Gå til innhold

Orgasme og onanering

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg merker at hvis jeg ikke får onanert eller får orgasme jevnlig kan jeg bli stresset og føle meg irritabel. Jeg trodde ikke dette kunne være noe en kvinne kom til å oppleve og lurer på om dette er normalt? Jeg har siden tenårene vært seksuell aktiv og trodde at med penetrering var alt. Jeg syns det var deilig, men opplevde ikke orgasme av det, som jeg fant ut mye senere. Etter at jeg alt for sent fant ut at jeg fikk orgasme gjennom stimulering av klitoris, så onanerer jeg jevnlig. Men merker kanskje en ond sirkel, at jo mer jeg gjør det, jo oftere vil jeg gjøre det? Og når jeg får litt pause fra det minker lysten, men kan også oppleve å bli irritabel. Kan dette stemme? 

Anonymkode: 79daa...06c

• Hjerte 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det heter ikke onanering, det heter onani.

Skrevet
Snok1 skrev (12 minutter siden):

Det heter ikke onanering, det heter onani.

Det er feil. Onani er selve handlingen/aktiviteten og onanering er handlingen å onanere. Så begge kan brukes

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er feil. Onani er selve handlingen/aktiviteten og onanering er handlingen å onanere. Så begge kan brukes

Sjekket dette, og du har rett mens jeg tok feil. Takk.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg merker at hvis jeg ikke får onanert eller får orgasme jevnlig kan jeg bli stresset og føle meg irritabel. Jeg trodde ikke dette kunne være noe en kvinne kom til å oppleve og lurer på om dette er normalt? Jeg har siden tenårene vært seksuell aktiv og trodde at med penetrering var alt. Jeg syns det var deilig, men opplevde ikke orgasme av det, som jeg fant ut mye senere. Etter at jeg alt for sent fant ut at jeg fikk orgasme gjennom stimulering av klitoris, så onanerer jeg jevnlig. Men merker kanskje en ond sirkel, at jo mer jeg gjør det, jo oftere vil jeg gjøre det? Og når jeg får litt pause fra det minker lysten, men kan også oppleve å bli irritabel. Kan dette stemme? 

Jeg merke litt det samme som deg.. Sex og onani med og uten orgasme er biologisk forklart med hormoner

Sex gir stort sett bare Dopamin: Det gir en følelse av forventning, lyst og belønning.
Testosteron og østrogennivået: øker, som gir sexlyst.

Orgasmen gir
Dopamin: Gir en sterk følelse av glede, belønning og eufori under og like etter orgasmen.
Oksytocin: Det såkalte «kjærlighets- og velværehormonet» som øker kraftig (femdobles) under en orgasme.
Serotonin: Øker etter en orgasme, noe som gir en dyp følelse av tilfredshet, emosjonell stabilitet og ro.
Endorfiner: Virker smertelindrende og gir en dyp lykkefølelse.
Prolaktin: Stiger markant etter orgasmen (særlig hos menn), og bidrar til søvninghet. 

Jeg skulle så gjerne unngått litt av dette hersens hormonet Prolaktin, og bare fortsatt, og fortsatt til morgenkvisten

Men det er nok mangel på Serotonin du føler på, eller mangel på dopaminet❣️
Det kan kanskje føles som en ond sirkel, men onani er sunt og sexlyst er et sunnhetstegn. Og jo mere du onanere, jo større blir produksjon av disse "livsviktige" hormonene..😆

Skrevet

Jeg er kvinne og jeg blir lett kort i lunta om jeg ikke har jevnlige orgasmer ja.. nå må jeg ha en partner for å få de deilige orgasmene riktignok men det blir samme her at «mye vil ha mer» 😋
Så du er i det minste ikke alene om å ha det slik 😊

• Hjerte 2
Skrevet

Helt ærlig. Jeg merker null, nada forskjell på meg selv bare basert på hvor kort eller lenge siden jeg hadde en orgasme eller sex generelt 😅

Anonymkode: 88637...018

Skrevet

Synes ikke det høres så unormalt ut. Er det ikke det man kaller å være "seksuelt frustrert"? Du skal onanere ganske manisk for at dette skal kunne være et problem, så bare kos deg du! :)

Anonymkode: 93dfc...2f4

• Liker 1
Skrevet

Hvis du ikke får orgasme av penetrering alene, prøv sittende skje og reverse cowgal. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Samme med meg. Er bare nødt. Har så mye stress generelt i livet.. det blir gjerne hver dag med mindre jeg er totalt utslitt 

Anonymkode: 4ceda...ab7

• Hjerte 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...