AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #1 Skrevet 22 timer siden Jeg har gått ned rundt 60 kilo for 3 år siden. Litt bakgrunnsinfo: Jeg var svært alvorlig syk, de første 20 kiloene gikk på et par måneder omtrent og etter det hadde jeg omtrent mistet all matlyst. Jeg hadde treningsforbud grunnet sykdommen under størstedelen av denne perioden. Etter rundt ett år kunne jeg så smått begynne å bevege meg igjen. Etter hvert har jeg begynt å like trening, primært kondisjon. Etter vekttapet landet jeg på BMI 18. Det er selvfølgelig unødvendig med en så lav vekt, altså. Med treningen har matlysten kommet for fullt. Jeg har gått opp til BMI 19,5. I og for seg helt uproblematisk, men som tidligere ekstremt overvektig kjenner jeg jo litt på panikken for å miste kontrollen. I tillegg har jeg måttet bytte ut hele garderoben, og har ikke råd til å gjøre det igjen. Jo, det er forhåpentligvis litt muskler, men også fett, for klærne er litt strammere. Jeg har ingen illusjoner om at jeg trener nok (jeg trener mye, men løper fremdeles litt sakte) til at jeg kan spise "alt jeg har lyst på". Jeg trener styrketrening også, men kan ikke trene altfor tung styrke, da det blant annet er med på å trigge migrene hos meg. Hvordan finner man en balanse mellom trening og matlyst slik at vekta ikke øker (mer), samtidig som man føler seg mett/tilfreds? Anonymkode: fc583...546
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå