AnonymBruker Skrevet 11. august #1 Skrevet 11. august Hei! Noen som har fått lønnstilskudd en periode for å komme gradvis tilbake til jobb? Jeg har vært sykmeldt i nærmere ett år. Skal nå prøve å begynne å jobbe litt, og forhåpentligvis øke stillingsprosenten etterhvert. Maksdato er i oktober. På NAV-møte har jeg fått info om midlertidig lønnstilskudd. Dette kunne være aktuelt for en periode, til jeg er tilbake for fullt, ble det sagt. Yte for eksempel 60%, og likevel få 100% lønn (var ordene veileder brukte). NAV skulle da dekke 40% av lønnen. Noen som har prøvd dette? Høres det ikke for godt ut til å være sant? Det står svært ulike ting om dette på nettet, som ble veldig usikker. Noen som har forsøkt? Anonymkode: f320d...313
AnonymBruker Skrevet 11. august #2 Skrevet 11. august Høres veldig rart ut at NAV skal betale de resterende 40%. Har du søkt aap siden du har brukt opp sykepengerettighetene? Det er vel den vanlige veien å gå? Anonymkode: 221e0...4ba
AnonymBruker Skrevet 11. august #3 Skrevet 11. august AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hei! Noen som har fått lønnstilskudd en periode for å komme gradvis tilbake til jobb? Jeg har vært sykmeldt i nærmere ett år. Skal nå prøve å begynne å jobbe litt, og forhåpentligvis øke stillingsprosenten etterhvert. Maksdato er i oktober. På NAV-møte har jeg fått info om midlertidig lønnstilskudd. Dette kunne være aktuelt for en periode, til jeg er tilbake for fullt, ble det sagt. Yte for eksempel 60%, og likevel få 100% lønn (var ordene veileder brukte). NAV skulle da dekke 40% av lønnen. Noen som har prøvd dette? Høres det ikke for godt ut til å være sant? Det står svært ulike ting om dette på nettet, som ble veldig usikker. Noen som har forsøkt? Anonymkode: f320d...313 Har ikke hørt om at det gjøres slik, men skal ikke påstå jeg kan dette inngående. Hadde dobbeltsjekket dette. Det kan potensielt bli et problem for deg om du kommer opp i 60%, men ikke klarer jobbe mer enn det, siden du da ikke vil ha krav på verken aap eller annet i tillegg til inntekten fra jobb. Anonymkode: 93c78...7e5
AnonymBruker Skrevet 11. august #4 Skrevet 11. august 40% lønnstilskudd fungerer slik at du er i 100% jobb, men det tillates at du ikke yter mer enn 60% på denne tiden. Arbeidsgiver betaler deg da 100% lønn, og får 40% refundert fra nav. Anonymkode: 5f468...e77 1
AnonymBruker Skrevet 11. august #5 Skrevet 11. august Du skal ha 100% tilstedeværelse (mulig dette kan være mer fleksibelt, men i sakene jeg har hatt har nav krevd det) og kan yte mindre. Feks er du på jobb 100% og jobber 60%, slik at du kan ha mer pauser eller bruke lenger tid på jobben du gjør. Det er arbeidsgiver som søker på dine vegne, og de som får refundert lønnskostnader (mener jeg). Dette er av midlertidig karakter, typ 3 mnd om gangen når det er gode utsikter til at du er tilbake i jobben din etter den perioden. Det er krav til månedlig evaluering der du og arbeidsgiver vurderer om ting går bra og blir bedre. Anonymkode: 5b56b...831
endo Skrevet 11. august #6 Skrevet 11. august Ts: neste gang spør veilederen din på nav. De fleste på kg har absolutt null peiling på hva de uttaler seg om. Anonymkode: 5b56b...831 har for øvrig rett. Kort info: Lønnstilskudd er individuelt og varierer fra person til person og bedriftens behov. Avtale med bedriften må inngås.
AnonymBruker Skrevet 11. august #7 Skrevet 11. august endo skrev (1 time siden): Ts: neste gang spør veilederen din på nav. De fleste på kg har absolutt null peiling på hva de uttaler seg om. Anonymkode: 5b56b...831 har for øvrig rett. Kort info: Lønnstilskudd er individuelt og varierer fra person til person og bedriftens behov. Avtale med bedriften må inngås. Det gis i noen tilfeller også midlertidig lønnstilskudd ved ansettelse av friske personer. Da yter de 100% selv om NAV dekker noe av lønnen i en startfase. Anonymkode: 93c78...7e5
AnonymBruker Skrevet 11. august #8 Skrevet 11. august Det er riktig det du sier. Men arbeidsgiver må søke refusjon etter hver 2. eller 3. måned. For de forskuddterer lønna di. Men vær obs på at noen arbeidsgivere kan utnytte ordningen Anonymkode: a27f8...228
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå