Gåtefull Skrevet 10. august #1 Skrevet 10. august M39 her. Jeg har siden jeg var 32 visst at jeg ikke ønsker barn. Verken egne eller andres (selv om de er voksne). Er det andre her som opplever at å finne noen som deler dette synet er svært vanskelig? 1
AnonymBruker Skrevet 10. august #2 Skrevet 10. august Ja. Han jeg likte ville ha barn. Jeg ville ikke. Vi ble sammen 20 år senere. Men da hadde han fått barn med en annen. Jeg også, men det var aldri planen. Det var fordi han ønsket barn jeg ikke ble sammen med han den gangen. Anonymkode: 41102...4ac 1
AnonymBruker Skrevet 10. august #3 Skrevet 10. august jeg kjenner ganske mange som ikke har barn og aldri har ønsket seg det. det er ikke fryktelig uvanlig. men er veldig mange flere som ønsker seg barn, så statistisk sett er det mer sannsynlig å møte noen som ønsker seg barn. Anonymkode: cfee8...4fc 1
Gåtefull Skrevet 10. august Forfatter #4 Skrevet 10. august Jeg føler de få matchene jeg får ikke leser ordentlig. De jeg ser har barn fra før sletter jeg uten unntak.
AnonymBruker Skrevet 11. august #5 Skrevet 11. august Gåtefull skrev (6 timer siden): Jeg føler de få matchene jeg får ikke leser ordentlig. De jeg ser har barn fra før sletter jeg uten unntak. Du er 39 år. Vet ikke om du er den typen mann som henger etter damer i tjueårene, men hvis du ser etter damer på egen alder, så vil de som har barn antagelig ha barn på 10-15 år. Det betyr at om ganske få år så drar disse ut for å ta utdanning. Voksne barn kan jeg ikke skjønne skal være noen stor utfordring. De klarer seg i stor grad selv, og er på vei inn i voksenlivet med kjærester, jobber, og alt som følger med. Tror du henger deg opp i barn som i at det er småbarn som du skal være reservepappa til, men ungdommene vil ha sin far i livet sitt, og du blir bare kjæresten/samboeren til moren deres. Anonymkode: 0aee5...61b 1
AnonymBruker Skrevet 11. august #6 Skrevet 11. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Voksne barn kan jeg ikke skjønne skal være noen stor utfordring. De klarer seg i stor grad selv, og er på vei inn i voksenlivet med kjærester, jobber, og alt som følger med. Anonymkode: 0aee5...61b Herunder barnebarn. Og så dukker det opp forventinger til besteforeldre. Skjønner TS veldig godt, jeg vil ikke ha barn i livet mitt i det hele tatt, men det er tydeligvis ikke alle som skjønner at det også inkluderer potensielle barnebarn. Anonymkode: a572a...184 1
Gåtefull Skrevet 11. august Forfatter #7 Skrevet 11. august (endret) AnonymBruker skrev (5 timer siden): Du er 39 år. Vet ikke om du er den typen mann som henger etter damer i tjueårene, men hvis du ser etter damer på egen alder, så vil de som har barn antagelig ha barn på 10-15 år. Det betyr at om ganske få år så drar disse ut for å ta utdanning. Voksne barn kan jeg ikke skjønne skal være noen stor utfordring. De klarer seg i stor grad selv, og er på vei inn i voksenlivet med kjærester, jobber, og alt som følger med. Tror du henger deg opp i barn som i at det er småbarn som du skal være reservepappa til, men ungdommene vil ha sin far i livet sitt, og du blir bare kjæresten/samboeren til moren deres. Anonymkode: 0aee5...61b Jeg henger ikke etter de i 20-årene nei. Dersom jeg ser at de ønsker barn, ikke er 100% sikre eller har fra før er det en øyeblikkelig dealbreaker. Jeg vil ha 100% fokus på partneren og henne alene. Da kan det ikke være barn i bildet, uavhengig av alder. Jeg har fått litt pepper av andre for dette, men jeg kommer aldri til å gi etter. Endret 11. august av Gåtefull Trenger å si ting mer utfyllende
Daria Skrevet 11. august #8 Skrevet 11. august Jeg har ikke barn, er så gammel at det ikke er aktuelt å få det og ville foretrukket en barnløs partner. Men jeg ville løpt om en mann annonserte at han ville ha "200% fokus på meg og meg alene" - det høres mer kvelende og kontrollerende enn søtt ut. Kvinner uten barn har som regel også et liv utenom partner... 1 2
Gåtefull Skrevet 11. august Forfatter #9 Skrevet 11. august Daria skrev (1 time siden): Jeg har ikke barn, er så gammel at det ikke er aktuelt å få det og ville foretrukket en barnløs partner. Men jeg ville løpt om en mann annonserte at han ville ha "200% fokus på meg og meg alene" - det høres mer kvelende og kontrollerende enn søtt ut. Kvinner uten barn har som regel også et liv utenom partner... Det er bare en metafor for at jeg ønsker tosomhet og ikke noe annet. Typ en såkalt DINK-livsstil.
AnonymBruker Skrevet 11. august #10 Skrevet 11. august K35 her og jeg ønsker ikke barn. Det har jeg visst hele livet. Jeg velger bort de som har barn. Selv de med voksne barn eller snart voksne barn. Man vil aldri slutte å være en foreldre selv om de er voksne, eller barnebarn. Og jeg ønsker ikke den dynamikken i mitt liv. Anonymkode: 594e2...446
AnonymBruker Skrevet 11. august #11 Skrevet 11. august Har du ikke fått nok svar? Jeg skjønner ikke helt poenget med å opprette tråd på tråd om akkurat same tema? Anonymkode: 77df4...f1f
Gåtefull Skrevet 11. august Forfatter #12 Skrevet 11. august Jeg har nå fått svar på ting. Takk for alle svar og innspill.
AnonymBruker Skrevet 11. august #13 Skrevet 11. august Er 32 å føler det på meg at jeg er en dame som ikke skal ha barn selv om jeg føler mer og mer på moderlige ting. Men å faktisk være en mamma når jeg er så treig? Nei. Har ikke prøvd å søke mann enda, og kommer ikke til å være på app, men heller bare leve livet å håpe jeg møter rett man på veien. Kanskje åpen for at han har barn så jeg kan være litt mamma på deltid. Men det kan jeg jo for tantebarn også. Ser mest for meg å finne en hvor vi ikke har. Å at det blir vanskelig ja. Anonymkode: e012a...b69
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå