Gå til innhold

Spm ang Gatwick

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei

Vi er i London og skal fly hjem imorgen. 

Det jeg lurer på er om jeg skal til north eller south gatwick? Det er for å vite hvilken gate jeg skal møte opp på når jeg tar tog dit.

For det andre lurer jeg på om det er det samme som på Gardermoen? Der man kan gå inn på flyplassen og sjekke inn bagasjene og ta ut flybilletter og bare gå ut av flyplassen og komme inn senere? Fordi her må vi sjekke ut a  hotellet kl12. Og det tar 1t med tog til gatwick. Flyet letter ikke før kl20 (vi må være det ca 18 HVIS alt bagasje er sjekket inn og alt er "klart". Vi har reist i 2uker og har masse bagasje så orker ikke å drasse med oss dette rundt om i gatwick i påvente av fly. 

Er det noen snille sjeler som vet om dette? Eller har en annen løsning?

Anonymkode: 2be36...f32

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hei

Vi er i London og skal fly hjem imorgen. 

Det jeg lurer på er om jeg skal til north eller south gatwick? Det er for å vite hvilken gate jeg skal møte opp på når jeg tar tog dit.

For det andre lurer jeg på om det er det samme som på Gardermoen? Der man kan gå inn på flyplassen og sjekke inn bagasjene og ta ut flybilletter og bare gå ut av flyplassen og komme inn senere? Fordi her må vi sjekke ut a  hotellet kl12. Og det tar 1t med tog til gatwick. Flyet letter ikke før kl20 (vi må være det ca 18 HVIS alt bagasje er sjekket inn og alt er "klart". Vi har reist i 2uker og har masse bagasje så orker ikke å drasse med oss dette rundt om i gatwick i påvente av fly. 

Er det noen snille sjeler som vet om dette? Eller har en annen løsning?

De fleste hoteller har vel muligheter for bagasjeoppbevaring

Skrevet

South

Men altså; det er INGENTING, NIX, NADA i umiddelbar nærhet til Gatwick. Hotellet har bagasjeoppbevaring, bruk den.

• Liker 2
Skrevet

Men.. spm nr1 er om det er mulig å sjekke inn bagasjene og få ut billettene (sistnevnte ikke så viktig) og gå ut av flyplassen? Fordi på gardermoen kan man det.

Skrevet

Ofte i utlandet får du ikke sjekket inn før ca to timer før flyavgang. Har brent meg selv på dette ofte. Jeg ville IKKE gamblet på dette når det gjelder Gatwick. Selv om jeg ikke husker reglene der...

Var der selv i går, i mange timer, lå over på Bloc hotel og hadde god tid til å utforske flyplassen og nærområdet. Det er ikke verdt det, ta bagasjeoppbevaring på hotellet og dra til flyplassen i fem-tiden med tog hvis flyet går åtte.

Og ja, det er South.

Anonymkode: f4a2e...1a4

Skrevet

Skjønner heller ikke hvorfor dere må reise ut til Gatwick umiddelbart etter utsjekk? Bor dere på kanskje det eneste hotellet i den vestlige verden uten bagasjeoppbevaring? 

Ellers er det South, ja. Såfremt dere flyr med Norwegian, og det er vel eneste med direkteflyvninger til Norge. Norwegian bruker kun South.

Dette med bagasje er sånt som kan forandre seg relativt ofte, siden det er opp til flyplassen heller enn flyselskapet. Det hjelper derfor lite hva andre har å fortelle fra et år tilbake. Du får sjekket inn lenge før, og Norwegian er blant de relativt få selskapene som tillater innsjekk på automat på Gatwick, og da får du bagasjelappen direkte. Om Gatwick tillater deg å sende bagasjen så tidlig er opp til Gatwick, og det kan forandre seg uten at Norwegian har noe med saken å gjøre. I motsatt fall tar det maks tre minutter å hente den i bagasjeoppbevaringen på flyplassen og sende den av gårde selv.

Men igjen, ingen grunn i verden til å reise ut mot Gatwick 8 timer før avgang. Legg koffertene på hotellet. Ofte får man til og med legge dem igjen på andre hoteller enn eget, da ofte mot noen små kroner, sånn om hotellet er langt fra togstasjonen og det er upraktisk å stikke utom hotellet igjen. 

Anonymkode: 42316...1da

• Liker 2
Skrevet

Grunnen til at vi ikke vil legge igjen bagasjene på hotellet er at hotellet er hele 1t fra gatwick. Og vi er redd vi mister toget to gatwick el liknende og ikke rekker frem i tilfelle. Derfor vil vi ha alt ferdig eller være i gatwick slik at vi kan fort dra dit uten forsinkelser. Men jeg skal sjekke oppbevaring på gatwick, har dog aldri hørt om oppbevaring av bagasje på flyplassene, alle årene jeg har reist. Men så har ikke behovet vært der heller. Føler at av alle steder jeg har reist så er London/gatwick mest kaotisk mtp antall besøkende. 

(Vietnam,spania,hellas,paris, italia osv)

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Grunnen til at vi ikke vil legge igjen bagasjene på hotellet er at hotellet er hele 1t fra gatwick. Og vi er redd vi mister toget to gatwick el liknende og ikke rekker frem i tilfelle. Derfor vil vi ha alt ferdig eller være i gatwick slik at vi kan fort dra dit uten forsinkelser. Men jeg skal sjekke oppbevaring på gatwick, har dog aldri hørt om oppbevaring av bagasje på flyplassene, alle årene jeg har reist. Men så har ikke behovet vært der heller. Føler at av alle steder jeg har reist så er London/gatwick mest kaotisk mtp antall besøkende. 

(Vietnam,spania,hellas,paris, italia osv)

Nå pleier jeg å kjøre leiebil til Gatwick, lenge siden jeg har tatt Gatwick Express fra Victoria Station, men så vidt jeg husker er det opptil flere som tilbyr oppbevaring der. Koster selvsagt noen kroner, men det er det jammen verdt framfor å sitte og gokkelure på den kjedelige flyplassen! Norwegian-innsjekk på Gatwick er raskt og effektivt, spes hvis du gjør selve innsjekken på telefonen på forhånd.

Google London Victoria station luggage storage, så får du svar.

Anonymkode: 2b947...74b

Skrevet

https://www.gatwickairport.com/premium-services/luggage-storage.html 

Syns forresten ikke én times reisevei fra hotellet til flyplass er så gærent. Ville lagt igjen bagasjen på Gatwick og tatt en togtur til Brighton hvis det ikke var aktuelt å oppholde seg i London frem til dere skal til flyplassen. Det er også bagasjeoppbevaringsmuligheter på Victoria og alle de store togstasjonene hvor det er transportforbindelse til Gatwick.

Anonymkode: dabef...c63

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

https://www.gatwickairport.com/premium-services/luggage-storage.html 

Syns forresten ikke én times reisevei fra hotellet til flyplass er så gærent. Ville lagt igjen bagasjen på Gatwick og tatt en togtur til Brighton hvis det ikke var aktuelt å oppholde seg i London frem til dere skal til flyplassen. Det er også bagasjeoppbevaringsmuligheter på Victoria og alle de store togstasjonene hvor det er transportforbindelse til Gatwick.

Faktisk et veldig godt forslag hvis en likevel ikke har noe spes fore i London denne dagen. Men nå er det nok litt for langt på dag til at det er veldig aktuelt. Men hvis en hadde stått opp tidlig og kommet seg ut av hotellet sånn rundt 08 så er det et veldig hyggelig alternativ ja, spes på en solskinnsdag som dette. Enda bedre: på lørdager/søndager er det mye mer hyggelig å vase rundt i North Laine eller The Lanes enn i London – synes i alle fall jeg...

Anonymkode: 2b947...74b

Skrevet (endret)

Ja, brighton var lurt! Gatwick er ca midt i mellom London og Brighton (om man er litt raus). I Ibis hotell er så og si på togstasjonen i brighton, de har bagasjeoppbevaring. Derfra går du ned til the lanes, og bort til piren. Bykjernen er gjort på 4-5 timer inkludert lunsj 👌

Toget går ca hvert 20 minutt, og i verste fall tar dere en uber for rundt 40 £ til gatwick. 

Endret av Summeer
Skrevet

Hadde oppbevart bagasjen på Victoria og utnyttet dagen i London uten noe mer stress.

Anonymkode: b9cec...ad5

• Liker 1
Skrevet

Når jeg nå søker om storage locker gatwick airport så får jeg opp at Marriott Courtyard Hotel har dette. Men dette er en hotell vi ikke bor på, tar de altså imot bagasjer fra andre gjester?? Og er denne iflg kartet på selveste airport eller utenfor? Jeg klarer ikke å se det...

Screenshot_20260810_170943_Maps.jpg

Skrevet

Når jeg nå søker om storage locker gatwick airport så får jeg opp at Marriott Courtyard Hotel har dette. Men dette er en hotell vi ikke bor på, tar de altså imot bagasjer fra andre gjester?? Og er denne iflg kartet på selveste airport eller utenfor? Jeg klarer ikke å se det...

Du ser jo på kartet at dette hotellet ligger midt i flyplassområdet. Jeg ville ringt dem og spurt, siden det du lurer på ikke er supervanlig.

Anonymkode: dc566...651

Skrevet

Sitter du ikke på flyet på vei hjem nå? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Sitter du ikke på flyet på vei hjem nå? 

Evt om en halvtimes tid? Litt sent med oppbevaring da?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Evt om en halvtimes tid? Litt sent med oppbevaring da?

Skrev feil. Reiser tirsdag kveld..

Skrevet

Bruk bagasjelagringen inne på flyplassen hvis du ikke vil bruke tid i London i stedet .

Den er før sikkerhetskontrollen. Noen har lagt ut linken til dem tidligere.

Anonymkode: b9cec...ad5

• Nyttig 1
Skrevet

Du vil reise tur retur Gatwick og bruke to timer på det i stedet for å sette kofferten på hotellet? 

Anonymkode: 7c582...565

Skrevet

De har bagasje oppbevaring på Gatwick 

Anonymkode: af03f...c88

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...