AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #1 Skrevet 20 timer siden I de fleste land som England og Spania er normal tid inne hos legen 5-10 minutter, man legger frem problemet, får er svar, ev en resept eller henvisning og ferdig arbeid. Hvorfor er en legetime i Norge vanligvis 15 minutter (av og til 20?). Burde det ikke være bedre med mange korte timer så blir det ikke så lang ventetid på ledig time? Anonymkode: ff4fe...aeb
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #2 Skrevet 20 timer siden Jeg vil heller vente på en legetime og at legen min faktisk har tid til meg når jeg er der. Noen ganger er ting fort avklart og andre ganger tar det lenger tid. Jeg hadde blitt så stressa om jeg visste legen bare hadde 5-10 minutter til rådighet. Må jo også bli stressende for legen å skifte fokus og problemstilling så hyppig. Anonymkode: c8c27...0a8 2 1
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #3 Skrevet 20 timer siden Nei, vil heller ha mine 20 min til rådighet hvis jeg først er der. Er så og si aldri innom, men jeg vet også at min lege tar seg den tiden han/pasienten trenger så det er alltid litt ventetid. Men heller det! Anonymkode: 28dae...081 2 2
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #4 Skrevet 7 timer siden Min fastlege har 7 min, pluss 3 min til journalskriving og forberedelser før neste pasient. Det er stressende! Anonymkode: d297f...c67 1
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #5 Skrevet 7 timer siden Bestiller bestandig dobbelttime, jeg. 5-10 minutter neitakk. Anonymkode: 09e9b...afc
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #6 Skrevet 7 timer siden Spania og England er ikke "de fleste land". Det er 2 land. 🙂 Anonymkode: 75750...efb
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #7 Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (13 timer siden): I de fleste land som England og Spania er normal tid inne hos legen 5-10 minutter, man legger frem problemet, får er svar, ev en resept eller henvisning og ferdig arbeid. Hvorfor er en legetime i Norge vanligvis 15 minutter (av og til 20?). Burde det ikke være bedre med mange korte timer så blir det ikke så lang ventetid på ledig time? Anonymkode: ff4fe...aeb Det er vel ikke bedre om det ikke holder? Det er jo ikke sånn man må sitte der i 15-20 min. Regner med det er en grunn til at det ofte er en del ventetid på slutten av dagene. Regner med det hadde blitt verre om de kortet ned timen. Så må man huske at noen ting tar noen få minutter, andre ting tar lenger tid. Er jo kuttet i feks psykiatri. Har flere pasienter som sliter, som pleier å gå til noen samtaler hos fastlege der hadde definitivt ikke 5-10 min vært nok. Eldre trenger jo gjerne også litt ekstra tid. Men hadde jo vært greit om man kunne hatt noen valg. Anonymkode: 72874...9b1 2
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #8 Skrevet 6 timer siden Dersom jeg føler tidspress glemmer jeg mye av det jeg ville få sagt, selv om jeg har det på en lapp foran meg. Er jeg hos en lege som lener seg tilbake og signaliserer at vi har tid selv om han kanskje ikke har det, er stressnivået mitt lavt og jeg får kommet gjennom det jeg vil i løpet av den tiden vi har til rådighet. Virker legen stresset på tid blir jeg også stresset og jeg kan forlate uten å ha fått formidlet noe som kunne vært viktig for videre behandling. Anonymkode: dcf7a...128 1
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #9 Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Spania og England er ikke "de fleste land". Det er 2 land. 🙂 Anonymkode: 75750...efb Det var eksempler. Anonymkode: 28c52...f2b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå