AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #1 Skrevet 2 timer siden Har kommet inn på masterstudier på universitetet. Studiet skal være en blanding av samlinger digitalt og fysisk. Høres fint ut, fleksibelt. Man kan jobbe hjemmefra om man har et stykke reisetid til jobb, man kan faktisk også besøke familie eller slikt noe de ukene man har digital samling skulle man tro. Men neida. Vi hadde fått oversikt for noen mnd siden med hvilke uker man skulle være fysisk tilstede på campus og så hva som var digitalt. Tenkte det kan man jo planlegge litt utifra, selv om man ikke har eksakt antall timer. FEIL. De sier nå at de digitale samlingsuker skal man være på campus med gruppa si og jobbe sammen mellom de digitale forelesningene. Er ikke det useriøst å komme med det nå en uke før skolestart? Hele poenget med samlingsbasert studie og at noe kan gjøres digitalt er jo at man skal kunne jobbe hjemmefra... Kan de da nå plutselig kreve at vi skal være på campus ? Anonymkode: bca9f...04b 1
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #2 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har kommet inn på masterstudier på universitetet. Studiet skal være en blanding av samlinger digitalt og fysisk. Høres fint ut, fleksibelt. Man kan jobbe hjemmefra om man har et stykke reisetid til jobb, man kan faktisk også besøke familie eller slikt noe de ukene man har digital samling skulle man tro. Men neida. Vi hadde fått oversikt for noen mnd siden med hvilke uker man skulle være fysisk tilstede på campus og så hva som var digitalt. Tenkte det kan man jo planlegge litt utifra, selv om man ikke har eksakt antall timer. FEIL. De sier nå at de digitale samlingsuker skal man være på campus med gruppa si og jobbe sammen mellom de digitale forelesningene. Er ikke det useriøst å komme med det nå en uke før skolestart? Hele poenget med samlingsbasert studie og at noe kan gjøres digitalt er jo at man skal kunne jobbe hjemmefra... Kan de da nå plutselig kreve at vi skal være på campus ? Anonymkode: bca9f...04b Jo, det går da ikke an! Det bør være lagt opp til å jobbe digitalt med gruppa si. Anonymkode: 139ad...9ab 2
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #3 Skrevet 2 timer siden Jeg skjønner godt at du reagerer. Hvis informasjonen dere fikk tidligere tydelig viste hvilke uker som var digitale og hvilke som var fysiske, er det naturlig å legge planer ut fra at de digitale ukene faktisk kunne gjennomføres hjemmefra. Når det er sagt, er svaret juridisk sett ikke nødvendigvis så enkelt som at universitetet ikke kan kreve oppmøte. Det kommer an på hvordan studiet er beskrevet i studieplanen, emnebeskrivelsene og informasjonen som ble gitt ved opptak. Universiteter har normalt anledning til å organisere undervisningen og gjøre justeringer underveis, så lenge de holder seg innenfor rammene av studieprogrammet. Det jeg derimot synes er mer relevant, er forventningsbruddet. Hvis "digitale samlinger" i flere måneder har vært presentert som digitale, og det først en uke før studiestart kommer beskjed om at studentene forventes å møte på campus mellom de digitale forelesningene, så er det lett å argumentere for at informasjonen har vært uklar eller misvisende. Mange studenter vil ha planlagt arbeid, reiser, familieforpliktelser og bosted ut fra den opprinnelige oversikten. Ut fra det du beskriver, synes jeg det er helt rimelig å stille spørsmål ved profesjonaliteten i kommunikasjonen. "Digitale samlinger" vil for de fleste studenter bety at man kan delta digitalt fra et selvvalgt sted, ikke at man må sitte på campus og følge digitale forelesninger derfra. «Da vi tidligere fikk oversikt over fysiske og digitale samlingsuker, forsto jeg det slik at de digitale ukene kunne gjennomføres uten oppmøte på campus. Flere av oss har planlagt høsten ut fra denne informasjonen. Derfor er det overraskende at det nå, kort tid før studiestart, opplyses at vi forventes å være på campus også i de digitale samlingsukene. Kan dere avklare om dette er obligatorisk oppmøte, og hvorfor denne informasjonen først kommer nå?» Anonymkode: 76b1f...689 1
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #4 Skrevet 2 timer siden Samlingsbasert betyr som regel fysisk oppmøte når det er samlinger, men her ble det altså spesifisert digitale samlinger? Høres veldig rart ut ja. Anonymkode: 883ff...986 2 1
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #5 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Samlingsbasert betyr som regel fysisk oppmøte når det er samlinger, men her ble det altså spesifisert digitale samlinger? Høres veldig rart ut ja. Anonymkode: 883ff...986 Ja er delt opp i fysiske og digitale. Dvs jeg tenkte fysiske samlinger, fysisk oppmøte på campus. Digitale samlinger? Vi jobber sammen hjemmefra over pc med webcam følger forelesninger digitalt? Gruppearbeid er jo helt greit det og, men jeg tenker at det kan vi vel da gjøre fra hvor vi vil? Anonymkode: bca9f...04b
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #6 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ja er delt opp i fysiske og digitale. Dvs jeg tenkte fysiske samlinger, fysisk oppmøte på campus. Digitale samlinger? Vi jobber sammen hjemmefra over pc med webcam følger forelesninger digitalt? Gruppearbeid er jo helt greit det og, men jeg tenker at det kan vi vel da gjøre fra hvor vi vil? Anonymkode: bca9f...04b Ja, det kan da det. Kontakt skolen og spør om ikke dette kan være en mulighet. Anonymkode: 139ad...9ab
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #7 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ja er delt opp i fysiske og digitale. Dvs jeg tenkte fysiske samlinger, fysisk oppmøte på campus. Digitale samlinger? Vi jobber sammen hjemmefra over pc med webcam følger forelesninger digitalt? Gruppearbeid er jo helt greit det og, men jeg tenker at det kan vi vel da gjøre fra hvor vi vil? Anonymkode: bca9f...04b Dette er pinlig for universitetet. Jeg håper i det minste at dette ikke er et betalingsstudie… Anonymkode: e7967...c90
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #8 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Dette er pinlig for universitetet. Jeg håper i det minste at dette ikke er et betalingsstudie… Anonymkode: e7967...c90 Det kom heller ikke tydelig fram før jeg så en video lagt ut om emnet. Så stod altså ikke opprinnelig i noe skriftlig timeplan heller som vi hadde fått 🫣 så det var jo gøy og plutselig få greie på. Anonymkode: bca9f...04b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå