AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #1 Skrevet 17 timer siden Vokst opp med navnet, godt kjent med det. Men hvordan er det i resten av Norge? Har du hørt om navnet Olve? Hva er reaksjonen din på det navnet? Tenker du at foreldre som gir barnet det navnet er…? Takk! Anonymkode: 49871...c5b
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #2 Skrevet 17 timer siden Tenker de har dårlig smak. Har såvidt hørt navnet før, men det er nok gode grunner til at det ikke er vanlig. Anonymkode: afab3...bd7
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #3 Skrevet 16 timer siden Vet om en som heter det. Tenker ikke noe spesielt om det, finnes både verre og bedre.607 menn heter det i følge SSB. Anonymkode: e4cb4...440 2
Suffragette Skrevet 16 timer siden #4 Skrevet 16 timer siden Jeg har også et forhold til navnet. Vet ikke hvorfor det ikke er mer populært egentlig. Ligner jo ganske mye på Oliver, som er veldig populært for tiden. Jeg liker at det har en klar tradisjon i Norge over lang tid, og jeg liker lydene i navnet. Jeg uttaler det ÅLL-VE 1
Plexi Skrevet 16 timer siden #5 Skrevet 16 timer siden Kun vært borti det navnet èn gang, rektoren på folkehøyskolen jeg gikk på het Olve.
Suffragette Skrevet 16 timer siden #6 Skrevet 16 timer siden (endret) Åja, og delen om hva jeg ville tenkt om foreldre. Hadde tenkt at de var som mange andre foreldre akkurat nå som velger gamle, norske eller nordiske navn Hadde kanskje spurt dem om hvor de fikk navnet fra, siden jeg er nysgjerrig. Men kjenner som sagt til navnet fra før så tenker ikke på det som «sært» Endret 16 timer siden av Suffragette 1
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #7 Skrevet 16 timer siden Tja. Synes ikke akkurat dette navnet klinger så bra, men det er en million ganger bedre enn Theo-Timotei. Anonymkode: 35025...cc1 4
Kålrota Skrevet 16 timer siden #8 Skrevet 16 timer siden Jeg synes det er flott! Jeg liker ikke navn det går inflasjon i. 3
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #9 Skrevet 16 timer siden Var 45 år når jeg hørte om navnet for første gang og møtte en som het det 😆 uvanlig navn der jeg er vokst opp Anonymkode: ab7bb...afb
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #10 Skrevet 16 timer siden Det er et helt greit navn, og hadde ikke tenkt noe spesielt om foreldrene. Vet om et par stykker som heter det. Jeg synes de fleste typer navn kan være fine, unntatt stilen ala Maximus-Matheo og Lykke-Leandra Anonymkode: 11636...604 2
Snok1 Skrevet 16 timer siden #11 Skrevet 16 timer siden Jeg kjenner én veldig kjekk og smart kar som heter det, så det gir positive assosiasjoner. Mer generelt liker jeg de fleste norrøne navn med to stavelser. Harald, Gunnar, Espen, Egil, Magnus….. Navn som var svært vanlige for to generasjoner siden. 1
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #12 Skrevet 16 timer siden Aldri hørt før, men jeg vet om en som heter Olvar. Litt sære navn begge to, tenker jeg. Anonymkode: 45cb5...c87
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #13 Skrevet 16 timer siden Har jobbet på en ganske stor barneskole i 25 år og vet bare om én som heter det! Syns det er fint,men ikke så fint at jeg ville brukt det selv. Anonymkode: 01fb7...65d 1
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #14 Skrevet 16 timer siden Vet om tre eldre menn og to små barn som heter Olve. Veldig svakt navn etter min mening, men tydeligvis en del som liker det. Anonymkode: 8824b...605
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #15 Skrevet 16 timer siden Synes det er fint Anonymkode: 30a47...1b3 2
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #16 Skrevet 16 timer siden Vet om en tenåringsgutt som heter Olve. Veldig kjekk gutt, syns det er et fint navn 😊 Liker det mye bedre enn Oliver som det går tretten av på dusinet 😅 Anonymkode: ba2ff...48c 3
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #17 Skrevet 16 timer siden Har stått på listen av navn som vurderes til babyen vi venter. Har et barn til med lignede gammelt navn, som ikke er så mye brukt. Liker navn som skiller seg litt ut, samtidig er litt tradisjonelle og gammelmodig. Anonymkode: 00b24...d33 2
Nilb Skrevet 16 timer siden #18 Skrevet 16 timer siden Fint og sjeldent norrønt navn i et hav av oppbrukte bibelske navn 3
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #19 Skrevet 16 timer siden Liker det faktisk, synes det er fint. Assossierer navnet med Olve Løseth, en fantastisk kjekk og dyktig skuespiller ved Nye Hjorten Teater i Trondheim. Anonymkode: 13bbd...c4d 2
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #20 Skrevet 15 timer siden Liker det. Kjenner både en ung og en gammel Olve. Det er jo i samme gate som en del andre tradisjonelle norske navn type Olav, Ragnar, Knut.. Anonymkode: 1c9bc...098
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå