AnonymBruker Skrevet 11. august #1 Skrevet 11. august Hvorfor har noen «baderomsmatter»? Er det ikke ekstremt uhygienisk? Hvor ofte vaskes de? Hvis de vaskes hver dag er det kanskje vel så økonomisk og miljøvennlig å bruke et lite håndkle, eller bare tørke seg før man går ut av dusjen? Anonymkode: 44eba...a03
AnonymBruker Skrevet 11. august #2 Skrevet 11. august Vi har en matte foran dusjen. En matte er litt mer robust enn et håndkle og flytter ikke på seg like lett. Vi står på den når vi tørker oss. Det er blant annet fordi barna lett sklir hvis det ikke er noe der. Vasker den hver 2-3 dag tenker jeg. Anonymkode: 03830...7ce 6
AnonymBruker Skrevet 11. august #3 Skrevet 11. august AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hvis de vaskes hver dag er det kanskje vel så økonomisk og miljøvennlig å bruke et lite håndkle, eller bare tørke seg før man går ut av dusjen? Anonymkode: 44eba...a03 Vasker du så sjelden håndklær at en badematte velter økonomien og miljøregnskapet? Anonymkode: cb059...3af 7
AnonymBruker Skrevet 11. august #4 Skrevet 11. august Kaldt på føttene når jeg må opp å tisse om natta… Anonymkode: de05c...4ba 4
AnonymBruker Skrevet 11. august #5 Skrevet 11. august Vaskes hver dag faktisk 😅 jeg har matte foran vasken på badet fordi jeg elsker å stå på den (fluffy) når jeg ordner meg om morgenen. Anonymkode: 3ea1f...d18 5
AnonymBruker Skrevet 11. august #6 Skrevet 11. august Jeg skjønner ikke hvordan det blir ekstremt uhygienisk..? Man trår på med føttene, enten med sokker/tøfler på eller barbeint…. Anonymkode: cbff9...dbb 14 2
AnonymBruker Skrevet 11. august #7 Skrevet 11. august AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg skjønner ikke hvordan det blir ekstremt uhygienisk..? Man trår på med føttene, enten med sokker/tøfler på eller barbeint…. Anonymkode: cbff9...dbb Er du aldri barbeint i sokkene dine? Vasker du dem ikke? Anonymkode: cb059...3af
AnonymBruker Skrevet 11. august #8 Skrevet 11. august AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Er du aldri barbeint i sokkene dine? Vasker du dem ikke? Anonymkode: cb059...3af Hva mener du her? 😅 Er da alltid barbeint i sokkene, noen ganger barbeint i tøflene også, noen ganger med sokker i tøflene, mens andre ganger uten noe på beina…. Barbeint rett og slett. Vasker både føtter og sokker daglig… Spørsmålet står fortsatt, hvordan blir det ekstremt uhygienisk med badematte? Anonymkode: cbff9...dbb 12
AnonymBruker Skrevet 11. august #9 Skrevet 11. august Folk er helt på trynet opptatt av "uhygieniske ting". En matte på gulvet i et privat hjem utgjør ikke en helserisiko! Her vaskes den når den er skitten,ca en gang i uka . Anonymkode: 7bce8...3eb 19 1 6
AnonymBruker Skrevet 11. august #10 Skrevet 11. august AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Folk er helt på trynet opptatt av "uhygieniske ting". En matte på gulvet i et privat hjem utgjør ikke en helserisiko! Her vaskes den når den er skitten,ca en gang i uka . Anonymkode: 7bce8...3eb Hahaha, ja! Jeg lever alene, og dusjer slett ikke hver dag. Jeg legger ut matten hver gang jeg skal dusje (den er så god å trå på når jeg kommer ut av dusjen). Så lar jeg den tørke og legger den unna til neste gang jeg dusjer. Jeg skal ikke engang hviske hvor ofte jeg vasker denne matten 😂 Anonymkode: d835a...6d4 5 5
AnonymBruker Skrevet 11. august #11 Skrevet 11. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor har noen «baderomsmatter»? Er det ikke ekstremt uhygienisk? Hvor ofte vaskes de? Hvis de vaskes hver dag er det kanskje vel så økonomisk og miljøvennlig å bruke et lite håndkle, eller bare tørke seg før man går ut av dusjen? Anonymkode: 44eba...a03 La meg fortelle deg, ts, om mine besteforeldre. De hadde ikke gulvvarme på badet. Ei heller hadde de varmeovn der inne. Og du kan tenke deg hvor kaldt toalettsetet blir i et rom som holder 12+ på vinteren. De hadde derfor en sånn fluffy matte som gikk på gulvet rundt doen. Alle satte sine tær i den når de satt på doen. Og mang en mann tisset nok på den heller enn i skålen. Og så hadde de (skrekk og gru!) en til fluffy matte, denne oppå doringen. Så alle som skulle sette seg ned på do satte sine nakne rumpe-kjaker nedpå den for å slippe å fryse dem av seg. Tenk på det som en felles-rumpe-fluff. Uansett. Mobiltelefonen din har flere bakterier, trolig også skadelige sådan, enn den doring-fluffen. Tenk på det i kveld, du. Anonymkode: 829f9...9dd 13 2 7
