AnonymBruker Skrevet mandag kl. 23:15 #1 Skrevet mandag kl. 23:15 Vet ikke hvor den skal være om ikke her. 1. Hvor lang tid tok det før dere fikk svar? 2. Gikk det fortere enn behadlingstiden? 3. Fikk dere ja på første? 4. Hvordan går det ann å leve for 34% mindre enn lønn? 5. Hvor lenge gikk dere på aap? 6. Kom dere i jobb igjen eller ble dere ufør? 7. Hadde dere noen forsikringer? 8. Ble ufør samme beløp som aap? 9. Dere som jobber noe svarer det seg litt økonomisk? Anonymkode: f7be9...b09
Jegkjedermeg Skrevet i går, 00:03 #2 Skrevet i går, 00:03 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Vet ikke hvor den skal være om ikke her. 1. Hvor lang tid tok det før dere fikk svar? 2. Gikk det fortere enn behadlingstiden? 3. Fikk dere ja på første? 4. Hvordan går det ann å leve for 34% mindre enn lønn? 5. Hvor lenge gikk dere på aap? 6. Kom dere i jobb igjen eller ble dere ufør? 7. Hadde dere noen forsikringer? 8. Ble ufør samme beløp som aap? 9. Dere som jobber noe svarer det seg litt økonomisk? Anonymkode: f7be9...b09 1-3. En måned eller to, spørs på sykdom og behov. Ved dokumentert sykdom kan søknadden gå fort. Om det gikk fortere enn behandlingstiden er jeg usikker på, men som sagt så vurderes søknadden basert på hva din vansker består av. Regn med at det kan ta 1-3 måneder om du har komplisert sykdomshistorikk. Jeg fikk svar første søknad. 4. Jeg regner med at en må gjøre store endringer i livsstil, og evt leve litt billigere om du ikke jobber ved siden av. Dette kan f-eks innebære billig leie, konservativt bruk av penger mtp klær og "vil ha" ting. 5. Gått siden desember til nå så langt. 6. Ikke ufør, personlig vil jeg ut i jobb snarest mulig med tilrettelegging for behovene mine. 7. Nei. 8. Det blir ikke samme beløp. AAP vurderes basert på om du jobbe litt, eller ikke i det hele tatt. I tillegg vil de se på livssituasjonen din, spesielt om du ikke bor hjemme. Til slutt så er inntekten også basert på hvilken lønn du hadde i tidligere jobb, dermed blir resultatet annerledes for alle - og noen ganger en god del høyere enn ufør. 9. jeg jobber 30% ved siden av. Som resultat tjener jeg i prinsippet bedre enn hvis jeg bare hadde fått penger i AAP. Spørs litt på jobben og timene du legger inn. Lønner seg som regel mer.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå