Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en venninne som ofte slanker seg. Og da tar jeg hensyn til det. Jeg forstår at hun ikke vil spise søtsaker og fet mat. 

Nå har jeg gått opp i vekt pga depresjon. Er bedre med depresjonen nå og har begynt å tenke på kostholdet og trening. Og akkurat nå kan jeg ikke skeie ut. Men det forstår hun ikke. Hun har spurt om vi skal på en bar runde og drikke øl. Jeg har svart at jeg holder meg unna alkohol nå. Da jeg sa det så rullet hun med øynene og så oppgitt ut. 

Hun forstår ikke at hvis jeg drar på byen nå så er jeg rett tilbake til å spise som vanlig igjen. Hva bør jeg si til henne?

Anonymkode: 8dcaa...6ce

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Si at du har lyst men at du må være litt streng med deg selv akkurat nå.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fortell henne akkurat det du skriver her? At du i mange år har tatt hensyn når hun har slanket seg, og at du nå ønsker at hun gjør det samme for deg. Ellers går det kanskje an at du blir med henne ut på byen og bare drikke lett-brus også da?

Anonymkode: 8492d...bf1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tenker det er lite raust av henne. Synes det er bra at du passer på helsa di. Er hun en god venn så forstår hun det (er hun ikke en god venn, så trenger du ikke bry deg om hun blir sur). Prøver også å legge til rette så venner som har mathensyn kan spise noe av det jeg serverer, eller at vi gjør noe de kan være med på.

Er det aktuelt at dere går ut uten at du drikker alkohol? Eller melder hun seg ut, da?

Anonymkode: 59e2a...a1c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Jeg har en venninne som ofte slanker seg. Og da tar jeg hensyn til det. Jeg forstår at hun ikke vil spise søtsaker og fet mat. 

Nå har jeg gått opp i vekt pga depresjon. Er bedre med depresjonen nå og har begynt å tenke på kostholdet og trening. Og akkurat nå kan jeg ikke skeie ut. Men det forstår hun ikke. Hun har spurt om vi skal på en bar runde og drikke øl. Jeg har svart at jeg holder meg unna alkohol nå. Da jeg sa det så rullet hun med øynene og så oppgitt ut. 

Hun forstår ikke at hvis jeg drar på byen nå så er jeg rett tilbake til å spise som vanlig igjen. Hva bør jeg si til henne?

Cider uten tilsatt sukker? Noe som ikke er så mye kalorier i? En sukkerfri brus? vann?Lavkarbovin

Anonymkode: 69bc8...f55

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Tenker det er lite raust av henne. Synes det er bra at du passer på helsa di. Er hun en god venn så forstår hun det (er hun ikke en god venn, så trenger du ikke bry deg om hun blir sur). Prøver også å legge til rette så venner som har mathensyn kan spise noe av det jeg serverer, eller at vi gjør noe de kan være med på.

Er det aktuelt at dere går ut uten at du drikker alkohol? Eller melder hun seg ut, da?

Anonymkode: 59e2a...a1c

Hun melder seg ut da ja. For ett par måneder siden inviterte hun meg i 40 årsdagen. Da jeg takket ja så viste jeg ikke at jeg skulle få familiebesøk den helgen. Men jeg dro i bursdag, men tok det rolig med alkohol. Det kommenterte hun 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Cider uten tilsatt sukker? Noe som ikke er så mye kalorier i? En sukkerfri brus? vann?Lavkarbovin

Anonymkode: 69bc8...f55

Er ikke bare drikken. Jeg får lyst på feit mat når jeg drikker og lett å Skeie ut da. Og ikke snakk om dagen derpå. 😅

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...