AnonymBruker Skrevet 9. august #1 Skrevet 9. august Jeg er nysgjerrig på andres tanker rundt dette med meta briller. Jeg jobber i kundeservice og vil dele en opplevelse jeg hadde for noen dager siden. Jeg står å rydder og ble avbrutt av en kunde som trengte hjelp med å finne størrelser. Jeg så at mine andre mannlige kolleger ikke var opptatt og bare stod der eller på pc-en. Jeg er kvinne. Så jeg går rundt i butikken for å finne det kunden spørr om og han følger etter meg. Helt vanlig. Så sier jeg har du sett denne for eksempel, kan det være noe? Og det er jo vanlig at folk har briller på seg, så det er ikke noe jeg legger merke til. Så sier han, ja, den så jeg når jeg gikk inn. Så sier han, jeg har på sånne meta briller som scannet hele butikken for meg. Jeg kjente egentlig at jeg ikke vil hjelpe han noe mer, men det følte jeg at jeg måtte likevel. Skjønner ikke hvorfor han hadde behov for akkurat min hjelp om han hadde allerede scannet hele butikken? Og hvorfor han spurte meg når det var to andre som åpentbart var ledig? Hva er andres tanker rundt dette med meta briller? Anonymkode: 7f8b3...f25 3
AnonymBruker Skrevet 9. august #2 Skrevet 9. august Metabriller som "scanner hele butikken"? Det var ikke en spøk da? Anonymkode: c832b...b12 3
got2go Skrevet 9. august #3 Skrevet 9. august Mine tanker er at du overtenker denne situasjonen veldig. Oss andre hadde ikke ofret denne hendelsen en kalori annet enn at denne kunden kanskje var litt eksentrisk. Det går an å finne tilbake til livet etter denne hendelsen, ts. 9
AnonymBruker Skrevet 9. august #4 Skrevet 9. august AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Metabriller som "scanner hele butikken"? Det var ikke en spøk da? Anonymkode: c832b...b12 Jeg kan ikke om meta briller, så jeg vet ikke. Han gikk mer i detalj hvordan de funket og at han fikk søkt opp materialet i forskjellige typer gensere osv gjennom brillene Anonymkode: 7f8b3...f25
AnonymBruker Skrevet 9. august #5 Skrevet 9. august got2go skrev (2 minutter siden): Mine tanker er at du overtenker denne situasjonen veldig. Oss andre hadde ikke ofret denne hendelsen en kalori annet enn at denne kunden kanskje var litt eksentrisk. Det går an å finne tilbake til livet etter denne hendelsen, ts. Du høres ut som en som går med meta briller og filmer folk Anonymkode: 7f8b3...f25 7 8
got2go Skrevet 9. august #6 Skrevet 9. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du høres ut som en som går med meta briller og filmer folk Anonymkode: 7f8b3...f25 Akkuratt.
AnonymBruker Skrevet 9. august #7 Skrevet 9. august got2go skrev (Akkurat nå): Akkuratt. Påstander møter påstander Anonymkode: 7f8b3...f25 3
AprilLudgate Skrevet 9. august #8 Skrevet 9. august Jeg hadde sagt ifra om at jeg ikke ønsker å bli filmet, og ikke godkjenner bruk av materiale. At jeg gjerne hjelper videre, men da må brillene av. 2 6
AnonymBruker Skrevet 9. august #9 Skrevet 9. august Det bryr meg nada om kunder bruker brillene til det ene og andre så lenge de ikke filmer. Ville ikke likt å bli filmet mens jeg hjelper en kunde. Hadde jeg sett en kunde filme meg med mobiltelefon hadde jeg bedt de om å legge den ned, den muligheten vil jeg ha med briller også. Så tenker det burde bli ulovelig å filme i offentlighet med de inntil de kommer med et bittelite lys som varsler den du prater med om det. Anonymkode: f3a43...8e1 5
AnonymBruker Skrevet 9. august #10 Skrevet 9. august AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Metabriller som "scanner hele butikken"? Det var ikke en spøk da? Anonymkode: c832b...b12 De kan scanne all verdens stekkoder og slikt. Anonymkode: 6ae88...92a
AnonymBruker Skrevet 9. august #11 Skrevet 9. august AnonymBruker skrev (5 minutter siden): De kan scanne all verdens stekkoder og slikt. Anonymkode: 6ae88...92a De kan de nok, men jeg så jo mer for meg at han bare stilte seg opp midt i butikken og "scannet" utvalget, ikke bokstavelig scanning som i strekkoder osv. Anonymkode: c832b...b12
got2go Skrevet 9. august #12 Skrevet 9. august AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Påstander møter påstander Anonymkode: 7f8b3...f25 Skjønner at du er ute etter å krangle, men jeg gidder ikke å bite på. Sorry. 1
AnonymBruker Skrevet 9. august #13 Skrevet 9. august Det er en grunn til at de kalles "pervobriller". Anonymkode: 4f73a...b3b 4 8
AnonymBruker Skrevet 9. august #14 Skrevet 9. august AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Det bryr meg nada om kunder bruker brillene til det ene og andre så lenge de ikke filmer. Ville ikke likt å bli filmet mens jeg hjelper en kunde. Hadde jeg sett en kunde filme meg med mobiltelefon hadde jeg bedt de om å legge den ned, den muligheten vil jeg ha med briller også. Så tenker det burde bli ulovelig å filme i offentlighet med de inntil de kommer med et bittelite lys som varsler den du prater med om det. Anonymkode: f3a43...8e1 De har et pulserende lys på den ene siden i front av brillene når det filmes Anonymkode: 86dfe...7de
