Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er salg på vinylfliser som ligner på betongfliser, de ser veldig lett ut å legge. Lurer på om jeg skal ha det på soverommet. Hva tror dere? Noen som har prøvd, eller passer sånt best i en gang?

Anonymkode: bac27...746

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen meninger om dette? Da går jeg til innkjøp av fliser i morgen. Si stopp hvis du mener det er dumt

AnonymBruker
Skrevet

Det høres utrolig stygt ut, er min tanke...? Kan ikke se for meg hvorfor noe som ligner på betong skal ha noe på et soverom å gjøre...

Anonymkode: b0bcc...40e

• Liker 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ingen meninger om dette? Da går jeg til innkjøp av fliser i morgen. Si stopp hvis du mener det er dumt

Hei hvis du liker det så kjør på. Men ikke noe jeg vil ha. 

Anonymkode: a997f...b1b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenkte kanskje det var litt rustikt og kult. Men er jo usikker, derfor jeg skrev dette. Du har sikkert rett. Lot meg litt påvirke av at de ser enkle ut å legge selv uten å leie inn håndverker, så det spiller nok inn. Også prisen da..:)

AnonymBruker
Skrevet

Nei, på soverommet skal det være lunt. Hva med teppefliser?

Anonymkode: 948ab...b80

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja teppefliser er jo fint, men det er jo ikke så lett å holde rent over tid.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Er salg på vinylfliser som ligner på betongfliser, de ser veldig lett ut å legge. Lurer på om jeg skal ha det på soverommet. Hva tror dere? Noen som har prøvd, eller passer sånt best i en gang?

Det er vel heller noe man har i en yttergang. Betong på soveromsgulvet er ikke noe jeg har sett før, hvertfall ikke fake betong.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg tenkte kanskje det var litt rustikt og kult. Men er jo usikker, derfor jeg skrev dette. Du har sikkert rett. Lot meg litt påvirke av at de ser enkle ut å legge selv uten å leie inn håndverker, så det spiller nok inn. Også prisen da..:)

Du får jo vinyl i tre-look, som laminat. Det kan funke bedre. :)

AnonymBruker
Skrevet

Folk har ulik smak, så det viktigste er at du velger noen du synes er fint, noe du tenker du vil trives med hver eneste kveld du går inn på soverommet for å sove og at det er det første du ser når du står opp om morgenen.

Jeg liker ikke grått hjemme, så for meg hadde det uansett utgått kun pga. fargen. Mens venninner av meg er veldig glad i grått. Jeg kan likevel synes de som har grå farger hjemme kan ha det fint, selv om jeg overhodet ikke vil ha det selv.

Det jeg også tenker er at på et soverom så vil "betong" kunne virke kaldt og tungt.

En venninne av meg har akkurat lagt en form for "tregulv" hjemme nå, hovedetajen med stue/spisestue, kjøkken og gang. Hun bor i et eldre hus med mange lite standard løsninger, mange rare vinkler og kroker. Likevel fikk hun regnet ut og beregnet og har greid å legge det selv. Hun brukte nesten like mye tid på å regne ut alt, gang på gang, for å dobbelsikre at alt ville bli bra, som hun gjorde på å faktisk legge gulvet. Det var en del arbeid med å sage til enkelte steder, men det ble veldig fint til slutt. Hun hadde vært sikker på at hun ville måtte få andre til å gjøre det, men føler på stor mestring nå etter at gulvene er lagt. 

Min anbefaling er todelt: 

1. tenk gjennom hvilket materiale og farge du egentlig ønsker deg mest - og så gå for en løsning som passer inn i dette og også ditt budsjett. 

2. ta veldig gode mål av rommet du skal legge gulv i. Mål, dobbeltmål og mål igjen. Tenk gjennom om du skal legge gulv inntil skap, eller om du skal ta jobben med å flytte skapene og legge gulv under skapene (kan ha noe å si om du skulle ville ommøblere senere, eller om du skal selge om ikke altfor lenge).

Og en ting til, ulike typer gulv kommer stadig på tilbud, så det er bedre å vente til noe du virkelig liker kommer på tilbud, enn å kjøpe noe du ev. er usikker på og kanskje ikke blir fornøyd med i lengden.

Men igjen - det viktigste er at DU velger noe DU synes er fint og DU vet du vil like også fremover.

Ps! Det er lov å spørre venner eller andre om hjelp til legging av gulvet også :) 

Anonymkode: c12a2...f96

Skrevet

Tenker du Skiferflis? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Folk har ulik smak, så det viktigste er at du velger noen du synes er fint, noe du tenker du vil trives med hver eneste kveld du går inn på soverommet for å sove og at det er det første du ser når du står opp om morgenen.

Jeg liker ikke grått hjemme, så for meg hadde det uansett utgått kun pga. fargen. Mens venninner av meg er veldig glad i grått. Jeg kan likevel synes de som har grå farger hjemme kan ha det fint, selv om jeg overhodet ikke vil ha det selv.

Det jeg også tenker er at på et soverom så vil "betong" kunne virke kaldt og tungt.

En venninne av meg har akkurat lagt en form for "tregulv" hjemme nå, hovedetajen med stue/spisestue, kjøkken og gang. Hun bor i et eldre hus med mange lite standard løsninger, mange rare vinkler og kroker. Likevel fikk hun regnet ut og beregnet og har greid å legge det selv. Hun brukte nesten like mye tid på å regne ut alt, gang på gang, for å dobbelsikre at alt ville bli bra, som hun gjorde på å faktisk legge gulvet. Det var en del arbeid med å sage til enkelte steder, men det ble veldig fint til slutt. Hun hadde vært sikker på at hun ville måtte få andre til å gjøre det, men føler på stor mestring nå etter at gulvene er lagt. 

Min anbefaling er todelt: 

1. tenk gjennom hvilket materiale og farge du egentlig ønsker deg mest - og så gå for en løsning som passer inn i dette og også ditt budsjett. 

2. ta veldig gode mål av rommet du skal legge gulv i. Mål, dobbeltmål og mål igjen. Tenk gjennom om du skal legge gulv inntil skap, eller om du skal ta jobben med å flytte skapene og legge gulv under skapene (kan ha noe å si om du skulle ville ommøblere senere, eller om du skal selge om ikke altfor lenge).

Og en ting til, ulike typer gulv kommer stadig på tilbud, så det er bedre å vente til noe du virkelig liker kommer på tilbud, enn å kjøpe noe du ev. er usikker på og kanskje ikke blir fornøyd med i lengden.

Men igjen - det viktigste er at DU velger noe DU synes er fint og DU vet du vil like også fremover.

Ps! Det er lov å spørre venner eller andre om hjelp til legging av gulvet også :) 

Anonymkode: c12a2...f96

Takk for inspirerende og godt svar! Jeg skal tenke på det. Iallefall ikke kjøpe det vinylgolvet :)

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Maskinfører skrev (3 minutter siden):

Tenker du Skiferflis? 

Ja, men det utgår vel nå etter vi har hatt avstemning her inne

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kan jo bli lunt og koselig hvis du kombinerer med gulvteppe. 

Anonymkode: e1bd2...038

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Passer vel bedre i yttergang det men du kan jo velge lysere gulv? 

Skrevet

Hva med feks teppeflis? 

AnonymBruker
Skrevet
Maskinfører skrev (3 minutter siden):

Passer vel bedre i yttergang det men du kan jo velge lysere gulv? 

Altså lysere vinyl? Ja det går jo an

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Maskinfører skrev (Akkurat nå):

Hva med feks teppeflis? 

Ja det er fint, men litt vanskelig å holde rent.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Ville ikke valgt det selv, men folk er forskjellige. Hvis du legger vinylflis, så vær obs på at det kan være vanskelig å fjerne det igjen. Av og til må gulvet under vinylflisen også rives når man fjerner vinylbelegget. 

Anonymkode: 49ab3...ea1

Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Ja det er fint, men litt vanskelig å holde rent.

Ja det er kanskje det? 😀

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...