Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Solgte et plagg på Tise for en uke siden. Mottaker ønsker nå å returnere det pga at det ikke passet.

Hva gjør jeg nå?

Er ny på Tise og trodde det var implisitt at du som kjøper må ta den sjansen. Det er jo ikke Ellos liksom...

Har selv kjøpt ting på Tise jeg ikke ble fornøyd med, men da la jeg det ut for salg på egen profil.

Anonymkode: 4890b...5b2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gi beskjed at du ikke tar varen i retur. Ingen returrett på tise, så lenge du selvsagt har oppgitt korrekt størrelse eller annen viktig info om varen.  
Hun får heller selge den videre selv 

• Liker 6
Skrevet (endret)

Jeg tenker; kjøpt er kjøpt. Det er risken man tar når en kjøper brukt🤷🏼‍♀️

Hadde ikke godtatt retur. 

Har kjøpt og solgt mye på Tise selv. 

Endret av Munchlax
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Gjør det enkelt for deg selv og si nei til retur. Risiko for at det ikke passer må kjøper ta selv.

Anonymkode: 073f8...afe

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Angrerettloven gjelder ikke for kjøp og salg mellom privatpersoner, så du kan si nei med god samvittighet.

Anonymkode: 9e430...f7d

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

TS her.

Størrelse er korrekt angitt og varen er feilfri.

Jeg svarte tidligere i dag at "det var dumt, det har skjedd meg også, men da har jeg bare solgt varen videre".

Denne ignorerte hun, og nå har hun trykket på den røde knappen (altså koblet på support). Jeg må godkjenne at kjøpet blir hevet, men da sitter hun altså både med varen og pengene, og det vil jeg ikke risikere.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Denne ignorerte hun, og nå har hun trykket på den røde knappen (altså koblet på support). Jeg må godkjenne at kjøpet blir hevet, men da sitter hun altså både med varen og pengene, og det vil jeg ikke risikere.

Hun har jo ingen sak så lenge det ikke er noe feil.

Anonymkode: 073f8...afe

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Da har hun missforstått Tise, det er privat salg uten retur.

Bestride hun fordi den ikke passer så kommer hun ingen vei. 

Finner hun på noe annet så har du meldingene hvor hun ber om retur fordi den ikke passet.

Anonymkode: 0bc7f...071

• Liker 3
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Du får vente å se hva Tise svarer, men tror ikke hun har noen sak. Aldri opplevd det selv. 

Anonymkode: fade1...341

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette er noe av det rareste jeg har lest her på en stund. Selvfølgelig har man ikke angrerett på bruktkjøp fra privatpersoner. Denne kunden må jo være helt ute å sykle. 

Anonymkode: 17aa7...3a1

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...