Sjokomann Skrevet 10. august #1 Skrevet 10. august (endret) Hvilken farge passer på sofa og puff når vegger er hvite, kjøkken hvitt med grå benkeplate, grå gardiner, eike gulv, store vindusflater. Ønsker varme farger, heller lyst enn mørkt, slik det fremstår større. ser for meg varmere farger i f.eks. puter, bilder, sofabord, lysere teppe, Endret 10. august av Sjokomann
AprilLudgate Skrevet 10. august #2 Skrevet 10. august Om du ønsker mer varme ville jeg droppet grå gardiner i stua. Grått og hvitt sammen kan fort gi en steril følelse. Er du sikker på at du ikke ønsker male noen av de hvite veggene? Trenger ikke være mørkt, men en lys beige, grønn eller blå som jo passer eikegulvet ditt. Du kan gå for en lysere beige sofa, og ha brune og okergule eller mer rustbrune puter/pledd om du vil ha inn varme. Men grå gardiner kjøler det hele ned. Vet du hvilken type hvit du har på veggen? 5
AnonymBruker Skrevet 10. august #3 Skrevet 10. august Skift farge på gardinene Anonymkode: 796c8...ba3 2 1
Sjokomann Skrevet 10. august Forfatter #4 Skrevet 10. august (endret) Ja, men tror ikke jeg vil male. Skal jeg gå for den lyseste fargen av de to da? Og friske opp med puter / bilder i mørkere beige / brun. Teppe kan jeg også velge lyst, men med små hint av grått og brunt i (ser Bohus har et slikt ullteppe). Da tror jeg grå gardiner kan være stilfullt også på et vis. Endret 10. august av Sjokomann
AnonymBruker Skrevet 10. august #5 Skrevet 10. august Ser jeg okergul nederst i bunken der? I et så nøytralt interiør kan det bli veldig lunt og fint med en farge på sofaen. Du får liksom ikke samme effekten med noen puter og litt pynt. Anonymkode: bc0f0...efc 5 3 3
KatteLatte Skrevet 11. august #7 Skrevet 11. august På det første bildet ditt ville jeg valgt den lyseste, den andre er for grå. Og jeg ville også droppet grå gardiner, det er nitrist (synes jeg). Hvis du går for lys sofa og fortsatt skal ha lyse vegger ville jeg vært forsiktig med å velge for mørke farger på putene, det kan bli litt krasj. Penere hvis du holder deg innenfor et «spekter». Google «lys sofa lyse vegger» så får du nok noen ideer. 1
AnonymBruker Skrevet 11. august #8 Skrevet 11. august Du kan spørre ChatGPT. Den kan interiør og vil gi deg bilder med forslag. Anonymkode: ac4ec...a0e
Sjokomann Skrevet 11. august Forfatter #9 Skrevet 11. august Ok, hva med tekstilfargen Karat Beige hos Møbelringen?
AprilLudgate Skrevet 11. august #10 Skrevet 11. august (endret) Sjokomann skrev (På 10.8.2026 den 14.06): Ja, men tror ikke jeg vil male. Skal jeg gå for den lyseste fargen av de to da? Og friske opp med puter / bilder i mørkere beige / brun. Teppe kan jeg også velge lyst, men med små hint av grått og brunt i (ser Bohus har et slikt ullteppe). Da tror jeg grå gardiner kan være stilfullt også på et vis. Hadde gått for nr 2 på sofa. Den er en god middelvei mellom for lite og for mye struktur, og passer veldig godt varme sofaputer i farge. Om du vil ha et fint teppe har jeg selv i flere rom er Lone Vila ullteppe i beige/natur. Finnes i ulike størrelser, jeg kjøpte på salg - er salg nå og. Dette har pittelitt grått også som gjør at det funker til alt. Det funker tiø varme og kalde farger, og ullen gir litt lun følelse opp mot hvite vegger og hvitt/grått på kjøkkenet. https://www.bohus.no/tepper/gulvteppe/ullteppe/vila-teppe-160x230-2 Endret 11. august av AprilLudgate
AprilLudgate Skrevet 11. august #11 Skrevet 11. august (endret) Sjokomann skrev (4 timer siden): Ok, hva med tekstilfargen Karat Beige hos Møbelringen? Den var og fin Et brunt ullpledd vil passe veldig godt til begge. Jeg har det hos meg selv, for å varme/lune opp en farge på veggen som ble litt kald. Man trenger ikke nødvendigvis ha mye farger for å gjøre det mer lunt, tekstur og materiale har og mye å si. Sofaen og stuebord blir jo «flatt», mens ullpledd, gulvteppe i ull og feks lin eller linlook på gardiner mykner opp. Eventuelt matt fløyel også (puter, ikke gardin). Om du vil gjøre det hyggelig tar du inn ei lettstelt grønn plante eller tre. Enig i at de grå gardinene fungerer generelt, men da ville jeg kjørt et par planter ved eller i vinduet. De grå er jo nøytrale og passer sånn sett alt. Ville unngått beige bilder (da drukner kåken i beige) og heller valgt noe med litt farge. Trenger ikke være knæsj, kan godt være innramma plakater og. Kommer mye brunt og endel rustfarga nå til høsten på Kid og enhver interiørbutikk. HM Home pleier og følge sesongene. Endret 11. august av AprilLudgate
Sjokomann Skrevet 11. august Forfatter #12 Skrevet 11. august (endret) AprilLudgate skrev (14 minutter siden): Den var og fin Et brunt ullpledd vil passe veldig godt til begge. Jeg har det hos meg selv, for å varme/lune opp en farge på veggen som ble litt kald. Man trenger ikke nødvendigvis ha mye farger for å gjøre det mer lunt, tekstur og materiale har og mye å si. Sofaen og stuebord blir jo «flatt», mens ullpledd, gulvteppe i ull og feks lin eller linlook på gardiner mykner opp. Eventuelt matt fløyel også (puter, ikke gardin). Om du vil gjøre det hyggelig tar du inn ei lettstelt grønn plante eller tre. Enig i at de grå gardinene fungerer generelt, men da ville jeg kjørt et par planter ved eller i vinduet. De grå er jo nøytrale og passer sånn sett alt. Ville unngått beige bilder (da drukner kåken i beige) og heller valgt noe med litt farge. Trenger ikke være knæsj, kan godt være innramma plakater og. Kommer mye brunt og endel rustfarga nå til høsten på Kid og enhver interiørbutikk. HM Home pleier og følge sesongene. Takk for svar. enig der. Hva tenker du om Skeidar sin Nest 3-seter sofa med puff (i det lyseste tekstilet av de tre i innlegg nr 6), vs. Møbelringen sin Maemo 3-seter inkl puff (i sistnevnte trekk)? Endret 11. august av Sjokomann
AprilLudgate Skrevet 11. august #13 Skrevet 11. august Sjokomann skrev (Akkurat nå): Takk for svar. enig der. Hva tenker du om Skeidar sin Nest 3-seter sofa med puff (i det lyseste tekstilet av de tre ovenfor), vs. Møbelringen sin Maemo 3-seter inkl puff (i sistnevnte trekk)? Tre sek, må google
AnonymBruker Skrevet 11. august #15 Skrevet 11. august Er nesten umulig å bedømme beigetoner på skjerm. Jeg ville stolt på meg selv ut fra rommet det skal være i. Anonymkode: f9338...5ed
AprilLudgate Skrevet 11. august #16 Skrevet 11. august Sjokomann skrev (6 minutter siden): Takk for svar. enig der. Hva tenker du om Skeidar sin Nest 3-seter sofa med puff (i det lyseste tekstilet av de tre ovenfor), vs. Møbelringen sin Maemo 3-seter inkl puff (i sistnevnte trekk)? Usikker….. Jeg tenker det spørs på sittekomfort - hvor Nest kanskje så litt tja ut? Pleier du bare sitte vanlig er jo alt greit, men om du vil slenge i sofaen så må du jo trste den. Den fra Møbelringen er fin, men jeg mistenker de putene kan bli litt sånn som hos Ikea at de flater ned der man sitter. Med mindre de var ganske faste? Har du prøvesittet litt ulike?
Sjokomann Skrevet 11. august Forfatter #17 Skrevet 11. august (endret) AprilLudgate skrev (9 minutter siden): Usikker….. Jeg tenker det spørs på sittekomfort - hvor Nest kanskje så litt tja ut? Pleier du bare sitte vanlig er jo alt greit, men om du vil slenge i sofaen så må du jo trste den. Den fra Møbelringen er fin, men jeg mistenker de putene kan bli litt sånn som hos Ikea at de flater ned der man sitter. Med mindre de var ganske faste? Har du prøvesittet litt ulike? Nest er fastere men fin å sitte i, Maemo mykere og dypere . Maemo er jo pocket da. Endret 11. august av Sjokomann
AprilLudgate Skrevet 11. august #18 Skrevet 11. august Sjokomann skrev (2 minutter siden): Nest er fastere, Maemo mykere og dypere . Maemo er jo pocket da. Pocket type fjæring? Jeg har Bolia Scandinavia i fast med sjeselong, og den har ikke leet seg på 9 år. Ulempen er jo ikke et snev av mykhet. Min bror hadde samme med fylt med noe……dun? Den mykere varianten. Den ble kjapt solgt og byttet ut med noe som likner Bolia Scandinavia ish - men er en av de andre kjedene. Jeg synes myk og dypt er digg første 10 min, så begynner man å rote rundt. Begge er fine, så hadde gått for den sittekomforten du vet du liker i lengden. 1
Sjokomann Skrevet 11. august Forfatter #19 Skrevet 11. august AprilLudgate skrev (9 minutter siden): Pocket type fjæring? Jeg har Bolia Scandinavia i fast med sjeselong, og den har ikke leet seg på 9 år. Ulempen er jo ikke et snev av mykhet. Min bror hadde samme med fylt med noe……dun? Den mykere varianten. Den ble kjapt solgt og byttet ut med noe som likner Bolia Scandinavia ish - men er en av de andre kjedene. Jeg synes myk og dypt er digg første 10 min, så begynner man å rote rundt. Begge er fine, så hadde gått for den sittekomforten du vet du liker i lengden. Ok takk for svar, selv om tekstilene blir ulike? Nest sofa blir i lyseste tekstil i innlegg 6, mens Maemo i den karat beige fargen jeg viste til slutt
AprilLudgate Skrevet 12. august #20 Skrevet 12. august Sjokomann skrev (13 timer siden): Ok takk for svar, selv om tekstilene blir ulike? Nest sofa blir i lyseste tekstil i innlegg 6, mens Maemo i den karat beige fargen jeg viste til slutt Et stalltips er det jeg gjorde nu: se hvordan brukte sofaer ser ut. For meg ser Maemo ut slik jeg mistenkte: blir fort skjev i putene. Hadde droppet den om det plager deg. Den er finest, men sittekomforten endres kjapt:
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå