AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #1 Skrevet 20 timer siden En venninne av meg har helt sluttet å svare meg. Det hele startet rundt nyttår, da jeg inviterte henne på tur og mat. Hun svarte at hun var syk og ikke kunne. Jeg sendte samme forespørsel litt senere, da skrev hun at hun enda var syk og skulle ta kontakt når hun var klar. Dette skjedde ikke. Jeg sendte noen nye invitasjoner, men hun svarte ikke en gang på disse. Vi har en felles venn og han sier han får svar når han melder henne. Han forteller at hun enda er syk og ikke orker så mye. Hvorfor svarer hun han og ikke meg? Anonymkode: 32a26...5a0
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #2 Skrevet 20 timer siden Hvordan tenker du vi skal kunne vite svaret på det? Anonymkode: 8d4ff...c1f 9 1
Mezzosoprena Skrevet 20 timer siden #3 Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): En venninne av meg har helt sluttet å svare meg. Det hele startet rundt nyttår, da jeg inviterte henne på tur og mat. Hun svarte at hun var syk og ikke kunne. Jeg sendte samme forespørsel litt senere, da skrev hun at hun enda var syk og skulle ta kontakt når hun var klar. Dette skjedde ikke. Jeg sendte noen nye invitasjoner, men hun svarte ikke en gang på disse. Vi har en felles venn og han sier han får svar når han melder henne. Han forteller at hun enda er syk og ikke orker så mye. Hvorfor svarer hun han og ikke meg? Anonymkode: 32a26...5a0 Dere er ikke så gode venner som du tror, og hun vil ikke snakke om sykdommen sin med deg! Hvis dette har vart siden nyttår, burde du også skjønne at vi ikke snakker om en influensa. 10
Daria Skrevet 20 timer siden #4 Skrevet 20 timer siden Hun er syk, hun orker lite, hun må prioritere. Er ikke det forklaring god nok? I og med at fokuset ditt er på at hun ikke svarer deg, heller enn bekymring over hennes langvarige sykdom, er dere vel ikke hverandres nærmeste... 9
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #5 Skrevet 20 timer siden Har du vurdert å spørre henne om det er noe du kan bidra med, noe hun trenger? Du inviterer på tur og mat, men det er ikke sikkert hun orker det? Anonymkode: b8d8e...1e1 6 1
Regndrops Skrevet 20 timer siden #6 Skrevet 20 timer siden Når noen er syk så velger de ofte hvem de vil bruke tid på av venner og hvem som de ikke vil bruke tid. Hun føler kanskje at du ikke forstår og ut i fra hva du skriver her så er du mer opptatt av hvorfor hun ikke tar kontakt med deg enn at hun er syk. Hun har kanskje forstått at du ikke forstår? Det er vondt når man forstår at man ikke blir prioritert, men sånn er livet og du har sikkert selv noen som du heller ikke prioriterer og de kan føle på noe av det samme som du nå føler. 4
Crazydoglady Skrevet 20 timer siden #7 Skrevet 20 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (17 minutter siden): En venninne av meg har helt sluttet å svare meg. Det hele startet rundt nyttår, da jeg inviterte henne på tur og mat. Hun svarte at hun var syk og ikke kunne. Jeg sendte samme forespørsel litt senere, da skrev hun at hun enda var syk og skulle ta kontakt når hun var klar. Dette skjedde ikke. Jeg sendte noen nye invitasjoner, men hun svarte ikke en gang på disse. Vi har en felles venn og han sier han får svar når han melder henne. Han forteller at hun enda er syk og ikke orker så mye. Hvorfor svarer hun han og ikke meg? Anonymkode: 32a26...5a0 Har du prøvd å sende en melding uten noen forventninger til at noe skal skje? Bare spørre hvordan det går og om det er noe du kan gjøre? Eller at du er her om hun trenger/ønsker å prate om det? Jeg kan slite med sosial kontakt, særlig i perioder. Og ja, all kontakt kan være vanskelig, særlig i øyeblikket, men jeg kan også si at enkelte er langt enklere å snakke med enn andre og det finnes de som får svar eller uoppfordret kontakt langt oftere enn andre selv når det står på som verst. Og det handler ikke nødvendigvis om styrken på relasjonen eller at jeg bryr meg mer eller mindre, det handler om hvor enkelt og trygt det føles. Vil også legge til at det kan være vanskelig å åpne opp om sykdom osv, særlig langvarig og kronisk. Veldig mange synes det er uakseptabelt med negativitet og "sutring" og vil ikke høre det. Er man inne i en dårlig periode er det kanskje ikke mye annet å dele fra livet og det kan fort bli veldig anstrengt og vanskelig med sosial kontakt. Så er det selvsagt alltids en mulighet for at hun prøver å bryte kontakten, men det er det ingen av oss som kan svare på. Endret 19 timer siden av Crazydoglady 1
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #8 Skrevet 19 timer siden Jeg hadde en venninne som til stadighet ville ha meg med på fjellturer, jogging, svømming, you name it. Maste og kjaste og styra på. Trim er såå bra for kroppen og fjellturer er toppers! Sjokolade på toppen jo! Sendte til stadighet bilder av folk i rullestol som ble slept til topps som motivasjon, gredde de, gredde jeg! Ingen diskusjon. Jeg er 100 % ufør med delvise pareser i bein, greier hente posten på en god dag. Dette vet ho inderlig godt. -jeg trener med fysioterapeut, samt egentrening hjemme, men toppturer er jeg ferdig med i denne nye kroppen. Kutta ho ut til slutt, orket ikke mer mas, sluttet å svare. Er dama syk så bør en kanskje tilpasse kontakt og forespørsler til det ho kan orker akkurat nå, ikke til det ho har orket engang tenker jeg. Kanskje du må bare ta ett steg til sides og vente på kontakt. Anonymkode: 8c14c...12a 1
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #9 Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (25 minutter siden): da skrev hun at hun enda var syk og skulle ta kontakt når hun var klar. Jeg sendte noen nye invitasjoner, men hun svarte ikke en gang på disse. Anonymkode: 32a26...5a0 Du maser. Anonymkode: 3b864...08c 3 2
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #10 Skrevet 19 timer siden Har du noen gang sendt melding og spurte hvordan hun har det? Eller er det alltid bare invitasjoner. Anonymkode: 83d6d...2cc 3
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #11 Skrevet 19 timer siden Kanskje hun ikke svarer fordi du ikke ser ut til å innse at hun er syk, og bare fortsetter å be henne med ut på ting hun uansett ikke orker eller klarer nå? Har du i det hele tatt forsøkt å spørre henne om hun orker at du kommer hjem til henne på et sykebesøk, kortvarig om hun ikke orker så mye? Jeg hadde også gitt opp å svare om det bare kom meldinger om å dra på skogsturer og andre aktiviteter, etter at man først har sagt i fra at man er syk og gir beskjed når man er frisk. Istedet har du sendt flere meldinger om aktiviteter, som om du bare overser hva hun har sagt om sykdom. Anonymkode: dda91...4a5 3
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #12 Skrevet 19 timer siden Hun sa jo at hun skulle ta kontakt når hun var klar. Så fortsetter du å spørre likevel. Da er det kanskje ikke så rart at hun ikke svarer? Anonymkode: 4ddc2...f37 3
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #13 Skrevet 19 timer siden «Hun svarte at hun var syk og ikke kunne. Jeg sendte samme forespørsel litt senere, da skrev hun at hun enda var syk og skulle ta kontakt når hun var klar. Dette skjedde ikke. Jeg sendte noen nye invitasjoner» Ts respekterer jo ikke grensene hennes. Hun svarte høflig at hun skulle ta kontakt når hun var klar, og har på forhånd sakt hun er syk. De er kanskje nærere venner da. Vennen hennes sier også hun er syk og ikke orker så mye. Du er lite fintfølende og spammer henne med invitasjoner, for å lage en stor greie ut av at hun slutter å svare deg etterpå. Du kunne ha prøvd å vise litt omsorg og medfølelse, men nå er det for sent. Nå må du bare la henne være Anonymkode: cb50e...9f5 1 2
AprilLudgate Skrevet 19 timer siden #14 Skrevet 19 timer siden Hva med å sende noe annet enn invitasjoner? Send en oppmuntrende liten gave i posten, eller noe annet hyggelig. 1 1
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #15 Skrevet 19 timer siden AprilLudgate skrev (11 minutter siden): Hva med å sende noe annet enn invitasjoner? Send en oppmuntrende liten gave i posten, eller noe annet hyggelig. Dette kunne hun ha gjort i begynnelsen. Men nå begynner det å virke stalker- ish. Anonymkode: cb50e...9f5 2
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #16 Skrevet 19 timer siden Trekk deg helt unna, siste beskjed hun ga gjelder FORTSATT. Du må ikke mase mer på henne. Anonymkode: d873b...4da 2
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #17 Skrevet 18 timer siden Mezzosoprena skrev (1 time siden): Hvis dette har vart siden nyttår, burde du også skjønne at vi ikke snakker om en influensa. Trådstarter her. Ja, hun sier hun er syk, men jeg mener det må være noe psykisk siden det har vært så lenge. Vondt i viljen? Og da vil det vel hjelpe å gå tur. Det hjelper alltid meg! AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg hadde en venninne som til stadighet ville ha meg med på fjellturer, jogging, svømming, you name it. Maste og kjaste og styra på. Trim er såå bra for kroppen og fjellturer er toppers! Sjokolade på toppen jo! Sendte til stadighet bilder av folk i rullestol som ble slept til topps som motivasjon, gredde de, gredde jeg! Ingen diskusjon. Jeg er 100 % ufør med delvise pareser i bein, greier hente posten på en god dag. Dette vet ho inderlig godt. -jeg trener med fysioterapeut, samt egentrening hjemme, men toppturer er jeg ferdig med i denne nye kroppen. Kutta ho ut til slutt, orket ikke mer mas, sluttet å svare. Er dama syk så bør en kanskje tilpasse kontakt og forespørsler til det ho kan orker akkurat nå, ikke til det ho har orket engang tenker jeg. Kanskje du må bare ta ett steg til sides og vente på kontakt. Anonymkode: 8c14c...12a Ja, dette er hva jeg tenker. Ut på tur, aldri sur. Har holdt meg frisk gjennom et langt liv ved å hele tiden tenke opp igjen og ut igjen. AnonymBruker skrev (1 time siden): Du maser. Anonymkode: 3b864...08c AnonymBruker skrev (1 time siden): Kanskje hun ikke svarer fordi du ikke ser ut til å innse at hun er syk, og bare fortsetter å be henne med ut på ting hun uansett ikke orker eller klarer nå? Har du i det hele tatt forsøkt å spørre henne om hun orker at du kommer hjem til henne på et sykebesøk, kortvarig om hun ikke orker så mye? Jeg hadde også gitt opp å svare om det bare kom meldinger om å dra på skogsturer og andre aktiviteter, etter at man først har sagt i fra at man er syk og gir beskjed når man er frisk. Istedet har du sendt flere meldinger om aktiviteter, som om du bare overser hva hun har sagt om sykdom. Anonymkode: dda91...4a5 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hun sa jo at hun skulle ta kontakt når hun var klar. Så fortsetter du å spørre likevel. Da er det kanskje ikke så rart at hun ikke svarer? Anonymkode: 4ddc2...f37 Jeg har tenkt at hvis jeg bare spør mange nok ganger så vil hun skjønne at jeg virkelig vil dra på tur og lage mat til henne. Det er slik jeg liker det. Mas er noe fint! Men jeg forstår jo at det ikke er alle som er slik, hun svarer jo han andre vennen vår. AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette kunne hun ha gjort i begynnelsen. Men nå begynner det å virke stalker- ish. Anonymkode: cb50e...9f5 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Trekk deg helt unna, siste beskjed hun ga gjelder FORTSATT. Du må ikke mase mer på henne. Anonymkode: d873b...4da Ja, jeg ser at jeg har sendt kanskje 20 meldinger til henne siste tiden, mens hun bare har sendt 3. Det føles som jeg har kommet inn i feil spor. Er dere heeelt sikre på at jeg ikke bør spørre enda en gang? At hun kanskje bare er sjenert? Anonymkode: 32a26...5a0
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #18 Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Trådstarter her. Ja, hun sier hun er syk, men jeg mener det må være noe psykisk siden det har vært så lenge. Vondt i viljen? Og da vil det vel hjelpe å gå tur. Det hjelper alltid meg! Ja, dette er hva jeg tenker. Ut på tur, aldri sur. Har holdt meg frisk gjennom et langt liv ved å hele tiden tenke opp igjen og ut igjen. Jeg har tenkt at hvis jeg bare spør mange nok ganger så vil hun skjønne at jeg virkelig vil dra på tur og lage mat til henne. Det er slik jeg liker det. Mas er noe fint! Men jeg forstår jo at det ikke er alle som er slik, hun svarer jo han andre vennen vår. Ja, jeg ser at jeg har sendt kanskje 20 meldinger til henne siste tiden, mens hun bare har sendt 3. Det føles som jeg har kommet inn i feil spor. Er dere heeelt sikre på at jeg ikke bør spørre enda en gang? At hun kanskje bare er sjenert? Anonymkode: 32a26...5a0 Her var det mye deg, deg, deg. Tuller du, eller? Anonymkode: 668cc...e63 6 1
Mezzosoprena Skrevet 18 timer siden #19 Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Trådstarter her. Ja, hun sier hun er syk, men jeg mener det må være noe psykisk siden det har vært så lenge. Vondt i viljen? Og da vil det vel hjelpe å gå tur. Det hjelper alltid meg! Ja, dette er hva jeg tenker. Ut på tur, aldri sur. Har holdt meg frisk gjennom et langt liv ved å hele tiden tenke opp igjen og ut igjen. Jeg har tenkt at hvis jeg bare spør mange nok ganger så vil hun skjønne at jeg virkelig vil dra på tur og lage mat til henne. Det er slik jeg liker det. Mas er noe fint! Men jeg forstår jo at det ikke er alle som er slik, hun svarer jo han andre vennen vår. Ja, jeg ser at jeg har sendt kanskje 20 meldinger til henne siste tiden, mens hun bare har sendt 3. Det føles som jeg har kommet inn i feil spor. Er dere heeelt sikre på at jeg ikke bør spørre enda en gang? At hun kanskje bare er sjenert? Anonymkode: 32a26...5a0 Ok, det var et troll ja 🫣 4 3
emilie123 Skrevet 18 timer siden #20 Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Trådstarter her. Ja, hun sier hun er syk, men jeg mener det må være noe psykisk siden det har vært så lenge. Vondt i viljen? Og da vil det vel hjelpe å gå tur. Det hjelper alltid meg! Ja, dette er hva jeg tenker. Ut på tur, aldri sur. Har holdt meg frisk gjennom et langt liv ved å hele tiden tenke opp igjen og ut igjen. Jeg har tenkt at hvis jeg bare spør mange nok ganger så vil hun skjønne at jeg virkelig vil dra på tur og lage mat til henne. Det er slik jeg liker det. Mas er noe fint! Men jeg forstår jo at det ikke er alle som er slik, hun svarer jo han andre vennen vår. Ja, jeg ser at jeg har sendt kanskje 20 meldinger til henne siste tiden, mens hun bare har sendt 3. Det føles som jeg har kommet inn i feil spor. Er dere heeelt sikre på at jeg ikke bør spørre enda en gang? At hun kanskje bare er sjenert? Anonymkode: 32a26...5a0 Er det mulig? Hvis dette hadde vært min venninne som hadde maset sånn og vist så uforstand, hadde jeg kutta henne ut. 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå