Gå til innhold

Hvorfor holder du med laget ditt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan endte du opp med å holde meg det laget du gjør? Geografisk tilhørighet, "arvet" lag, annet?

Jeg er Oslo-jente, men holder med Rosenborg, opg har gjort det siden jeg var 8. Grunnen er rett og slett at jeg digget Mini Jakobsen :rodme: og han spilte der. Jeg visste ingenting om hvordan ting var organisert mht cup og serie (det tok flere år før jeg fant ut at man faktisk kunne gå på kamper), og ingen hadde fortalt meg at det var vanlig å holde med sitt lokale lag (og jeg uansett ikke visst hvilket det i så fall var...). Så Rosenborg ble laget mitt, og er det fortsatt :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjesta
Skrevet

Raufoss, fordi de har det kuleste navnet.

Skrevet

Sandefjord - først og fremst fordi jeg er derfra, men i år også fordi jeg alltid heier på de nyopprykkede lagene, i hvertfall de som er spådd nord og ned på forhånd

Skrevet

Lillestrøm.

Av mange grunner:

Tilhørlighet

Arv. Pappa er supporter.

og på skolen min var liksom lillestrøm laget man holdt med. (var vel egetnlig bare lillestrøm og rosenborg vi viste om :ler: og rosenborg skulle man jo ikke holde med.)

Når det gjelder engelsk lag som er liverpool er det fordi den gutten jeg var forelsket i en periode på barneskolen likte dem og da måtte jo jeg også.. ;) og siden har jeg holdt med dem. Heldigvis så er jo samboeren min nå liverpool fan så det passer jo veldig bra

Skrevet

Tufte IL....Har aldri vært noe fan av fotball, men er stort fan av disse :D

Skrevet

Rosenborg - er nok mest fordi jeg fikk det inn med morsmelka. Begge foreldrene mine er RBK supportere. Også spiller geografisk tilhørighet en liten rolle. ;)

Skrevet

En by - ett lag: Vålenga

Fordi jeg er fra Oslo og det er det laget jeg føler tilhørighet til.

Skrevet

Jeg "valgte" Brann da jeg gikk på barneskolen og Brann og rbk skulle spille cupfinale. Og RBK holdt man da selvsagt ikke med!

Lokal tilhørighet var liksom ikke sååå spennende, ettersom jeg kommer fra Ålesund, og Aafk på den tiden koste seg langt nede i divisjonene, og hadde et snitt på 20 tilskuere, inkludert tilreisende (ok, kanskje 50 da...)

Nå bor jeg i Bergen, er samboer med en Brannsupporter (som heller ikke er Bergenser...) og har sesongkort på stadion. Også holder jeg litt med Aafk sånn av sentimentale/geografiske årsaker da.

Utenlandsk fotball har aldri engasjert meg, så der har jeg ingen favorittlag.

Skrevet

Molde - ganske enkelt fordi jeg ikke bor så langt unna...

Gjest Kirsebær
Skrevet

Det laget jeg holder med, følger jeg fordi jeg kjenner en som spiller der.

Gjest Virvel
Skrevet (endret)

Vålerenga, fordi jeg er fra Oslo og har ekte østkantblod minst fire generasjoner bakover. :-D Jeg var ikke så opptatt av (norsk) fotball da jeg var yngre, men da jeg var ca 16 fant jeg og en venninne ganske spontant på at vi skulle dra på kamp en dag, og plutselig var vi dønn forelsket. Det ble medlemskap i Klanen og tribunesmaken godt etset fast i rumpa. :ler: Etter hvert har jeg også fått pappa til å bli Engasupporter, det er jeg ganske stolt av.

Endret av Virvel
Skrevet

Her er det Fredrikstad Fotball Klubb som er laget. Er derfra og har fått det inn med morsmelka ;)

Skrevet

Jeg er født og oppvokst på Vålerenga, gått på Vålerenga skole, så det er bare ett lag for meg!!!! Noen flere fra Vålerenga her?

Gjest Malina
Skrevet (endret)

Holder med START fordi de er gode, og rett og slett fordi jeg er fra sørlandet og "alle" her heier på Start!

Endret av Malina
Skrevet

Viking!! :)

...geografisk er Viking det nærmeste Tippeliga-laget..

(men, da Bryne kom i Tippeligaen skifta jeg ikke lag av den grunn, altså..)

...arvelig...har både brødre, far og farfar som er superfans!

(hadde muligens blitt utstøtt fra familien om jeg hadde holdt med et annet lag :ironi:

...miljø...med venner og familie som skriker "Viking!"...er det vel lettest å skrike med? :) (men at kjæresten min holder med Rosenborg, gjør det bare enda mer gøy å holde med Viking :ler: )

Heia Viking!! :hoppe::hoppe:

Skrevet

Viking.

Fordi det "alltid" har vært det store laget i hjembyen min.

Men aller mest fordi jeg virkelig fikk øynene opp for fotballens gleder da jeg gikk på skole og bodde i Stavanger. Ble dratt med på kamp av ei fotballgal venninne, og ble hektet på første kamp. Vi kom alltid i god tid før kampen, så vi fikk hilse på spillerne når de ankom Vikinghuset og garderoben. Ble etterhvert godt kjent med et par av spillerne. Nå går jeg ikke så ofte på kamp, bor heller ikke i Stavanger lenger, men Viking er fortsatt laget mitt. Bare synd de spiller rævva fotball for tiden. :grine:

Gjest Gjest_King James_*
Skrevet

Jeg er Leeds United fan. Og det er det eneste laget jeg holder med.

Men skal jeg holde med et lag i Norge så holder jeg med Start siden jeg er fra Kristiansand

Skrevet

Det må være pga geografisk tilhørighet ;)

Fredrikstad - evig aristokrat !!

Gjest meya84
Skrevet

Lærte vel Rosenborgsangen på barnehagen da jeg var 5 år ;)

Pluss at jeg bor (bodde) en time fra trondheim.

Nå kommer mamma og onkeln min fra Strømmen, så har fått det inn med blodet at vi hater Lillestreøm. Strømmen va nemlig i eliteserien en gang de og :sjenert:

Siden ikke rbk heller har noe til overs for akkurat Lillestrøm har fortsatt med det :lol:

men for all del, ikke slakt meg du som holder med fuuula her da ;)

Skrevet
Det må være pga geografisk tilhørighet ;)

Og ikke fordi de gjør det godt ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...