AnonymBruker Skrevet 11. august #12 Skrevet 11. august AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Folk er helt på trynet opptatt av "uhygieniske ting". En matte på gulvet i et privat hjem utgjør ikke en helserisiko! Her vaskes den når den er skitten,ca en gang i uka . Anonymkode: 7bce8...3eb Enig! Litt for mange med OCD på KG… Anonymkode: 2c49f...657 8 1
AnonymBruker Skrevet 11. august #13 Skrevet 11. august Skal du spise fra baderomsmatten TS? Siden du tror det er uhygienisk. De stedene som har mest bakterier er mobiltelefon, dørhåndtak, handlevogner, tastatur, etc. Autoimmune sykdommer øker voldsomt i vestlig land. Det henger antagelig sammen med de mer og mer sterile miljøene vi omgir oss med. Men det ser ut som svært få har fått med seg dette… Anonymkode: 2c49f...657 7 3
AnonymBruker Skrevet 11. august #14 Skrevet 11. august Jeg har en baderomsmatte foran dusjen. Jeg går på den med rene føtter etter dusjing. Byttes når jeg føler for det. Tenker ikke på den som særlig uhygienisk altså. Skulle gjerne visst hvor ofte noen her vasker gulvteppene i stua. Flere ganger i året regner jeg med 😄 Anonymkode: 777cf...136 6
AnonymBruker Skrevet 11. august #15 Skrevet 11. august Hvor ofte vasker du sandalene dine av skinn, de du går barbeint i.......? Jeg har matte på badegulvet fordi gulvvarmen er ikke helt i orden. Anonymkode: 49c6a...034 1
AnonymBruker Skrevet 11. august #16 Skrevet 11. august Har matte utfor dusjen. For å unngå vått gulv og slippe å skli. Vasker den innimellom. Er jo bare vi som bor her som står på den, og vi tåler det veldig godt. Anonymkode: 07591...a64 4
AnonymBruker Skrevet 11. august #17 Skrevet 11. august Blir påvirket av denne tråden merker jeg. Ønsker meg en myk og fluffy matte på badet 😅 Anonymkode: c2c06...a45 3 2
AnonymBruker Skrevet 11. august #18 Skrevet 11. august Siden jeg hverken sleiker badematten eller føttene som står på badematten er det ikke så nøye om den ikke er steril. Anonymkode: 3af9e...bbf 8 1 1
Daisy-love Skrevet 11. august #19 Skrevet 11. august Nok en tråd med ytterpunkter. Noen vasker den hver dag, eller har ikke, andre kan ikke huske når de vasket den. For meg er det forskjell på en matte foran dusjen så det er trygt å tråkke der, og en matte foran do, hvor en potensielt får urin. Siste trenger etter min mening vesentlig oftere vask enn første. Matte rundt toalettet har vi aldri hatt i hus, tross jeg har bodd ulike kalde steder. Å ikke ha badematte foran dusjen er derimot mer utenkelig, men den er liten og søt, og gjør jobben. Ville ikke vært foruten, og i et privat hjem så tenker jeg det går helt fint, inkludert med mer sjelden vask. 5
AnonymBruker Skrevet 11. august #20 Skrevet 11. august AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvorfor har noen «baderomsmatter»? Er det ikke ekstremt uhygienisk? Hvor ofte vaskes de? Hvis de vaskes hver dag er det kanskje vel så økonomisk og miljøvennlig å bruke et lite håndkle, eller bare tørke seg før man går ut av dusjen? Anonymkode: 44eba...a03 Både jeg og mannen min ble oppdratt til å tørke beina og det meste av kroppen før vi gikk ut av dusjen. Det har vi også lært barna. Først tørke den ene, sette den på gulvet, så tørke den andre. Har aldri labbet rett ut av dusjen med klissvåte føtter rett på matta. Baderomsmatta ristes ukentlig i forbindelse med husvasken. Den vaskes 3-4 ganger i året max. Vi griser ikke på den. Folk som er overhysterisk over hvor «svinete» vi er som ikke vasker badematten oftere bør heller tenke på hvor ofte de rengjør vannkraner, dårhåndtak, lysbrytere, kjøleskapdøra, åpningen på oppvaskmaskinen, mobilen og alle de andre plassene som er 80 ganger mer skitten enn baderomsmatta 😉 Anonymkode: 07dac...a45 4 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå