Gå til innhold

Min bror kommer aldri til familietilstelninger

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Barnet mitt fyller 5 år og broren min har stort sett bare møtt ham "i forbifarten", samt i bursdagen til bestemoren vår. Han har ikke vært i barnets bursdag noen sinne, og ikke i pappas bursdag på flere år. Broren bor i en by 2 timer unna med bil. Vi har vært på besøk et par ganger da barnet var 1-2 år, men følte oss ikke velkomment. De har et stort fancy hus hvor det ikke er lov å rope, løpe eller miste ting i gulvet. Det er ikke så lett med et lite barn. Broren min sa, litt ironisk, at vi kunne komme tilbake når barnet var blitt 7-8 år. 

Jeg fortsetter å invitere i bursdag, men regner aldri med at han kommer. Han har aldri møtt familien til barnets far, selv om vi var sammen i 10 år og var gift i 4. 

Hva er greia med sånne familiemedlemmer? Bryr han seg bare ikke? Jeg mistenker også at det er kjæresten som ikke vil møtes. Når broren min har vært innom med f.eks. en gave til barnet mitt (kanskje den ene gangen de møttes på ett år), er han innom i max 5 minutter mens kjæresten venter i bilen. 

Anonymkode: 8d153...008

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Han er ikke interessert i kontakt.

Den kommentaren med å vente til 7-8 år understreker jo at han har null kjemi med barn.

At han ikke kjører 2 timer for familieselskap ifbm bursdag kan jeg skjønne forsåvidt.

Men det med gavelevering er jo bare merkelig.

Endret av AprilLudgate
  • Liker 22
Skrevet

Han bryr seg iallfall ikke nok til å holde tettere kontakt. Har et sånt søsken selv, syns det er veldig trist, for vi er kun 2.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikkenoe greie med dem, de er bare annerledes enn deg.

Anonymkode: 0c762...8d6

• Liker 13
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har 8 søsken. 1 har aldri sett mine unger, 3 kun sett de i begravelse til vår far, og de 4 andre svært lite kontakt ikke i bursdag eller andre spesielle dager, kun 2 stykk møtte opp i dåp og konfirmasjon.  Er en årsak mine barn ikke sier tante og onkel.

Jeg da opp når eldste var 5 da gadd jeg ikke prøve å legge til rette for at de skulle ha kontakt med mune barn.

Det som er tante for mine barn er min bestevennine ho gar altid vært der, og søstre til mannen

Anonymkode: b9908...d24

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Han har aldri møtt familien til barnets far, selv om vi var sammen i 10 år og var gift i 4. 

Søskens svigerfamilie er det ikke rart at han ikke har noe behov for å møte i hvert fall.

Anonymkode: cab20...415

• Liker 13
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Barnet mitt fyller 5 år og broren min har stort sett bare møtt ham "i forbifarten", samt i bursdagen til bestemoren vår. Han har ikke vært i barnets bursdag noen sinne, og ikke i pappas bursdag på flere år. Broren bor i en by 2 timer unna med bil. Vi har vært på besøk et par ganger da barnet var 1-2 år, men følte oss ikke velkomment. De har et stort fancy hus hvor det ikke er lov å rope, løpe eller miste ting i gulvet. Det er ikke så lett med et lite barn. Broren min sa, litt ironisk, at vi kunne komme tilbake når barnet var blitt 7-8 år. 

Jeg fortsetter å invitere i bursdag, men regner aldri med at han kommer. Han har aldri møtt familien til barnets far, selv om vi var sammen i 10 år og var gift i 4. 

Hva er greia med sånne familiemedlemmer? Bryr han seg bare ikke? Jeg mistenker også at det er kjæresten som ikke vil møtes. Når broren min har vært innom med f.eks. en gave til barnet mitt (kanskje den ene gangen de møttes på ett år), er han innom i max 5 minutter mens kjæresten venter i bilen. 

Relasjoner går begge veier. 

Jeg tror ikke dette har noe med barna dine å gjøre, men med den mangelfulle relasjonen du og din bror har.

Hadde dere hatt et nært og kjært forhold så hadde dere nok hatt mer kontakt.

Hvis dere ikke hadde god kontakt før du fikk barn så blir den neppe bedre etterpå.

Mange familier har et nært forhold, uavhengig av geografisk avstand.

Mens andre familier har lite til felles annet enn at de nettopp er i familie. Da ebber gjerne kontakten ut.

Anonymkode: 374f6...d07

• Liker 10
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Søskens svigerfamilie er det ikke rart at han ikke har noe behov for å møte i hvert fall.

Neida, men litt rart at han aldri har møtt dem, da de er en viktig del av barnets liv og jeg har kjent dem i 15 år.. 

Heldigvis har barnet en nær onkel på den siden :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi inviterer ikke båte søsken til våre barns fødselsdager, og jeg drar heller ikke i nieser og nevøers fødselsdager. De blir ofte lagt til helg, og vi har mye annet vi har mer lyst til å gjøre. Det betyr ikke at vi ikke bryr oss, men at den type familiesammenkomster er nedprioritert. 

Sitat

Anonymkode: 929ad...99e

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Tenker det er så enkelt som at han synes slike tilstelninger og møter er drit kjedelige og gidder ikke bruke tid på ting kun av høflighet.

Anonymkode: 1b22c...61f

• Liker 11
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Menn er ofte lite opptatt av familierelasjoner og sosiale tilstelninger. Dette er det ofte dama som må ta initiativ til. Sannsyligvis har ikke samboeren hans noe ønske om å ha kontakt med dere, og han ser ikke noe problem med det.

Anonymkode: ab036...82d

• Liker 6
  • Nyttig 6
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Vi inviterer ikke båte søsken til våre barns fødselsdager, og jeg drar heller ikke i nieser og nevøers fødselsdager. De blir ofte lagt til helg, og vi har mye annet vi har mer lyst til å gjøre. Det betyr ikke at vi ikke bryr oss, men at den type familiesammenkomster er nedprioritert. 

Er jaggu ikke rart at barna ikke kjenner sine tanter ,onkler eller nieser og nivåer lenger. Når de ikke en gang kan samles på bursdager osv

Før var det vanlig at søskenbarn lekte med hverandre, lå over hos tante og onkler.

Selv husker jeg vi var på ferier hos tantene og onklene våres, og våres søskenbarn kom til oss på feriet

Endret av moomino
  • Liker 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Mine svigersøskensfamilie har jeg kun møtt til konfirmasjon, dåp og bryllup. Vi inviterer ikke begge sider i selskap, det har vi ikke hus til. 

Har aldri orka å kjøre 2 timer for å være i en bursdag og så kjøre hjem igjen. Da må det være en større anledning. 

Så jeg forstår han godt. 

Aldri vært på ferie til tanter og søskenbarn, isåfall var det slektstreff. Man har da nok med seg og sitt. 

Anonymkode: 7c34e...e26

• Liker 7
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Lar du barnet rope og løpe inne? På besøk? Det hadde ikke vært velkomment her heller. 

det kan være han ikke vil ha kontakt, men kan jo være en periode. Hvis han kommer med bursdagsgaver vil han jo ha noe kontakt, og han bryr seg jo noe? Likte han sånne familiesammenkomster før da? 

Anonymkode: 12eb4...d44

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Neida, men litt rart at han aldri har møtt dem, da de er en viktig del av barnets liv og jeg har kjent dem i 15 år.. 

Har aldri møtt mine søskens svigerfamilie og har aldri tenkt på det som rart. 

Anonymkode: 12eb4...d44

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
moomino skrev (3 timer siden):

Er jaggu ikke rart at barna ikke kjenner sine tanter ,onkler eller nieser og nivåer lenger. Når de ikke en gang kan samles på bursdager osv

Før var det vanlig at søskenbarn lekte med hverandre, lå over hos tante og onkler.

Selv husker jeg vi var på ferier hos tantene og onklene våres, og våres søskenbarn kom til oss på feriet

Jeg har ikke sagt at de ikke kjenner hverandre, heller ikke at vi ikke omgås. Men akkurat fødselsdager dropper vi. Det er mye hyggeligere å møte færre personer om gangen. Dessuten er det uinteressant å bruke tid med søskens svigerfamilie.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ett sånt søsken.  Det er fordi jeg er drittlei av den kroniske forskjellsbehandlingen og sugerøret de har hatt ned i lommeboka mi. Jeg føler meg ikke som en del av familien og holder meg stort sett vekk. 

Anonymkode: ae056...682

• Hjerte 2
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg er ett sånt søsken.  Det er fordi jeg er drittlei av den kroniske forskjellsbehandlingen og sugerøret de har hatt ned i lommeboka mi. Jeg føler meg ikke som en del av familien og holder meg stort sett vekk. 

Anonymkode: ae056...682

Helt enig.

Jeg tar heller ikke del i mine søskens påfunn. Og alltid er det jeg som er problemet.

• Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Så enten var han ikke i bryllupet deres, eller så var ikke foreldrene til din mann der?

Anonymkode: 4b147...992

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner ikke at to timer kjøring skal være så mye at det hindrer en i å komme i bursdagsfeiring. Vi er en familie hvor tanter og onkler kjører 4 timer hver vei for familieselskap til vår nevø. Også de "kjipe" som ikke er så sosiale eller liker familieselskap. Det er en gang i året...

Anonymkode: 1fd09...375

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...