AnonymBruker Skrevet 10. august #15 Skrevet 10. august AnonymBruker skrev (På 9.8.2026 den 10.00): Så tenker det burde bli ulovelig å filme i offentlighet med de inntil de kommer med et bittelite lys som varsler den du prater med om det. Anonymkode: f3a43...8e1 De har et lys som viser at de filmer - i motsetning til mobiltelefoner. Tar folk bilde av meg eller tar de en selfie? Det er helt umulig å vite. Det finnes masse bittesmå kamera nå som ikke lyser, inkludert noen som tar bilde fast gjennom dagen, så jeg skjønner ikke hvorfor folk er så redde for brillene som faktisk synes godt. Jeg har meta briller selv, funksjonen for å skanne en butikk har jeg aldri hørt om. Tviler på at den er god nok til å gjøre veldig mye nytte for seg. Selv ville jeg følt meg ganske teit der jeg på engelsk skulle gitt den instruksjoner. Lyden bærer forøvrig ganske godt, så du vil sannsynligvis høre hva brillene svarer hvis han hadde spurt den om noe. Anonymkode: c3e86...fcd
AnonymBruker Skrevet 10. august #16 Skrevet 10. august Ville aldri godtatt å bli filmet på jobb. Anonymkode: 82ccd...a9d 3 2
AnonymBruker Skrevet 10. august #17 Skrevet 10. august AnonymBruker skrev (2 minutter siden): De har et lys som viser at de filmer - i motsetning til mobiltelefoner. Tar folk bilde av meg eller tar de en selfie? Det er helt umulig å vite. Det finnes masse bittesmå kamera nå som ikke lyser, inkludert noen som tar bilde fast gjennom dagen, så jeg skjønner ikke hvorfor folk er så redde for brillene som faktisk synes godt. Jeg har meta briller selv, funksjonen for å skanne en butikk har jeg aldri hørt om. Tviler på at den er god nok til å gjøre veldig mye nytte for seg. Selv ville jeg følt meg ganske teit der jeg på engelsk skulle gitt den instruksjoner. Lyden bærer forøvrig ganske godt, så du vil sannsynligvis høre hva brillene svarer hvis han hadde spurt den om noe. Anonymkode: c3e86...fcd Men det er noe helt annet at noen retter opp mobilen mot deg eller når noen går med briller. Disse brillene er et steg på enden av verden- igjen. Vi rekker aldri fikse et problem før freak idioter på toppen kommer med nye grusomheter for folket. Kan noen bare sette dem i karantene eller noe? Anonymkode: 070c2...0c6 3 2
AnonymBruker Skrevet 10. august #18 Skrevet 10. august AnonymBruker skrev (På 9.8.2026 den 9.44): Jeg er nysgjerrig på andres tanker rundt dette med meta briller. Jeg jobber i kundeservice og vil dele en opplevelse jeg hadde for noen dager siden. Jeg står å rydder og ble avbrutt av en kunde som trengte hjelp med å finne størrelser. Jeg så at mine andre mannlige kolleger ikke var opptatt og bare stod der eller på pc-en. Jeg er kvinne. Så jeg går rundt i butikken for å finne det kunden spørr om og han følger etter meg. Helt vanlig. Så sier jeg har du sett denne for eksempel, kan det være noe? Og det er jo vanlig at folk har briller på seg, så det er ikke noe jeg legger merke til. Så sier han, ja, den så jeg når jeg gikk inn. Så sier han, jeg har på sånne meta briller som scannet hele butikken for meg. Jeg kjente egentlig at jeg ikke vil hjelpe han noe mer, men det følte jeg at jeg måtte likevel. Skjønner ikke hvorfor han hadde behov for akkurat min hjelp om han hadde allerede scannet hele butikken? Og hvorfor han spurte meg når det var to andre som åpentbart var ledig? Hva er andres tanker rundt dette med meta briller? Anonymkode: 7f8b3...f25 Det er ikke alle yrker man har lov eller mulighet til å be kunden ta slikt av seg. Av og til blir man overrumplet av slike situasjoner. Nå vet du at det kan oppstå. Snakk med dine kollegaer om dette. Om dere alltid er flere på jobb samtidig må det kunne gå an at du ber kunden vente litt for du må hente «en som har mer erfaring». Anonymkode: 6be37...cde
Pippi Lotta Skrevet 10. august #19 Skrevet 10. august AnonymBruker skrev (På 9.8.2026 den 10.00): Det bryr meg nada om kunder bruker brillene til det ene og andre så lenge de ikke filmer. Ville ikke likt å bli filmet mens jeg hjelper en kunde. Hadde jeg sett en kunde filme meg med mobiltelefon hadde jeg bedt de om å legge den ned, den muligheten vil jeg ha med briller også. Så tenker det burde bli ulovelig å filme i offentlighet med de inntil de kommer med et bittelite lys som varsler den du prater med om det. Anonymkode: f3a43...8e1 Probleme er jo at man ikke kan vite om brilene filmer.... En mobil telefon eller kamera kan man jo se hvor peker, men brilene peker jo der personen ser uanset. Forstår du sybes det er ekelt TS! Jeg tenker folk som gpr runt med sånne briler må være veldig enkle i hode, eller ekle med vilje. Burde være sosialt selvmord å kjøpe slikt.
AnonymBruker Skrevet 11. august #20 Skrevet 11. august Brukte han det som et synshjelpemiddel? Til å få opplest hvilken farge et plagg hadde? Anonymkode: e8ada...fba
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå