AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 10:59 #1 Skrevet tirsdag kl. 10:59 Hvilke anti virus program er du fornøyd med, på pc og mobil? Ser Norton får høyest score så vurderer dette. Anonymkode: 3f290...5b1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 11:22 #2 Skrevet tirsdag kl. 11:22 På pc bruker jeg bare det som følger med windows. På mobil er det vel ikke antivirus, men den er alltid oppdatert, og jeg installerer ikke utrygge apper fra ukjente steder. Anonymkode: 6be52...f9c
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 11:22 #3 Skrevet tirsdag kl. 11:22 Norton på mobilen Anonymkode: e6344...3cc
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 11:24 #4 Skrevet tirsdag kl. 11:24 Hvis du kjører Windows eller Mac, er det eneste sikkerhetsprogramvaren jeg vil anbefale den som er innebygget i Windows/MacOs. Antivirus på iPhone er fullstendig unødvendig og penger ut vinduet. Egentlig Android også, i alle fall hvis du ikke sideloader apper. Anonymkode: f8904...c81 1
Abra Skrevet tirsdag kl. 11:28 #5 Skrevet tirsdag kl. 11:28 Det som følger med windows/apple er bra nok. 1
Jdz Skrevet tirsdag kl. 11:43 #6 Skrevet tirsdag kl. 11:43 Abra skrev (12 minutter siden): Det som følger med windows/apple er bra nok. Ikke bare bra nok, kanskje til og med best. Nå har jeg ikke testet alle sikkerhetsprogrammer for konsumentmarkedet, men en del av de har blitt så forbrukerfiendtlige at de nesten er å regne som skadevare i seg selv. I tillegg krever sikkerhetsprogrammer av natur tilnærmet fullstendig tilgang til alle lag av operativsystemet, og kan dermed bli en angrepsvektor dersom sikkerhetsprogrammet i seg selv inneholder sårbarheter.
skeiv-ostepop Skrevet tirsdag kl. 11:45 #7 Skrevet tirsdag kl. 11:45 Ingen forutenom det som er innebygget i operativsystemet. Og sunn fornuft i hva jeg besøker og gjør på internett.
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 14:17 #8 Skrevet tirsdag kl. 14:17 Bruk Windows sin innebygde. Alt annet er forsøk på å få deg til å betale unødvendig og gjør maskina treg Anonymkode: 6f1ec...7dd
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 16:29 #9 Skrevet tirsdag kl. 16:29 Takk, er ganske enstemmig. Da sparte jeg de pengene. 😊 Anonymkode: 3f290...5b1 1
newman01 Skrevet onsdag kl. 15:10 #10 Skrevet onsdag kl. 15:10 For de aller fleste er det tilstrekkelig med det Microsoft leverer med Windows. For bedrifter er saken en helt annen, for der kan hundrevis av millioner gå tapt om en ansatt er litt slapp eller uforsiktig
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 15:42 #11 Skrevet onsdag kl. 15:42 newman01 skrev (24 minutter siden): For de aller fleste er det tilstrekkelig med det Microsoft leverer med Windows. For bedrifter er saken en helt annen, for der kan hundrevis av millioner gå tapt om en ansatt er litt slapp eller uforsiktig Jeg jobbet som IT admin for en stor norsk metall bedrift. Der åpna dama på regnskap enda en epost som hun hadde fått via via private eposter som de der man kan sende "postkort" fra en nettside. Jeg hadde daglig opplæring med henne om hvilke eposter som skulle inn i hennes jobb email, samt at hun IKKE skulle åpne private eposter via hotmail, gmail osv. via sin jobb PC. Det endte dit hen at hun ikke fikk tilgang til sin egen jobbmail, og jeg måtte åpne de og sende de videre til sjefen hennes sin epost, slik han fikk videreformidle disse... Men når det er sagt! Disse antivirus programmene som koster penger i fra Norton og whatnot... De begynner å agere som virus og malware når dere ikke vil betale lengre, de er umulige å få bort i fra en datamaskin. Og de er de aller aller verste programmene du kan ha på en PC/datamaskin. Om du ikke kan virus/malware osv så gjør du best i å kun bruke den innebygde som stort sett er bedre enn disse betalte. Anonymkode: 0c192...5c5
skeiv-ostepop Skrevet onsdag kl. 16:30 #12 Skrevet onsdag kl. 16:30 newman01 skrev (1 time siden): For de aller fleste er det tilstrekkelig med det Microsoft leverer med Windows. For bedrifter er saken en helt annen, for der kan hundrevis av millioner gå tapt om en ansatt er litt slapp eller uforsiktig For bedrifter så handler det for det meste om policyer og administrasjon. Dvs at man fra et sentralt sted kan endre oppsett, regler og pushe oppdateringer.
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #13 Skrevet 3 timer siden Ville valgt Norton, pga vi er inni en situasjon hvor det er lett å ddose antivirus med legitime filer (pga sha-1 angrep koster bare 100 000 kr å gjennomføre på GPU klynge på noen uker, noe de fleste ekte kriminelle har dessverre). Anonymkode: 19900...0d0
skeiv-ostepop Skrevet 2 timer siden #14 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ville valgt Norton, pga vi er inni en situasjon hvor det er lett å ddose antivirus med legitime filer (pga sha-1 angrep koster bare 100 000 kr å gjennomføre på GPU klynge på noen uker, noe de fleste ekte kriminelle har dessverre). Anonymkode: 19900...0d0 Vrøvl.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå