Gå til innhold

Hvor ofte tar du Paracet og Ibux?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mulig dette skal postes på kropp og helse, men følte det var mer et forbruker spørsmål. 

Er du kvinne eller mann? Og for hva som regel tar du det for? Tar du det når du har litt eller veldig vondt? Har du lav terskel for å ta smertestillende? 

Anonymkode: fad9e...1e8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Aldri, det gjelder både meg og barna, har ikke i hus engang. 

Anonymkode: a54ac...1d5

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er mann midt i 30-årene. 

Bruker ikke Ibux.

Tar 1g Paracet en gang eller to i måneden, og da stort sett alltid for hodepine. Normalt bare den ene gangen, men det hender det blir to runder. Tar det normalt ikke for andre smerter, men får en kjip hodepine som Paracet tar veldig effektivt, så da har jeg ingen kvaler. Anser jo forbruket mitt, 1-4 gram i måneden, som ganske beskjedent. 

Anonymkode: 7d048...2b5

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

En paracet ca 4 ganger i året.

K65

Anonymkode: 1044c...e21

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Paracet noen få ganger i året, enten ved plagsom hodepine, feber eller sterke smerter. Ibux tar jeg nesten aldri da det ikke skal tas når man går på blodtrykksmedisin. Det er kun i veldig spesielle tilfeller der lege eller tannlege gir meg "tillatelse" til å ta i forbindelse med smerter eller tilstander der Ibux fungerer best.

Anonymkode: 220df...ddf

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Full/maks dose Paracet hver dag. Det er en del av grunnmedisineringen min for omfattende smerteproblematikk. Er blant annet født uten ordentlige ledd enkelte steder, og har leddgikt. 

Ibux kan tas maks dose av ved behov, men tas normalt maks en større tablett i uken. Noen uker mer, noen uker ingen. Tatt idag, og det er eneste denne uken. 

Jeg tar også 4 depotmedisiner i døgnet av annet, samt leddgiktmedisiner, og har noen andre medisiner ved behov. 

Heldige dere som slipper dette her. 

(Skriver litt kryptisk for en skal ikke skrive doser her inne.) 

Anonymkode: 97235...ff7

• Liker 1
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Paracet noen få ganger i året, enten ved plagsom hodepine, feber eller sterke smerter. Ibux tar jeg nesten aldri da det ikke skal tas når man går på blodtrykksmedisin. Det er kun i veldig spesielle tilfeller der lege eller tannlege gir meg "tillatelse" til å ta i forbindelse med smerter eller tilstander der Ibux fungerer best.

Jeg er forøvrig kvinne i 40-årene, og pleier ikke ta smertestillende med mindre jeg har sterke eller langvarige smerter.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Full/maks dose Paracet hver dag. Det er en del av grunnmedisineringen min for omfattende smerteproblematikk. Er blant annet født uten ordentlige ledd enkelte steder, og har leddgikt. 

Ibux kan tas maks dose av ved behov, men tas normalt maks en større tablett i uken. Noen uker mer, noen uker ingen. Tatt idag, og det er eneste denne uken. 

Jeg tar også 4 depotmedisiner i døgnet av annet, samt leddgiktmedisiner, og har noen andre medisiner ved behov. 

Heldige dere som slipper dette her. 

(Skriver litt kryptisk for en skal ikke skrive doser her inne.) 

Anonymkode: 97235...ff7

🫂💜

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker sterkere smertestillende som ikle kan kombineres med ibux, så ibux tar jeg aldri.

Ser i loggen min at jeg tar Paracet 1-8 g/mnd. Dette da i tillegg til reseptbelagte smertestillende.

Anonymkode: 2a76f...d7c

AnonymBruker
Skrevet

Kun når jeg har 39 i feber.

Anonymkode: f54c3...4a5

Skrevet

Tar det bare når jeg har kraftig forkjølelse med muskelverk og høy feber, eller influensa. Og mot dundrende hodepine som kanskje er en gang i året eller annenhvert år.

AnonymBruker
Skrevet

3-4 ganger årlig kanskje, ved veldige menssmerter f.eks.

Anonymkode: 4d99f...7de

Skrevet

Mann.

Bruker paracet når jeg har hodepine.

Tar det når jeg har litt vondt, så terskelen er lav.

Skrevet

Mann. 3-4 ganger i året ca. Foretrekker den Paraceten som løses opp i et glass vann, ganske hurtigvirkende.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tar Ibux og Paracet minst 2-3 ganger i uka og jeg er blitt avhengig.

Redd for helsa nå, og er nødt å stoppe.

Er så plaget med muskel spenninger, hodepine, tannverk, og etter rygg prolaps i fjor har det gått i ett jævla kjør det åsså !!!!!

Anonymkode: 9da13...c13

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Annenhver dag sikkert. Alt for mye. Kun Paracet. Har ofte og mye hodepine. 
K48

Anonymkode: 9715e...be5

AnonymBruker
Skrevet

Stort sett ved forkjølelse eller hodepine, men tar også Voltaren/Paralgin Forte iblant hvis ryggprolapsen murrer. Veldig sjelden jeg tar smertestillende for noe annet. Jo tannpine, men det har jeg vel hatt et par ganger i hele livet. Har jeg vondt et annet sted holder jeg på en måte bare ut.

prolapsmedisinene blir sånn 4-6 ganger i året. Vanlig Paracet/ibux husker jeg ikke sikkert, men ikke månedlig en gang. Vil si 5-10 ganger i året. Det meste av medisiner rekker helt fint å gå ut på dato her…

Anonymkode: b6d26...681

AnonymBruker
Skrevet

ca 20-24 gram paracet i måneden da jeg prøver å holde forbruket nede. Endometriose og syklus- smerter, hodepine, og slitasjesmerter etter harde dager på jobb. Går ikke en dag uten vondt et eller annet sted. 

Anonymkode: d0fa9...525

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Mulig dette skal postes på kropp og helse, men følte det var mer et forbruker spørsmål. 

Er du kvinne eller mann? Og for hva som regel tar du det for? Tar du det når du har litt eller veldig vondt? Har du lav terskel for å ta smertestillende? 

Kvinne. Står fast på maxdose ibux og paracet. Gjort i 2 år pga sterke nervesmerter. I perioder står jeg på høye doser Oxynorm osv. Har noen operasjoner igjen, men sannsynligvis vil jeg ha nervesmerter resten av livet. 

Anonymkode: c58a0...536

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tar aldri Ibux. Tar Paracet kanskje 4 ganger per år, da i forbindelse med hodepine. 

Anonymkode: e14e0...a19

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...