Gå til innhold

Noe i underlivet

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei! Noen som har tips til hvordan få sett skikkelig i sitt eget underliv. Det er ett eller annet der som plager /irriterer. Har tisset meg mer og mer ut i det siste på løpeturer og gikk plutselig opp for meg at det kjennes jo ut som noe er der når jeg tisser! 

Blødde heftig under mensen sist, ble nødt til å bruke bind da jeg ikke hadde mens truse tilgjengelig. Er nå redd det er noen rester der inni som plager. 

Blir også redd for har jeg hatt fremfall eller noe sånt? Hørt om at det kan skje. 

Jeg har vært utsatt for vold og overgrep så er ikke enkelt for meg bli undersøkt når jeg skal bli det må jeg legges i narkose og er en lang prosess. Tenkte derfor prøve få sett etter selv i første omgang. Prøvde før i dag å filme for å få sett men fikk det ikke helt til. 

Jeg har både mage heng, store lår og et veldig lukket underliv. Tenkte prøve legge en pute under meg i sengen og få filmet og dermed sett etter. Fikk tipset av chat gpt. 

Andre med lignende erfaringer eller skader fra løping? 

Anonymkode: 41932...a07

• Hjerte 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Se denne her, det kan hende du har overaktiv bekkenbunn også, jeg trodde jeg hadde noe fremfall greier, men så viste det seg at den var stram og overaktiv. Det kan ha litt av de samme symptomer, som at det føles det er noe der uten å være der, samt det påvirker blære og urinlekkasje.

Anonymkode: 9e491...7cd

• Liker 2
Skrevet

Speil? 

Anonymkode: 328fc...3db

Skrevet

Og noen sier menn er for treige med å gå til legen.

• Nyttig 1
Skrevet

Bruk et håndspeil.

Anonymkode: ef4b9...998

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Se denne her, det kan hende du har overaktiv bekkenbunn også, jeg trodde jeg hadde noe fremfall greier, men så viste det seg at den var stram og overaktiv. Det kan ha litt av de samme symptomer, som at det føles det er noe der uten å være der, samt det påvirker blære og urinlekkasje.

Jeg skulle også tipse om dette ja

Kommer du til med håndspeil TS? Hvis ikke er filming en god løsning ja

Anonymkode: 6d077...ffa

Skrevet
Brunello skrev (4 minutter siden):

Og noen sier menn er for treige med å gå til legen.

Og du misset det at hun skrev at hun har vært utsatt for vold og overgrep? 

Kjære TS, jeg tenker at en tur til legen er på sin plass. Forklar legen hva som plager det, og be om en vurdering ut fra det du sier FØR en bestemmelse om undersøkelse. Skjønner at det er vanskelig for deg, men det høres ut som dette er en sak som må prioriteres for din del. ❤️

• Liker 5
Skrevet

Sett deg på huk over et speil og ha lommelykt du lyser opp med.. prøv også å kjenne innover forsiktig på deg selv. Ellers må du nesten prøve å gå hjelp til å få gjennomført en undersøkelse. Informer gynekolog histbpp forhold om situasjonen så er mange veldig flinke. Be legen om sobril e.l. du kan ta før undersøkelsen. OM det skulle være noe er det best å få behandlet det tidlig. Lykke til kjære deg. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
Spanky skrev (13 minutter siden):

Og du misset det at hun skrev at hun har vært utsatt for vold og overgrep? 

Kjære TS, jeg tenker at en tur til legen er på sin plass. Forklar legen hva som plager det, og be om en vurdering ut fra det du sier FØR en bestemmelse om undersøkelse. Skjønner at det er vanskelig for deg, men det høres ut som dette er en sak som må prioriteres for din del. ❤️

Det leste jeg ikke. Men det endrer jo ikke på at man må til lege når man tror man er syk.

Skrevet

Ts her, takk for hjelp og forståelse til dere som forstår det store bildet ❤️ klarte å få filmet til slutt, slettet selvsagt etterpå. Så litt rødt ut og la merke til en stor føflekk. Det så ikke ut som på videoen vertfall. Godt tips 👍 ja har prøvd tidligere undersøke uten narkose, spurte også legen om beroligende men fikk kun beskjed om paracet. Gått til terapi i 6 år med PTSD så er ikke småtteri det er snakk om. Får totalt panikk og har null kontroll over meg selv. 

Hjelpen fra helsevesenet har vært dårlig selv om jeg etterhvert har lært meg å være det som for meg føles overtydelig om min situasjon. 

Ble litt beroliget på det med fremfall osv vertfall ingenting som stikker ut eller noe. 

• Hjerte 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ts her, takk for hjelp og forståelse til dere som forstår det store bildet ❤️ klarte å få filmet til slutt, slettet selvsagt etterpå. Så litt rødt ut og la merke til en stor føflekk. Det så ikke ut som på videoen vertfall. Godt tips 👍 ja har prøvd tidligere undersøke uten narkose, spurte også legen om beroligende men fikk kun beskjed om paracet. Gått til terapi i 6 år med PTSD så er ikke småtteri det er snakk om. Får totalt panikk og har null kontroll over meg selv. 

Hjelpen fra helsevesenet har vært dårlig selv om jeg etterhvert har lært meg å være det som for meg føles overtydelig om min situasjon. 

Ble litt beroliget på det med fremfall osv vertfall ingenting som stikker ut eller noe. 

Det kan være overaktiv bekkenbunn da, det finnes fysioterapeuter som er utdannet med tanke på dette, men hvis du vil starte litt selv kan du begynne med å gjøre øvelser fra YouTube, gjerne hver dag. Øvelser som fokuserer på å strekke ut og tøye spesielt hofter, rumpe, hamstring. 

Du kan jo prøve noe av dette og se om det hjelper? 

• Liker 1
Skrevet

Og ikke minst dette med pust er viktig, pust inn med nesa helt ned i magen så du kjenner det ned mot underlivet, du skal kjenne at ribbena utvider seg, pust ut igjen med munnen.

Når en har vært gjennom traumatiske ting er dessverre speninnger og kort pust/holde pusten vanlig

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Det kan være overaktiv bekkenbunn da, det finnes fysioterapeuter som er utdannet med tanke på dette, men hvis du vil starte litt selv kan du begynne med å gjøre øvelser fra YouTube, gjerne hver dag. Øvelser som fokuserer på å strekke ut og tøye spesielt hofter, rumpe, hamstring. 

Du kan jo prøve noe av dette og se om det hjelper? 

Tusen takk for gode videoer ☺️ yoga en gang i uken (går på yogakurs) har vært en del av min traume reise og regulere nerve systemet mer på plass igjen ❤️ 

Ts

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...