AnonymBruker Skrevet 11. august #1 Skrevet 11. august Jeg vippset en sum over 5000kr i to omganger til noen og såg at det på siste overføringen ble lagt til gebyr. Men det var ikke dekning på konto til gebyret, kun til selve beløpet jeg vippset. Ser at den står som stoppet i banken pga manglende dekning. Noen som vet hva som skjer i ettertid da? Anonymkode: 0e55f...709
AnonymBruker Skrevet 11. august #2 Skrevet 11. august Du må gi det 24 timer imellom for at det ikke skal bli gebyr. Hvis vippsen ble stoppet pga manglende dekning er jo det bra, da er det bare å vente et døgn og prøve igjen. Anonymkode: 6304f...27a 5 3
AnonymBruker Skrevet 11. august #3 Skrevet 11. august AnonymBruker skrev (5 timer siden): Du må gi det 24 timer imellom for at det ikke skal bli gebyr. Hvis vippsen ble stoppet pga manglende dekning er jo det bra, da er det bare å vente et døgn og prøve igjen. Anonymkode: 6304f...27a Ja men summen jeg vippset er gått ut av konto. Er bare gebyret som er stoppet. Jeg får ikke gjort noe med den heller. I banken står det gebyr og overføring stoppet. Eneste alternativet som kommer opp i banken er å slette den fra oversikten. For min del er det bare fint om det ikke blir trukket 😅 var ikke klar over 24-timers regelen før jeg hadde vippset.. Anonymkode: 0e55f...709
AnonymBruker Skrevet 11. august #4 Skrevet 11. august Det blir vel trukket neste gang du får penger på kontoen. Anonymkode: 88fb8...eb9 1
Mezzosoprena Skrevet 11. august #5 Skrevet 11. august AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Ja men summen jeg vippset er gått ut av konto. Er bare gebyret som er stoppet. Jeg får ikke gjort noe med den heller. I banken står det gebyr og overføring stoppet. Eneste alternativet som kommer opp i banken er å slette den fra oversikten. For min del er det bare fint om det ikke blir trukket 😅 var ikke klar over 24-timers regelen før jeg hadde vippset.. Anonymkode: 0e55f...709 Da blir det bare trukket neste gang du har nok penger på kontoen da. De 5000 gebyrfritt gjelder per døgn, så det er ikke noe poeng i å dele opp betalingen.
AnonymBruker Skrevet 11. august #7 Skrevet 11. august Er penger på kontoen nå men det er ikke trukket noe.. Er 1% gebyr Anonymkode: 0e55f...709
AnonymBruker Skrevet 11. august #8 Skrevet 11. august Det hjelper ikke i to omganger. Du vil få regning på gebyret. Faktisk tror jeg du får gebyr på totalsummen hvis du overskrider beløpet 5000. Altså ikke fra 5000 og opp. Anonymkode: ca177...560
AnonymBruker Skrevet 11. august #9 Skrevet 11. august AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det hjelper ikke i to omganger. Du vil få regning på gebyret. Faktisk tror jeg du får gebyr på totalsummen hvis du overskrider beløpet 5000. Altså ikke fra 5000 og opp. Anonymkode: ca177...560 Spørsmålet mitt er ikke om jeg får gebyr, det vet jeg jo siden det står på overføringen. Spørsmålet var hva som skjer når det ikke gikk igjennom siden det ikke var dekning på kontoen. Mener du at jeg vil få en faktura i posten altså? Anonymkode: 0e55f...709
AnonymBruker Skrevet 12. august #10 Skrevet 12. august AnonymBruker skrev (13 timer siden): Det hjelper ikke i to omganger. Du vil få regning på gebyret. Faktisk tror jeg du får gebyr på totalsummen hvis du overskrider beløpet 5000. Altså ikke fra 5000 og opp. Anonymkode: ca177...560 Det er jo ikke det TS spør om Anonymkode: 99663...098
AnonymBruker Skrevet 12. august #11 Skrevet 12. august AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det er jo ikke det TS spør om Anonymkode: 99663...098 ts har jo svart seg selv i hovedinnlegget? Hen sier transaksjonen er stoppet i banken. Det er hele svaret på spørsmålet. Anonymkode: a5dd2...e62
AnonymBruker Skrevet 12. august #12 Skrevet 12. august AnonymBruker skrev (11 timer siden): Spørsmålet mitt er ikke om jeg får gebyr, det vet jeg jo siden det står på overføringen. Spørsmålet var hva som skjer når det ikke gikk igjennom siden det ikke var dekning på kontoen. Mener du at jeg vil få en faktura i posten altså? Anonymkode: 0e55f...709 Du må lese vilkårene til banken din. Min bank vil prøve igjen med visse mellomrom en stund. Er det ikke dekning eller man er overtrukket etter x antall forsøk får man gjerne et straffegebyr. Anonymkode: 57b17...9b2
AnonymBruker Skrevet 12. august #13 Skrevet 12. august AnonymBruker skrev (14 timer siden): Det hjelper ikke i to omganger. Du vil få regning på gebyret. Faktisk tror jeg du får gebyr på totalsummen hvis du overskrider beløpet 5000. Altså ikke fra 5000 og opp. Anonymkode: ca177...560 Det stemmer ikke med min erfaring. Du får 1 % gebyr på den innbetalingen som gjør at du kommer over 5000. Hvis du betaler 5000 + 1000 får du gebyr på 1000. Men betaler du 1000 + 5000 får du gebyr på 5000. Og betaler du 6000 i ett jafs får du gebyr på hele beløpet. Hvis de ikke har endret systemet siden jeg brukte det sist. For større beløp er det lurere å bruke straksoverførng direkte mellom bankkonti. Anonymkode: 26b73...e2b
Hololo Skrevet 12. august #14 Skrevet 12. august Jeg vil ikke tror det er så lett å slippe unna gebyr så her får du enten regning i ettertid eller det blir trukket ved en senere anledning, muligens da også med et straffegebyr, men du kan vel ennå godkjenne betalingen i nettbanken om du har penger på konto nå?
AnonymBruker Skrevet 12. august #15 Skrevet 12. august Hololo skrev (7 timer siden): Jeg vil ikke tror det er så lett å slippe unna gebyr så her får du enten regning i ettertid eller det blir trukket ved en senere anledning, muligens da også med et straffegebyr, men du kan vel ennå godkjenne betalingen i nettbanken om du har penger på konto nå? Nei som jeg skreiv i et tidligere innlegg så er det ikke mulig å gjøre noe med denne i nettbanken, kun slette den fra oversikten. Anonymkode: 0e55f...709
AnonymBruker Skrevet 12. august #16 Skrevet 12. august Hololo skrev (7 timer siden): Jeg vil ikke tror det er så lett å slippe unna gebyr så her får du enten regning i ettertid eller det blir trukket ved en senere anledning, muligens da også med et straffegebyr, men du kan vel ennå godkjenne betalingen i nettbanken om du har penger på konto nå? Kan jo ikke bli ilagt straffegebyr for noe jeg ikke kan gjøre noe med.. da hadde det vært bedre om hele beløpet hadde blitt stoppet da og at jeg måtte ha prøvd på nytt når det var dekning på konto for gebyret + summen som skulle vippses. Anonymkode: 0e55f...709
AnonymBruker Skrevet 12. august #17 Skrevet 12. august Hololo skrev (7 timer siden): Jeg vil ikke tror det er så lett å slippe unna gebyr så her får du enten regning i ettertid eller det blir trukket ved en senere anledning, muligens da også med et straffegebyr, men du kan vel ennå godkjenne betalingen i nettbanken om du har penger på konto nå? Det er jo det som er det fine med vipps. Du kan ikke trekke en overføring . Anonymkode: 305a4...261
AnonymBruker Skrevet 13. august #18 Skrevet 13. august AnonymBruker skrev (På 11.8.2026 den 14.54): Jeg vippset en sum over 5000kr i to omganger til noen og såg at det på siste overføringen ble lagt til gebyr. Men det var ikke dekning på konto til gebyret, kun til selve beløpet jeg vippset. Ser at den står som stoppet i banken pga manglende dekning. Noen som vet hva som skjer i ettertid da? Anonymkode: 0e55f...709 Ta kontakt med din bank for å få et kvalifisert svar. Anonymkode: 0669c...4e5
AnonymBruker Skrevet 13. august #19 Skrevet 13. august AnonymBruker skrev (På 11.8.2026 den 20.20): Ja men summen jeg vippset er gått ut av konto. Er bare gebyret som er stoppet. Jeg får ikke gjort noe med den heller. I banken står det gebyr og overføring stoppet. Eneste alternativet som kommer opp i banken er å slette den fra oversikten. For min del er det bare fint om det ikke blir trukket 😅 var ikke klar over 24-timers regelen før jeg hadde vippset.. Anonymkode: 0e55f...709 Hva trodde du grensen på 5000,- betød? Anonymkode: d9d73...14b
AnonymBruker Skrevet 13. august #20 Skrevet 13. august AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hva trodde du grensen på 5000,- betød? Anonymkode: d9d73...14b Før var det ikke 24-timersgrense. Da kunne man Vippse i flere omganger. Anonymkode: 99663...098
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå