AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #1 Skrevet 20 timer siden Hvilken innesko kjøper dere til 1. Klassingen? De skal bruke skoen til innesko og til gym. Skolen sier de kan ha joggesko eller sandaler f.eks. Bør de ha kun joggesko eller bør vi kjøpe joggesko med lys såle og f.eks cross. Tror barnet ikke vil gidde å på seg joggeskoene eller løper ut med dem i friminuttet. Anonymkode: 4dee7...4c1
moomino Skrevet 20 timer siden #2 Skrevet 20 timer siden Vi brukte joggesko. Det var enklest. Og så og set var best i forhold til gym. Ikke gøy å sparke fotball i sandaler
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #3 Skrevet 19 timer siden Til gym må de her ha sko med enten hallsåler eller annen lys såle. Hos oss er det ikke «gidder ikke ta de på» et alternativ, lærer passer på i garderoben at alle tar på innesko / bytter til utesko i friminutt. Jeg synes innesko er en uting og skulle helst sett at de slapp. Mine blir veldig varme på beina og vi har vekslet mellom sandaler, crocs og lette meshsko. Anonymkode: 8182d...4d4 1
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #4 Skrevet 19 timer siden Her hadde vi egne joggesko til gym, og Crocs til innesko. Anonymkode: cc79a...8d2
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #5 Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Til gym må de her ha sko med enten hallsåler eller annen lys såle. Hos oss er det ikke «gidder ikke ta de på» et alternativ, lærer passer på i garderoben at alle tar på innesko / bytter til utesko i friminutt. Jeg synes innesko er en uting og skulle helst sett at de slapp. Mine blir veldig varme på beina og vi har vekslet mellom sandaler, crocs og lette meshsko. Anonymkode: 8182d...4d4 Årsak til sko inne er hvis det skulle skje noe. Men er vel ikke så nøye hvis et glass knust og barnet tråker på det, eller brann alarm med -20 og stå der med våte sokker fordi noen har søkt vann på gulvet en har tråkket i. Eller tråkket i urin på do pga noen har bommet på doskåla. Barna går i ganger der inne sko er tatt av og vått på gulvet, doer der andre barn har sølt vann eller bommet på do, regner med du ikke vil ungen ska gå i sokkelen og få våte sokker og rett i andre sko Anonymkode: 21d5f...615
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #6 Skrevet 15 timer siden Ungen din trenger ikke flere par sko å forholde seg til på skolen. Hvis skolen sier joggesko, kjøper du joggesko. Vi har også en slik skole som sier joggesko, og da er det joggesko som gjelder. Kjøpte lette, luftige sko med hvit såle. Kool? Kjøpt på barnas dager på skoringen. Anonymkode: ac640...3aa 1
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #7 Skrevet 14 timer siden Vi har tørket av sommerens sandaler og bruker de (regner bare på vestlandet uansett) Anonymkode: 424f0...6b9 1
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #8 Skrevet 14 timer siden Hvorfor holder dere fortsatt på med innesko i Norge? Her vi bor er det -30 på vinteren, men er ikke snakk om at barna skal gå med sko på føttene 24/7 i tilfelle en brannalarm. Anonymkode: f40c4...b5a 1
Bokdamen Skrevet 14 timer siden #9 Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hvorfor holder dere fortsatt på med innesko i Norge? Her vi bor er det -30 på vinteren, men er ikke snakk om at barna skal gå med sko på føttene 24/7 i tilfelle en brannalarm. Anonymkode: f40c4...b5a Gammel skole, ingen skille mellom ren og skitten sone, må ut for å gå på do…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #10 Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Hvorfor holder dere fortsatt på med innesko i Norge? Her vi bor er det -30 på vinteren, men er ikke snakk om at barna skal gå med sko på føttene 24/7 i tilfelle en brannalarm. Anonymkode: f40c4...b5a Fordi det ofte er ganske vått på do, og vått i garderoben på haust/vinter. Det er ikkje alltid min gidd å gå med skoa da. Her er det ikkje brannøving på vinteren. Pussig vurdering å la barna stå ute i minus 20 utan jakke (jamfør kommentar over). Tviler på at nokon i arbeidslivet ville ha funne seg i det. Anonymkode: c8cb7...cd2
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #11 Skrevet 13 timer siden Joggesko her. Det er ikkje så mange som gidd å gå med sko inne lenger i følge min, men lærar passa på i første klasse (vått på do og i garderobe). Anonymkode: c8cb7...cd2
Crazydoglady Skrevet 13 timer siden #12 Skrevet 13 timer siden Synes ikke noe om at de skal gå med sko hele dagen så har vi sandaler/crocs pluss gymsko
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #13 Skrevet 13 timer siden Crazydoglady skrev (7 minutter siden): Synes ikke noe om at de skal gå med sko hele dagen så har vi sandaler/crocs pluss gymsko AnonymBruker skrev (5 timer siden): Til gym må de her ha sko med enten hallsåler eller annen lys såle. Hos oss er det ikke «gidder ikke ta de på» et alternativ, lærer passer på i garderoben at alle tar på innesko / bytter til utesko i friminutt. Jeg synes innesko er en uting og skulle helst sett at de slapp. Mine blir veldig varme på beina og vi har vekslet mellom sandaler, crocs og lette meshsko. Anonymkode: 8182d...4d4 Alle dere som shnes inemsko er en uting eller at barna blir så varme, crocs er jo det verste av det verste å gå med, dårlig anatomi for foten og klamme og svette. Anonymkode: f3724...16c 1 1
Crazydoglady Skrevet 13 timer siden #14 Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Alle dere som shnes inemsko er en uting eller at barna blir så varme, crocs er jo det verste av det verste å gå med, dårlig anatomi for foten og klamme og svette. Anonymkode: f3724...16c Bedre enn trange å klamme sko. Min bruker ikke noe inne som regel, men greit å ha stående i hylla noe som er enkelt å få på i tilfelle brannalarm el
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #15 Skrevet 13 timer siden Crazydoglady skrev (1 minutt siden): Bedre enn trange å klamme sko. Min bruker ikke noe inne som regel, men greit å ha stående i hylla noe som er enkelt å få på i tilfelle brannalarm el Hvis det går en brannalarm skal man gå rett ut, det er viktig å lære barna det. Man skal ikke bare gå å hente noe eller ta på noe. Anonymkode: f3724...16c
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #16 Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Fordi det ofte er ganske vått på do, og vått i garderoben på haust/vinter. Det er ikkje alltid min gidd å gå med skoa da. Her er det ikkje brannøving på vinteren. Pussig vurdering å la barna stå ute i minus 20 utan jakke (jamfør kommentar over). Tviler på at nokon i arbeidslivet ville ha funne seg i det. Anonymkode: c8cb7...cd2 Brannøvelse er en ting,men det kan jo faktisk hende at det brenner på ordentlig. Og da kan man ikke velge årstid... Anonymkode: df4f9...59d
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #17 Skrevet 13 timer siden Våre har hatt Crocs i alle år, og er fornøyde med dem. De opplever dem som gode å ha på foten, og ikke varme. De er også lettere å ta av og på. De har egne gymsko som de kun bruker i gymsalen. Anonymkode: 8b5b6...548 1
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #18 Skrevet 13 timer siden Gymsko må jo være joggesko,kan ikke løpe rundt i crocs eller sandaler. Så hvis det er samme sko som skal brukes inne på skolen og i gymsalen,må det bli joggesko.. Anonymkode: df4f9...59d
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #19 Skrevet 13 timer siden Crocks, og egne joggesko med lys såle til gym. De går jo ikke masse i skoletimene, da sitter de ved pultene, så føttene blir neppe ødelagt av crocks. Har også brukt sandaler. Greit når man ser at sandalene kommer til å bli for små til neste sommer. Nå er det noen år siden jeg hadde skolebarn da 🙂 Da jeg gikk på skolen, hadde vi uteskoene på hele dagen. Kan ikke huske at det var plagsomt. Dette med utesko av og innesko på kom vel for å kunne kutte ned på rengjøringen. Anonymkode: 77f35...acb 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå