Gå til innhold

Når fastlegen slutter med venteliste....

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fastlegen min har hatt venteliste (jeg har plass altså, men har sett at hun har venteliste). Jeg anbefalte en bekjent å sette seg på venteliste hos henne siden jeg er fornøyd med henne, men nå står det "har ikke venteliste" på HelseNorge...

Jeg kjenner jo at jeg lurer på om det betyr at hun har tenkt å slutte? Men det trenger kanskje ikke bety det? Noen som har vært borti det samme?

Anonymkode: f2466...074

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min forrige fastlege gjorde det noen år før hun gikk av med pensjon.

Skrevet

Det kan også bety at det er ledige plasser på hennes liste, slik at de som søker får plass med en gang.

AnonymBruker
Skrevet
Muskath skrev (6 minutter siden):

Min forrige fastlege gjorde det noen år før hun gikk av med pensjon.

Hun er i 40-årene, så jeg får da ikke tro det ;)

AnonymBruker
Skrevet
aksase skrev (1 minutt siden):

Det kan også bety at det er ledige plasser på hennes liste, slik at de som søker får plass med en gang.

Hun har 0 ledige plasser, og kan ikke velges... Men hun har ikke venteliste lenger....

AnonymBruker
Skrevet

Min fastlege kuttet ut venteliste da han ble tilsynslege på sykehjem i tillegg. Min forje fastlege fjernet den før hun skulle slutte. Kan være mange grunner.

Anonymkode: 0fdaa...078

AnonymBruker
Skrevet

Det kan også være at fastlegen ønsker krympe lista si, at den ønsker seg færre pasienter. Det vil alltids falle fra noen, pga flytting og dødsfall. da kan det være fastlegen ikke ønsker ha inn flere. Det kan være hun skal videreutdanne seg etc. Det er flere fastleger som stenger ventelistene sine. 

Anonymkode: e5bbd...1c9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Noen stenger ventelista når de ønsker å redusere antall pasienter på listen sin.

Anonymkode: a1a25...31f

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hun har 0 ledige plasser, og kan ikke velges... Men hun har ikke venteliste lenger....

OK. Da kan det være at hun ønsker å trappe ned ved å la være å erstatte pasienter som går ut av lista med nye.

AnonymBruker
Skrevet

Trenger ikke bety at hun skal slutte. Det er vel fremdeles vanlig at leger selger praksisen sin om de skal slutte, da er det formodentlig bra å ha god pasienttilgang.

Min fastlege tok ned sin pasientliste fordi det kom en ny lege og hen skulle hjelpes i gang med praksisen.

Anonymkode: 513e1...185

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...