AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 13:08 #1 Skrevet tirsdag kl. 13:08 Hei, jeg ser en del nye, store elbiler som xpeng x9 har syv seter og stort bagasjerom, men fortsatt såvidt over 500kg nyttelast. Det går jo da ikke å fylle den bilen full med 4 voksne menn og tre barn i barnestoler + bagasje? Hva er vitsen med så stor plass om man ikke kan benytte den? Tesla Y har ca samme nyttelast og plass til færre mennesker og mindre last, så der vil den jo holde vanligvis, men kjøper du Tesla med to seter ekstra så blir det mindre nyttelast, men plass til to til? G9 har også samme nyttelast som en Tesla, men mer plass… Anonymkode: 08666...d3e
AnonymBruker Skrevet i går, 06:12 #2 Skrevet i går, 06:12 AnonymBruker skrev (16 timer siden): bilen full med 4 voksne menn og tre barn i barnestoler + bagasje? Den klassiske norske kjernefamilien. Det som skjer i praksis er at man overlesser bilen og håper ikke å bli tatt. Første LEAFen hadde bare 277 kg nyttelast, så tre lubne voksne sprengte den med to ledige plasser og uten bagasje. Vi brukte en gammel LEAF i årevis til å hente ved i skogen; det ble da gjerne totalt rundt 600 kg i bilen på gjørmete vei med steiner og trerøtter - gikk fint. Så er jo ikke dette noe nytt fenomen heller. En Opel Zafira hadde godt under 600 kg nyttelast også, en Honda Stream 557 kg, mens en Touran hadde 622 kg. Altså ingen av disse klarer 7 karer på 100 kilo hver. Anonymkode: 8b36b...a8c 3
AnonymBruker Skrevet i går, 07:40 #3 Skrevet i går, 07:40 Må vel snart komme noen endringer på disse lovene. Anonymkode: 8fd33...fea
AnonymBruker Skrevet i går, 11:46 #4 Skrevet i går, 11:46 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Den klassiske norske kjernefamilien. Det som skjer i praksis er at man overlesser bilen og håper ikke å bli tatt. Første LEAFen hadde bare 277 kg nyttelast, så tre lubne voksne sprengte den med to ledige plasser og uten bagasje. Vi brukte en gammel LEAF i årevis til å hente ved i skogen; det ble da gjerne totalt rundt 600 kg i bilen på gjørmete vei med steiner og trerøtter - gikk fint. Så er jo ikke dette noe nytt fenomen heller. En Opel Zafira hadde godt under 600 kg nyttelast også, en Honda Stream 557 kg, mens en Touran hadde 622 kg. Altså ingen av disse klarer 7 karer på 100 kilo hver. Anonymkode: 8b36b...a8c Haha, jeg forstår jo at det åpenbart ikke er standard-familien, men tenker jo at en bil burde tåle å fylle plassene som er der. Ser at ikke fossilbiler har kjempestor nyttelast de aller, men de ligger høyere enn elbilene. Kanskje bare jeg som bryr meg om dette, men det er vel en grunn til at de har Max vekt? Hvis man alltid kjører med overvekt så kan jo ikke det være bra? ts Anonymkode: 08666...d3e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå