AnonymBruker Skrevet mandag kl. 20:47 #1 Skrevet mandag kl. 20:47 Hei mine damer, jeg har et problem hjemme når det kommer til og organisere hverdagen til meg og familien. Mellom meg og mannen min blir det ofte diskusjoner om hvem som skal gjøre hva og når og hvem henter barna i barnehagen. Det værste er handlingen på butikken, han glemmer ofte viktige ingredienser… Vet dere om en app vi kan bruke som holder styr på handlelister og daglige oppgaver/sjekklister og har et enkelt kalender opplegg? Takk på forhånd :) Anonymkode: 7e4bb...1d3
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 20:55 #2 Skrevet mandag kl. 20:55 Vi bruker Notater-appen på iPhone og har et delt notat der vi skriver inn handleliste. Anonymkode: 126c9...dce 1
AnonymBruker Skrevet i går, 06:15 #3 Skrevet i går, 06:15 Finnes flere apper for dette. Notater på iPhone som brukeren over også nevner bruker vi. Men, man kan også ha delt handleliste direkte i Rema-appen for eksempel. Google kalender kan man også dele. Ellers er god gammel dags henge-på-veggen kalender en stor hit hos oss også. Da får man god oversikt over alles planer, og kan notere ned middag osv der også. Anonymkode: 649df...332
AnonymBruker Skrevet i går, 07:35 #4 Skrevet i går, 07:35 Bruk de appene telefonen din allerede har. Hos meg bruker vi googles apper, og da bruker vi delt Keep-notat til handleliste med avhuking og har også delte egne kalendere + en delt familiekalender. Jeg har i tillegg opprettet prosjekt i Claude AI der jeg har lastet opp de nordiske kostholdsrådene + gamle lister over våre ukesmenyer, og får da hjelp til å lage ny ukesmeny og handleliste til det. Anonymkode: 06ed0...f11
AnonymBruker Skrevet i går, 12:05 #5 Skrevet i går, 12:05 Til handling bruker vi en app som heter "Bring!". Den har vi brukt i flere år og er veldig fornøyd med den. For ting som skal i kalenderen, f.eks. "Bikkja til veterinær", så kaller vi hverandre inn i jobb-eposten og setter hendelsen som "Privat". Av andre gjøremål så har vi ikke noe spesiell struktur eller lister i hverdagen, vi snakker sammen og fordeler. Hvis vi har satt av egne dager til større prosjekter lager vi lister i google eller todoist. Anonymkode: d376d...1db
AnonymBruker Skrevet i går, 12:08 #6 Skrevet i går, 12:08 Vi har notat som vi deler med handleliste. Da fører vi opp når vi kommer på at noe trengs - og man krysser det ut når en av oss handler. der har vi også en liste med ting som bursdagsgaver, og andre oppgaver som må gjøres. vi har også et notat vi deler med ungdommene våre om ting som skal gjøres i huset. Anonymkode: 01bf7...e95
AnonymBruker Skrevet i går, 18:22 #7 Skrevet i går, 18:22 Testet utallige apper, ukeplaner på vegg og gudene vet hva. Min eldste har adhd, må vel innrømme det er en del trekk hos min mann også. Orket ikke å organisere hele familien, mase for at ting skal gjøres, diskutere hvem og hva, prosjektleder her og der. Endte med å fordele oppgaver i stedet. En handler og lager mat, den andre rydder og tar ut søppel. Null diskusjon, det er ditt ansvar. Det fungerte. Anonymkode: e8868...6af 1
AnonymBruker Skrevet i går, 18:30 #8 Skrevet i går, 18:30 Vi har google kalender og sender invitasjoner. Notater på iPhone kan deles og der oppdaterer vi handlelister og to do-lister hjemme Anonymkode: a5141...8a6
Sandie Skrevet 12 timer siden #9 Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (På 10.8.2026 den 22.47): Hei mine damer, jeg har et problem hjemme når det kommer til og organisere hverdagen til meg og familien. Mellom meg og mannen min blir det ofte diskusjoner om hvem som skal gjøre hva og når og hvem henter barna i barnehagen. Det værste er handlingen på butikken, han glemmer ofte viktige ingredienser… Vet dere om en app vi kan bruke som holder styr på handlelister og daglige oppgaver/sjekklister og har et enkelt kalender opplegg? Takk på forhånd Anonymkode: 7e4bb...1d3 Vi bruker en som heter ShopShop. Den fungerer fint for oss, begge kan oppdatere handlelistene. Legger også inn korte beskjeder om andre ærend der.
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #10 Skrevet 11 timer siden Iphone-kalender som vi deler (også med barna, så barna legger inn ting der, det er kjempegreit for oss å se). Handleliste-appen vi deler på er Bring! Den er kjekk, lett å legge til varer som må kjøpes inn, og å fjerne dem når man har handlet, slik at begge/alle ser og kan legge til egne ting. Anonymkode: a0fc4...623
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #11 Skrevet 9 timer siden Ha en kalender. Den som leverer morgen må også ordne matpakke og legge frem klær kvelden før (evt samme morgen). Da vil den som evt glemmer det selv sette seg i situasjonen og bli forsinket. Den som evt glemmer ingredienser, må ut å kjøre igjen. Anonymkode: d886c...0a8
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå