymBruker Skrevet 15. august #17 Skrevet 15. august Jeg har tenkt på det samme , da meg og eksen bare bor 1 km unna hverandre og det er en fare for at ten åringen plutselig kommer innom for å hente noe f eks . Jeg må jo få lov til å invitere en jeg dater på middag når ungene er hos faren sin . Anonymkode: ccd5d...963 1
AnonymBruker Skrevet 16. august #18 Skrevet 16. august Jeg sa ingenting til min datter før vi var kjærester og det var på tide at de møttes. Hun var 7 da. Anonymkode: a9f14...2d3
AnonymBruker Skrevet 23. august #19 Skrevet 23. august AnonymBruker skrev (På 12.8.2026 den 1.00): Hva er mest riktig å si til barna dersom de møter på en en av foreldrene dater? Si det som det er, dette er en jeg dater, en jeg blir kjent med? Min ex fikk hetta og presenterte daten sin som en kollega som var på besøk😆 Og det skjønte jo barnet var bs. Barna er 11 og 15. Anonymkode: 6967a...0a5 «Mamma trenger å bli knullet.» Anonymkode: dc9ca...e9f
AnonymBruker Skrevet 23. august #20 Skrevet 23. august AnonymBruker skrev (5 timer siden): «Mamma trenger å bli knullet.» Anonymkode: dc9ca...e9f Kan fort være helt sant, men kan ordlegge seg litt annerledes. Hvorfor skal ikke single voksne ha et sexliv, eller i alle fall møte noen de kan tilbringe tid med. Ungene flytter ut en dag og før den tid er det gjerne slik at foreldrene ikke er like gøy å tilbringe tid med. Anonymkode: a1d30...3c5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå